Naslovnica Kultura Kazalište

Propuh, papuče i punica: Dvojica Lea spasila su slab blogerski tekst

Prvi dio predstave temeljen je na suvremenom cirkusu, a u drugom se tematiziraju tranzicijski problemi koji guše hrvatsko društvo
09. studenoga 2017. u 17:10 0 komentara 578 prikaza
Pogledajte galeriju 1/2

Ako je suditi po ovacijama, zajamčena je dugotrajnost predstavi “Propuh, papuče i punica” američkog blogera Codyja McClaina Browna koja je u režiji Ivana Lea Leme premijerno izvedena u Gradskom kazalištu mladih Split.

Premijera Kein Licht Operni rekvijem jednog psa nad čovječanstvom

Bojan Brajčić u ulozi Codyja, Aneta Matulić koja igra njegovu suprugu i Lidija Florijan, tumačeći više uloga, od kojih je u prvom planu punica, zaslužuju naklon zbog odlične glume i savršeno usklađenih pokreta. Prepričavanja Codyja McClaina Browna teško da imaju nekakvu jaču literarnu vrijednost, oni su više zanimljivi u blogerskom smislu.

Mora biti da su Amerikancu koji se oženio Splićankom puno napričali o nekadašnjem Splitu koji već desetljećima ne živi tako kako on misli. No, dobro je što autor, koji dolazi iz jedne posve drugačije kulture, primjećuje stereotipe koje mi više i ne vidimo. Ivan Leo Lemo ipak je od toga uspio napraviti zabavnu, veselu, razigranu predstavu.

– Ne znam koja je ovo forma, htio sam ne uništiti autorovu vrstu literature, želio sam da ostanu prepričavanja, a da donesem nešto scenski potentno. Da je sočno, moćno, teatralno – objasnio je Lemo. Upravo takva i jest predstava, ali goleme zasluge ima cjelokupan Lemin autorski tim: koreograf Leo Mujić, koji je gotovo ni iz čega maštovito osmišljenim scenskim pokretima napravio dinamičnu, ritmički točnu i vrlo gledljivu predstavu, za atraktivnu scenografiju zadužena je Vesna Režić, veselu kostimografiju Mirjana Zagorec, glazbu, koja odlično prati tekst, Zvonimir Dusper te video i svjetlo Willem Miličević i Siniša Čović.

Valja istaknuti da se u predstavi i sam Cody pojavljuje u offu, sa slapstick ilustracijama i komentarima, da je prvi dio predstave zapravo suvremeni cirkus, dok se u drugom dijelu autor više ne čudi hrvatskim fenomenima nego pojavama u tranzicijskom društvu.

Dodjela nagrada 32. Gavellinih večeri 32. Gavelline večeri Najbolja predstava je "Medeja" Olivera Frljića Senka Bulić Golo tijelo je u umjetnosti autentično i potrebno, istinito kao i tekst. Ne treba ga skrivati Orašar Svi ludi za baletom Fenomen Orašara ne poznaje socijalne ili druge granice, pred HNK kilometarski red
Sigurnost na hrvatskim cestama
OSIGURANJE
Stanje na hrvatskim cestama - godišnje u prometu stradava grad veličine Samobora

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.