Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Dijetetičarka objasnila zašto ne bismo trebali jesti samo bjelanjak

Jaja su jedna od namirnica s najvećom nutritivnom vrijednošću, pod uvjetom da ih jedete cijele, bjelanjak i žumanjak, objasnila je dijetetičarka
23. kolovoza 2021. u 07:00 0 komentara 1850 prikaza
jaja
Foto: Shutterstock

Šalica bjelanjka od jaja sadrži oko 26 grama proteina, 126 kalorija, manje od dva grama ugljikohidrata i zanemarivu količinu masti, no više od svega ima vode: samo su oko 10 posto bjelanjka proteini, a voda čini čak 90 posto bjelanjka, kaže dijetetičarka Emma Newell.

– Jaja su jedna od namirnica s najvećom nutritivnom vrijednošću, pod uvjetom da ih jedete cijele, bjelanjak i žumanjak. Iz jednog velikog jaja dobijete čak 13 esencijalnih vitamina i minerala, 6 grama proteina i samo 70 kalorija – objasnila je Newell.

Rajčica i špinat puno su hranjiviji i zdraviji prerađeni ili termički obrađeni

jaja
1 / 4
rajčica

Ona kaže da neki izbjegavaju žumanjak jaja jer sadrži malo masti i oko 200 miligrama kolesterola, no ako ne jedete žumanjak, ističe, propuštate ključne mikronutrijente poput luteina i zeaksantina, dva karotenoida bitna za zdravlje očiju; kolin koji poboljšava pamćenje i fizičke performanse i folate, za koje se zna da smanjuju oštećenja živčanog sustava fetusa.

Također, dodaje, žumanjak jaja bogat je vitaminom B12, riboflavinom i A, D i K vitaminima.

jaja | Autor : screenshot/facebook Foto: screenshot/facebook
– Jedenje samih bjelanjaka, iako su puni bjelančevina, ne može osigurati odgovarajuću prehranu, jer nemaju drugih makro i mikronutrijenata, što može umanjiti sitost – rekla je Newell za Real Simple te dodala da, iako žumanjci sadrže kolesterol, studije pokazuju da ukupne zasićene masti imaju veći utjecaj na razinu kolesterola u tijelu, a time i na rizik od srčanih bolesti.

Zato Newell ističe da oni koji su u opasnosti od srčanih bolesti mogu bez brige konzumirati cijela jaja, naravno ako općenito slijede uravnoteženu prehranu koja uključuje cjelovite žitarice, voće i povrće.

Ako ipak želite jesti samo bjelanjke, dijetetičarka preporučuje omlet od njih s puno svježeg povrća, malo sira i krumpira.

OPG Danijela Šajkunić iz Peroja proizvodi domaće voće i povrće

Tjedni horoskop Ovan će se osjećati usamljeno, Vaga treba strpljenja, a Ribe će imati nove ljubavne prilike Zašto ih jesti... Vrijeme je da u prehranu dodate ove moćne sjemenke: Imaju niz dobrobiti za organizam i prava su "snažna" namirnica Lanjska studija o fizičkom izgledu Istraživanje otkrilo najprivlačnije fizičke osobine na partnerima: Dlake na prsima i ispod pazuha nisu privlačne...
Karta svijeta
ZEMLJOPIS
KVIZ Koliko se sjećate zemljopisa iz osnovne škole? Test za roditelje i školarce
Wolt
Wolt Awards
Hrvati izabrali najbolje restorane ove godine: Najviše uživaju u burgerima, a sve je popularnija i azijska kuhinja
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.