Uz usjeve, automobili najčešće stradavaju pod udarima tuče. Udubljenja na karoseriji, razbijena stakla i svjetlosni sklopovi... Ni vozaču čiji je automobil kasko osiguran nije svejedno kad ga vidi u takvom stanju, a vlasnika vozila bez kaska muči i financijski dio tog problema. Kako zaštititi automobil, ako nemate garažu ili nadstrešnicu? Najelegantnije je rješenje kupiti posebnu ceradu, onu višeslojnu, s ušivenih nekoliko milimetara zaštitne pjene. Takva se u trgovinama može naći za oko 80 eura, pa na više. Toliko, konkretno, košta XL cerada za kompaktni SUV (79,86 eura), kao i njezina M inačica za gradski automobil (78,83 eura), s 5-milimetarskom pjenom.
Valja napomenuti da zaštitu od tuče ne može pružiti obična tanka cerada. Od takve je bolja opcija i kakva stara deka. Logika nalaže da bi tu zaštitu valjalo učvrstiti za automobil. Tu će mnogi posegnuti za ljepljivom trakom, koja bi posao mogla odraditi no isto bi tako mogla na laku ostaviti tragove, pa s njom budite oprezni. Promislite li, tuča obično dolazi u kombinaciji s kišom. Kad kiša namoči deku, ona će otežati pa neće odletjeti s automobila. Kojekakvi kartoni tu ipak neće poslužiti jer oni hoće odletjeti pod naletima vjetra, a kiša će ih razmočiti. Mnogi vozači gledaju kako bi pred najavljeno nevrijeme s mogućnošću tuče uhvatili parkirno mjesto pod stablom. Ideja im je da bi gusta krošnja mogla ublažiti udarce leda o automobil. Nije bez temelja, no vodite računa o tome da bi nevrijeme moglo polomiti i granu drveta, koja bi na automobilu na kojega padne mogla prouzročiti jednaku pa i još veću štetu od tuče. Ponegdje se može naći i reklama za kišobran za automobile - funkcionira kao mali šator koji se montira na krov automobila. No, tu pripazite na dimenzije, kako nakon kupnje ne biste utvrdili da je taj kišobran dostatan samo za krov i stakla, ne i za čitav poklopac motora i prtljažnika. Također, kišobran za auto neće zaštititi bočne strane vozila, jer je izvorno namijenjen zaštiti od sunca. Našli smo ga po cijeni od 66 eura.
Prava cerada za zaštitu od tuče – osim sloja pjene na gornjem dijelu – ima i elastične trake pomoću kojih ceradu možete brzo učvrstiti za automobil. U principu, takve se cerade pričvršćuju na prednjem i stražnjem braniku te na središnjem dijelu vozila. Imaju i dodatne zaštite na bokovima automobila, budući da komadi leda s neba ne lete pod pravim kutem pa otući mogu i vrata vozila. Posebni otvori na ceradi održavaju protok zraka ispod cerade, odnosno sprječavaju kondenzaciju. Sve to zvuči dobro – kako bi, uostalom, i trebalo za 80 ili više eura – ali valja znati da ni posebne cerade za zaštitu od tuče nisu svemoćne. U slučaju jače tuče, ni ovakva cerada ne može u potpunosti spriječiti oštećenja na karoseriji. Savjetujemo stoga da pratite vremensku prognozu i da pred najavljenu tuču razmotrite opciju privremenog smještaja automobila u neku garažu. No, zatekne li vas tuča na autocesti, nikako, ali baš nikako nemojte zaklon potražiti pod nadvožnjakom, na način da na autocesti stanete u zaustavnoj ili, još gore, u desnoj prometnoj traci. Time riskirate ozbiljnu prometnu nesreću, ugrožavate i svoj život i život ostalih sudionika u prometu. Koliko god vam auto bio drag, otučena karoserija može se popraviti, ljudski život ne može se vratiti... Vozite do prvog odmorišta, tamo se zaustavite i automobil pokušajte zaštititi dekom, koju je uvijek poželjno imati u prtljažniku.
iz osobnog iskustva, tuča veličine marelice ostavlja tragove i preko 2 carade protiv tuče...ali bolje išta nego ništa..