Kineski Geely našem je tržištu ponudio još jedan električni SUV, model EX5. Po čemu je poseban? EX5 Geelyjevo je prvo globalno vozilo, prvi automobil od početka razvijan s planom da se nudi na različitim tržištima diljem svijeta, od Amerike do Australije. Model koji sa svojih 462 cm dužine spada u C segment, dok se prostranošću uklapa u D segment, premijerno donosi čak osam novih tehnologija, koje će postupno naći put i do ostalih Geelyjevih automobila. To je, prije svega, nova globalna inteligentna arhitektura. Nova platforma omogućava i proizvodnju plug-in hibrida pa će tako i EX5 dobiti PHEV 'brata'. Na našem se tržištu očekuje kasnije tijekom ove godine. Značajna nova tehnologija je i litij-željezo-fosfatna "Short Blade" baterija nove generacije. Kako iz Geelyja kažu, nije se zapalila ni kad je probušena s osam igala, ne bi trebala ni u prometnoj nesreći.
FOTO Aerodinamičniji od metka, novi kineski SUV razmeće se inovacijamaBaterija je kapaciteta 60,2 kWh, a podržana brzina punjenja 100 kW. Za 28 minuta baterija može se napunti od 10 do 80% kapaciteta baterije, a EX5 električnom energijom može puniti i vanjske potrošače. Integrirana struktura karoserije i baterije rezultira s boljom zaštitom baterije, većom torzijskom čvrstoćom, stabilnijom vožnjom te s više prostora u kabini. Uz mali i lagan električni motor od 218 KS, deklarirana autonomija tako opremljenog modela Geely EX5 iznosi 430 kilometara. Za motor, iz Geelyja naglašavaju da mu je učinkovitost 90,04 posto, najviša u klasi. S njim EX5 postiže maksimalnih 180 km/h, uz ubrzanje od 0 do 100 km/h u manje od 7 sekundi. Tehnološki je napredna i kabina modela EX5, opremljena novom elektroničkom arhitekturom GEEA 3.0, predstavljenom 2025. godine, koja omogućava pametno povezivanje svih sustava vozila za maksimalnu efikasnost i najbolje iskustvo korisnika uz optimalan trošak. Za rad brojnih elektroničkih sustava koji povećavaju sigurnost, učinkovitost, udobnost i povezivost vozila zadužen je 7-nanometarski čip visokih performansi, čija je AI računalna snaga dvostruko jača od čipa Qualcomm Snapdragon 8155, koji se koristi(o) u nekim drugim modelima Geely marke.
U interijeru je iznenađujuće puno mjesta za C segment. Na stražnjoj klupi prostora imaju i visoki putnici. Neobičan je ipak nagib naslona stražnje klupe – veći no što je to uobičajeno. Ispod stražnje klupe solidan je prostor za odlaganje, prostrana ladica, a poveći prostor nalazimo i u vratima, centralnom mostu... U prtljažnik Geely EX5 prima do 1877 litara: uz 302 litara osnovnog volumena još 108 l u udubljenu podnicu, dodatnu 51 litru u skriveni prostor... Dominira još jedna premijerno predstavljena tehnologija: FlymeAuto, Geelyjev multimedijski sustav, povezan s Flyme Sound Premium Audio sustavom sa 16 zvučnika s pojačalom snage od 1000 W, AI glasovnim upravljanjem, 15,4-inčnim dodirnim zaslonom. Integrirani zvučnik u naslonu za glavu vozačevog sjedala osmišljen je za individualizirano audio iskustvo tijekom vožnje. Model EX5 najprije je stigao s najbogatijim paketom opreme Maxx. Najlakše ga je opisati izrazom 'nema što nema'. Kasnije se očekuje i nešto manje opremljena inačica, pa i nešto niža cijena. EX5 Maxx stoji 42.990 eura. Uz sve navedeno, Geely EX5 ističe se aerodinamičnim dizajnom. Njegov aerodinamični koeficijent od 0,269 Cd manji je od koeficijenta metka (0,295), pa se EX5 ističe kao jedan od najaerodinamičnijih električnih SUV-ova u svojoj klasi. Ova vrijednost nadmašuje mnoge renomirane europske i kineske konkurente, što doprinosi boljoj energetskoj učinkovitosti, povećanom dometu i stabilnijoj vožnji pri većim brzinama.
Ne bi kupila kineski auto da je jedini na svijetu.