Naslovnica Vijesti Hrvatska

'Netko mora snositi odgovornost za prikrivanje činjenica u aferi s ulaznicama'

Ogranak HND-a u priopćenju ocjenjuje kako je nedopustivo i nemoralno, ako se pokaže istinitim, da su djelatnici HRT-a sudjelovali u distribuciji ili preprodaji karata namijenjenih HRT-u.
11. rujna 2018. u 14:24 8 komentara 4320 prikaza
Bruno Kovačević i Drago Ćosić
Foto: Marko Prpić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/4

Ogranak Hrvatskog novinarskog društva (HND) na Hrvatskoj televiziji (HTV) u utorak se oglasio priopćenjem kojim se uime novinara i ostalih zaposlenika ograđuje od, kako se ističe, svih afera koje u zadnje vrijeme potresaju javnu radioteleviziju, poput pokušaja preprodaje karata za Svjetsko nogometno prvenstvo, ali i sadržaja, načina izbora i iznosa plaćenog za projekt "Je li moglo drugačije".

Drago Ćosić   SKANDAL NA POMOLU Drago Ćosić pod istragom jer je na crno prodavao karte za finale SP-a?

Ogranak HND-a u priopćenju ocjenjuje kako je nedopustivo i nemoralno, ako se pokaže istinitim, da su djelatnici HRT-a sudjelovali u distribuciji ili preprodaji karata namijenjenih HRT-u, a ne odabranim pojedincima, te ako se takva praksa godinama ponavljala.

"Ako je točno da je naša ustanova tjednima, gotovo mjesecima prikrivala činjenice vezane uz aferu 'karte', kako pred nama tako i pred građanima, te da su konkretne mjere, čini se, poduzete tek nakon što se afera pojavila u drugim medijima, netko za to mora snositi odgovornost", ističe se u priopćenju koje je potpisala predsjednica Ogranka HND-a Sanja Mikleušević Pavić.

Drago Ćosić   Međunarodni skandal Ćosić dva sata prije finala doznao za istragu

Ogranak i članovi HND-a ni na koji način nisu sudjelovali u odluci da se serijalima poput "Je li moglo drugačije" koji, kako tvrde, opravdavaju grabež, korupciju i bezakonje, dodijeli više od pola milijuna kuna.

"Neki od nas već godinama kući u kojoj rade nude projekte za dokumentarne filmove čija je cijena upravo simbolična, ali nismo dobili mogućnost da ih proizvedemo, dok se vanjskim suradnicima dubioznih ideja, čije se profesionalne biografije javno propituju, omogućila izdašna zarada. Mi, novinari HRT-a i članovi HND-a, izrazito se protivimo tome da se novac građana, od kojih su mnogi na socijalnom minimumu, ulaže u manipulativne i moralno upitne projekte", ističe se u priopćenju.

Dodaje se kako o svemu što se događa na javnoj radioteleviziji članovi HND-a uglavnom i sami doznaju iz medija, svojim mišljenjem i stavovima ne mogu participirati u procesima koji se događaju na HRT-u, a njihova pozicija u odlučivanju ili uređivanju programa posve je marginalna.

Drago Ćosić VRATIO SE NA POSAO Slučaj Drage Ćosića: Je li još netko s HRT-a dobio karte?

"Većina nas u ovom poslu je godinama, pa čak i desetljećima. Mi nismo proizvod ničijeg protekcionizma ni političke volje. Naša se pozicija ne mijenja s promjenom vlasti. Pojave od kojih se ograđujemo jednako su nam nezamislive, nerazumljive i neprihvatljive, kao i bilo kojem drugom građaninu koji svakodnevno zarađuje svoju plaću", ističu i mole javnost da ih zbog situacije na HRT-u ne krivi kolektivno.

Konstelacije na HRT-u proizvod su zakona u kojima su sudjelovale sve dosadašnje vlasti i svima je odgovarala privilegirana manjina i većina, kojoj su, osim prava na govor, oduzeta i brojna druga prava.

"Nipošto ne impliciramo da smo žrtve, ali jednako tako ne pristajemo na tezu da smo krivi", navodi se u priopćenju u kojem se odgovorne za rad i transparentno funkcioniranje HRT-a još jednom poziva da se očituju o nalazima izvješća bivšeg Nadzornog odbora HRT-a za 2016., gdje je upozoreno na brojne nepravilnosti i moguće nezakonitosti u radu i poslovanju HRT-a. 

Nova emisija na HRT-u Klub 7 vodi Jelena Glišić, a svoje rubrike imaju Iva Šarić Leko i Mario Valentić

Ogranak HND-a na HTV-u oglasio se nakon nedavne afere u kojem se komentatora Dragu Ćosića sumnjiči za preprodaju karata za SP u nogometu, ali i nakon medijskih napisa da je HRT producentskoj tvrtki Dinaten projekt platio čak 600.000 kuna za seriju "Je li moglo drugačije", kojom je amnestiran pravomoćno osuđeni Miroslav Kutle, ali i cijela plejada važnih sudionika u privatizaciji '90-ih, u rasponu od Ivića Pašalića do Borislava Škegre.

Kako se u medijima navodilo, ta serija kojoj je producentica i scenaristica Ivana Kovač, javnosti poznatija kao nekadašnja novinarka HTV-a Ivana Šikić, bila je ugovorena krajem prošle godine, a  prikazana u travnju ove godine.

Predstavljanje jesenske sheme HRT-a NOVA SHEMA Evo koji su najveći HRT-ovi aduti ove jeseni

No, vodstvo HRT-a uskraćivalo je preciznu informaciju o tome tko je točno predložio i odobrio nabavu te serije, koja je u međuvremenu skinuta s HRT-ove online platforme HRTi, gdje je neko vrijeme bila dostupna.

Tek naknadno je s HRT-a medijima stigao odgovor kako je sklapanje ugovora s Dinaten projektom d.o.o. vezano za seriju "Je li moglo drugačije" uime programa HRT-a odabrao i predložio urednik programa Bruno Kovačević, a odobrio ravnatelj produkcije Jozo Barišić.

VIP izdvaja za Vas

  • TrvtkoKomadina01:

    Komunjare traže dalku u jajetu i bacaju nam pijesak u oči, da ne vidima da je HRT jugo plitikantski medij sa takvim kadrovima i politikantskim programima. HRT nije ni javni ni hrvatski i zločin je prisiljavati narod da plaća svoje neprijatelje.

  • Kcro:

    HND jugoslavenski komunisticki uhljebi sta vama znaci predznak "hrvatski" kad ste jugoslaveni. Idite drugu titu se zalit j.... vas on.

  • Avatar kastor
    kastor:

    Bruno Kovaćević putujući sa Kostelićima na račun HRT-a snimio privatni dokumentarac o njima, toliko o poštenju , moralu i profesionalnosti.