Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Kazalište

Fenomen Orašara ne poznaje socijalne ili druge granice, pred HNK kilometarski red

Redovi kakvi se ispred HNK Zagreb stvaraju zbog popularnog baleta Orašar nekoć su vijugali zbog “Male Floramy”
03. studenoga 2017. u 15:52 1 komentara 1406 prikaza
Orašar
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Prizor jučerašnjeg nepreglednog reda za ulaznice, kao i srušeni web serveri središnje nacionalne kazališne kuće, jučer su odavali dojam da je u zagrebački HNK došla neka međunarodna pop-zvijezda, hollywoodski glumac ili možda vjerska relikvija.

svi žele ulaznice 'Interes za predstavu Orašar dokazuje kako je kazalište u Hrvatskoj iznimno važno'

Poznavateljima kazališnih prilika bilo je, međutim, sasvim jasno da je riječ o tradicionalnoj opsadi građana koji se bore za svoje mjesto na “Orašaru”, baletu koji u HNK privlači i one kojima kazalište, a pogotovo baletna umjetnost, nije prvi izbor za obiteljski provod.

Orašar
1 / 20
Orašar Petra Iljiča Čajkovskog već više od stotinu godina jedan je od najpopularnijih i najizvođenijih baleta na svijetu.

Fenomen “Orašara”, međutim, ne poznaje socijalne, nacionalne ni druge granice: iako se njegova praizvedba 1892. godine smatrala fijaskom, balet Petra Iljiča Čajkovskog ubrzo je postao jedan od najpopularnijih, a od sredine prošlog stoljeća i najizvođenijih baleta na svijetu. Namijenjen podjednako djeci i odraslima, uglavnom se izvodi u predblagdansko vrijeme, kada je publika sklonija darivanju i prepuštanju tradicijskim užicima, a raskošni, bajkoviti svijet “Orašara” (iako su u međuvremenu nastale i mnoge subverzivne, moderne produkcije) savršeno se uklapa u stereotipno viđenje božićne čarolije za sve uzraste.

Jagmi za mjesta u dvorani pridonosi i činjenica da je odlazak na “Orašara” postao vrsta građanskog statusnog simbola, pa se ulaznice za tu predstavu nerijetko dijele i kao božićni poslovni pokloni, dodatno privlačeći novu publiku u kazališne dvorane diljem svijeta, uključujući i onu zagrebačku.

Jučerašnji prizori reda pred HNK, baš kao i redovi koji su, primjerice, 1948. godine nastajali zbog ulaznica za “Malu Floramy”, pokazuju da kultura u našoj zemlji i danas ima moć okupljanja, a ne samo razjedinjavanja i podjela na desne i lijeve, ustaše i partizane, domoljube i “mrzitelje svega hrvatskoga”. Na intendantima je naših nacionalnih kuća da prosvjetiteljsku ulogu svojih kazališta guraju tijekom cijele godine, jer publika koja će zbog “Orašara” možda prvi put ući u HNK, kao i ona koja mu je vjerna već desetljećima, sutra bi jednako strpljivo mogla čekati ulaz na predstave suvremenih domaćih i stranih autora. Povremeni iskoraci prema popularnijem repertoaru na tragu novog zagrebačkog hita “Tko pjeva zlo ne misli” u kombinaciji s modernijim, izazovnijim naslovima poput najavljene opere “Kein Licht” ili premijere kolektiva BADco. Dobar su put odgajanja neke nove, kritične i posvećene kazališne publike koja u zagrebački HNK neće dolaziti samo jednom u godini.

Pomama Nezapamćena gužva ispred HNK! Leonard Jakovina, ravnatelj Baleta HNK Zagreb uz oglavlje Kralja miševa s kojim je plesao u Berlinu Izložba u MUO Božićna bajka Orašar je i priča povijesti hrvatskog baleta 01.12.2014., Zagreb - Baletni ansambl Carskog ruskog baleta i clanovi skole za Balet i Ritmiku iz Zagreba izveli su baletni spktakl Orasar.  Photo: Daniel Kasap/PIXSELL Orašar Mali su plesači plakali od sreće
Urednik i voditelj HTV-ove emisije Nedeljom u 2, Aleksandar Stankovic
Iskren
Stanković oduševljen: Ovo je muškarac koji zna što hoće, a ne Milanović i Jandroković
CVH
CVH
Naučite kako samostalno obaviti pregled motocikla i dođite na besplatnu provjeru tehničke ispravnosti
  • Avatar Ante-Portas
    Ante-Portas:

    Ne volim balet, ali je ovo znak da jos uvijek ima kulturnih Hrvata. Thompson nece pobjediti.