U Hitlerovom propagandnom projektu gradnje četverotračnih autocesta u cijeloj Njemačkoj, kojim je upravljao Fritz Todt, 19. svibnja 1935. svečano je otvoreno prvih 14 kilometara između Frankfurta i Darmstadta. Hitler, koji nikad nije naučio voziti, svečano se provezao prvom dionicom onog što će postati treći najdulji sustav autocesta u svijetu, iza SAD-a i Kine. No budući da planovi za automobilizaciju Njemačke "narodnim autom" Volkswagenom zbog ratne proizvodnje nisu slijedili tempo izgradnje autocesta, četverotračni autobahni zjapili su poluprazni sve do sredine pedesetih, kad ih je promet konačno popunio.
PRVIH 14 KM
Prije 75 godina otvorena prva dionica autoceste u Njemačkoj
Po uzoru na SAD i Italiju, u Njemačkoj su tridesetih izgrađene četverotračne autoceste mnogo većeg kapaciteta od tadašnje gustoće prometa.
Komentara 3
HA
Povjesničar Frančović je vjerovatno ostatak komunističkih znanstvenika. Oni su povjest prilagođavali svojim ideološkim potrebama. U školama smo bili hranjeni krivotvorenom povješču. Čak je i njihova jugo povjest bila lažna. Komentar gospodina Morkin-a je zasnovan.
LI
Morkin....... u pravu si ,,samo jednu cinjenicu si zaboravil napisati ,Hitler je pocel graditi autoputeve kad mu je postalo jasno da uz njihovu pomoc moze premjestati svoje vojne snage u jako kratkom roku,sto je znacilo ,za ono vrijeme,veliku prednost....i tih 6.milijuna nezaposlenih njemaca nije zaposlil bilo gdje ,nego su svi bili uposleni direktno ili indirektno u vojnoj industriji....................... pozz
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.
Po uzoru na Njemačku SAD su poslije rata počele raditi autoceste. Začetnik je bio general Eisenhower, koji je predvodio okupaciju Njemačke od strane zapadnih saveznika. Nakon što je vidio autobanove, po povratku u SAD, kad se angažirao u politici i postao predsjednik, odmah je pokrenuo projekt izgradnje autocesta po uzoru na njemačke. Najčešća pogreška vezana za Njemačke autoputeve jeste da ih je pokrenuo Hitler. Nije točno. Projekt je osmišljen i započet u doba Weimarske republike, a Hitler se pametno šlepao na projekt socijaldemokrata te nastavio i povećao izgradnju, prvenstveno radi zapošljavanja 6 milijuna nezaposlenih Njemaca, čime je u velikoj mjeri osigrao najširu potporu za svoj krajnji projekt novog rata.