Gotovo godinu dana nakon svjetske premijere, novi Citroën C3 Aircross stigao je i na hrvatsko tržište. Treća generacija mami upečatljivim dizajnom i podignutom karoserijom, a ovaj kompaktni SUV i prostranošću izlazi izvan okvira svojeg, B-segmenta. Platformu Smart Car dijeli s novim modelom C3, na kojega se i dizajnerski uvelike naslanja, kako izvana tako i iznutra.
U komfornoj kabini modela koji se, očito je, tržištu namjerava nametnuti kao referenca za robusni obiteljski SUV, može se naći do sedam sjedala, što će cijeniti višečlane obitelji. Taj podatak – inače jako rijedak u B-SUV segmentu - sasvim dovoljno govori o prostoru na kojega se ovdje može računati. Novi Citroën C3 Aircross dugačak je 439,5 centimetara, čime je prethodnika nadmašio za 23 cm. U širinu broji 179,5 cm, a još i ravni krov te visina od 166 cm u interijeru osiguravaju i više nego dovoljno prostora, u sva tri reda sjedala. Pristup trećem redu olakšava preklopivo bočno sjedalo iz drugog reda. Razmak među osovinama iznosi 267 cm, dakle sedam cm više od onoga kod prethodne generacije. Veliko stražnje staklo u unutrašnjost pušta puno svjetla, pa je opći dojam tim bolji.
Verzija s pet sjedala ima stražnju klupu preklopivu u omjeru 40/60. Ona ima nešto veći nagib naslona od stražnje klupe inačice sa sedam sjedala, što rezultira impresivnim prostorom koji je na raspolaganju putnicima. Citroën navodi kako imaju najbolji prostor za koljena u kategoriji (+8 cm u usporedbi s prosjekom segmenta). Pritom je i prtljažnik zapremnine od 460 litara također među najboljima u segmentu. S preklopljenim stražnjim sjedalima, prima do 1600 l. Veliki kotači francuskog noviteta promjera su do 69 cm. Vizualno, C3 Aircross potpuno je prešao na SUV stranu. Osim po više od 20 cm odignutosti od tla, vidljivo je to po obliku karoserije, mišićavim obrisima, robusnim detaljima. Zainteresiranima za novi C3 Aircross na raspolaganju je šest boja karoserije: plava, crna, crvena, zelena, bijela i siva. Dvobojne opcije podrazumijevaju crni ili bijeli krov.
Smart Car platforma dopušta ugradnju različitih pogonskih sklopova pa se i novi Citroën C3 Aircross nudi s raznolikom motorizacijom. Ponuda kreće s 1,2-litrenim turbobenzinskim motorom snage 101 KS (74 kW), a na raspolaganju su i dva elektrificirna sklopa. Hibridni 48V pogonski sklop nudi 136 konjskih snaga (100 kW), a odabrati se može i potpuno električna inačica sa 113 konja (83 kW). Električni C3 Aircross standardno dolazi s baterijom kapaciteta 44 kWh, s deklariranim dosegom od 300 kilometara. Kome treba veći domet, treba još malo pričekati jer do kraja godine stiže Extended Range verzija čiji je doseg 400 kilometara. Nije zgorega kazati kako je ovo prvi put da C3 Aircross u ponudi ima hibridni i potpuno električni pogon. Ulazni 3-cilindarski benzinac povezan je sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem, a snaga se prenosi na prednju osovinu.
U ponudi su tri razine opreme: You, Plus i Max. Već početna You razina ima, primjerice, sjedala Citroën Advanced Comfort redizajnirana za optimalnu podršku, Citroën Advanced Comfort ovjes, mali višenamjenski upravljač, Smartphone Station koji uključuje integrirani držač za pametni telefon. Zahvaljujući Smartphone Stationu, vozači mogu pristupiti aplikacijama na svom pametnom telefonu, kojima se upravlja glasom, a mogu pristupiti i radiju te navigaciji. Najbogatiji C3 Aircross Max opremljen je 10,25-inčnim infotainment zaslonom u boji, blago zakrenutim prema vozaču, koji koristi arhitekturu widgeta inspiriranu pametnim telefonima. Njegovi virtualni prečaci omogućuju pristup glavnim funkcijama telefona, radija, navigacije... Novi Citroën C3 Aircross proizvodi se u Europi, u Trnavi u Slovačkoj. U benzinskoj verziji stoji od 19.490 eura, hibridna verzija košta od 23.200 eura, a potpuno električna verzija starta na 27.500 eura.