Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Kultura Vizualna umjetnost

Projekt “Gott liebt die Serben” Todosijević je započeo ratne ‘91.

Radikalni rad srpskog autora otvara izložbu “Umjetnik na odmoru 2016.”. Izložba je produkt dugogodišnje suradnje Muzeja suvremene umjetnosti s Kolekcijom Marinko Sudac
26. svibnja 2017. u 10:34 2 komentara 687 prikaza
Foto: Kolekcija Marinko Sudac
Pogledajte galeriju 1/2

U Muzeju suvremene umjetnosti u Zagrebu sutra se otvara skupna izložba “Umjetnik na odmoru 2016.” kao još jedan rezultat dugogodišnje suradnje tog muzeja s Kolekcijom Marinko Sudac, koja je možda najbogatija privatna kolekcija avangardne umjetnosti na ovim prostorima.

15. Queer Zagreb Vlasta Delimar protiv tabua o seksualnosti
 

Kao uvod u izložbu koja sažima prošlogodišnje izdanje projekta “Umjetnik na odmoru” najavljen je performans “Gott liebt die Serben” srpskog umjetnika Raše Todosijevića, jednog od vodećih predstavnika konceptualne umjetnosti u toj zemlji, proizašlog sa scene okupljene oko beogradskog SKC-a 1970-ih, koji je 2011. godine predstavljao Srbiju na Venecijanskom bijenalu, radom “Light and Darkness of Symbols”. Todosijević je provokativni ciklus “Gott liebt die Serben” započeo ratne 1991. godine, a čini ga niz crteža i velikih instalacija u kojima se koriste stolovi, stolice, kovčezi i drugi predmeti koji se u postavljaju u simbolički nabijenu formu svastike, a koji će biti predstavljen u MSU.

– Todosijević ovim instalacijama preispituje promjenu društveno-političkog, kulturološkog konteksta koristeći simbole koji su tijekom povijesti i u različitim društvima imali, u nekim slučajevima, potpuno suprotne konotacije. Preispituje ključne pojmove kao što su moć, kultura, mitologija i značenje simbola – ističu iz Kolekcije Marinko Sudac.

Među autorima predstavljenima na skupnoj izložbi iznimno je zanimljiv i Lev Nussberg, osnivač ruske grupe Dvizhenie koja je ranih 1960-ih plijenila pažnju svojim monumentalnim instalacijama i kinetičkim oblicima, istražujući blisku povezanost umjetnosti, znanosti i tehnologije. Sam Nussberg bio je posvećen detaljnim projekcijama uređenja ljudskog društva budućnosti, ranih šezdesetih predlažući vizionarske koncepte smještene u dekadu u kojoj danas živimo.

Iako su u Sovjetskom Savezu prepoznati kao značajni autori pa su, recimo, potpisivali veliku instalaciju u sklopu službenog obilježavanja 50. obljetnice Oktobarske revolucije, članovi grupe Dvizhenie nisu prošli ispod radara KGB-a, zbog čega je Nussberg prije ravno četrdeset godina emigrirao na Zapad. Do danas se nije vratio u svoju domovinu, ističući da svojim povratkom ne želi davati legitimitet Putinovu režimu.

MENTALNI SKLOP Vizije crne, beznadne budućnosti Retrospektiva Dinka Kovačića RETROSPEKTIVA Emotivnim nastupom Dinko Kovačić rastao se od arhitekture Matko Trebotić Povijest našeg naroda urušava se zajedno sa zapuštenim zgradama
DIVA CIJELI DAN
Jedan dan u životu beauty novinarke – puno više od pisanja o cipelama
  • AirMax2:

    Pogledaj ti koje letve i neprijatelje Hrvatskog naroda oni nama ovdje dovode. A suvremena umjetnost nema.veze sa umjetnošću to je više platforma za frustrirane liberale da nam pričaju o imaginarnom fašizmu pusaaa

  • AirMax2:

    Milena Zajović, ozbiljno? hahahaha rano jutro pola šest svakog danaaa putujeeee