ZADNJI VLAK VOZIO 1979. GODINE

Zmajlović i Tomašević traže gradnju nove pruge između Samobora i Zagreba

Zagreb: Gradonačelnik Tomislav Tomašević održao konferenciju za medije
Luka Antunac/PIXSELL
23.05.2025.
u 13:00

S Hrvatskim željeznicama još ništa konkretno nije dogovoreno, rekao je Tomašević, no zbog dostupnosti europskih fondova za željeznice, ustvrdio je da je sada najbolji trenutak za realizaciju.

Kandidat SDP-a i Možemo za župana Zagrebačke županije Mihael Zmajlović i gradonačelnik Zagreba Tomislav Tomašević u petak su pozvali Hrvatske željeznice da investira novac u novu željezničku liniju između Samobora i Zagreba te ponudili sufinanciranje tog projekta.

– Na taj bi se način smanjile gužve u Zagrebu, a ljudi iz Zagrebačke županije bi mogli lakše, brže i jeftinije doći do svojih radnih mjesta, škola, fakulteta  i svega onoga zbog čega 90 tisuća ljudi svakodnevno migrira prema Zagrebu – rekao je Zmajlović na konferenciji za medije na autobusnom kolodvoru u Samoboru.

Promet je jedan od najvećih zajedničkih problema Zagreba i županije, napomenuo je Zmajlović, a Samobor jedan od rijetkih gradova u županiji koji nema željezničku vezu sa glavnim gradom. – Suradnja s državom izostaje, to je jedna velika prepreka, ali sam uvjeren da bi taj projekt bio realiziran da je postojao pritisak, kao i doba suradnja s Gradom Zagrebom – kazao je.

Zadnji vlak iz Samobora do Zagreba vozio je 1979.godine. Obnova stare trase više nije moguća zbog zgrada koje su tamo izgrađene, zato bi nova trasa išla od Bregane, preko Samobora i Svete Nedjelje te se spojila na Podsused, rekao je gradonačelnik Tomašević.

Dodao je da su se s novom trasom složili gradonačelnica Samobora Petra Škrobot i gradonačelnik Svete Nedjelje Dario Zurovec. – Kapitalni troškovi kreću se između 150 i 200 milijuna eura. To doista nije veliki novac u odnosu na milijarde eura koliko HŽ infrastruktura treba uložiti u sljedećih deset godina. Toliko nam je bitan ovaj projekt da smo spremni svi zajedno sufinancirat taj trošak – poručio je.

S Hrvatskim željeznicama još ništa konkretno nije dogovoreno, rekao je Tomašević, no zbog dostupnosti europskih fondova za željeznice, ustvrdio je da je sada najbolji trenutak za realizaciju. – Potpuno je nevjerojatno da toliko automobila zbog dnevnih migracija ide iz Samobora u Zagreb i obratno, a da se na novoj trasi koja nije toliko duga nije mogla izgraditi nova željeznička pruga – naglasio je.

Dok HŽ infrastruktura  priprema velike zahvate na prometnom čvoru Zagreb, zagrebački gradonačelnik i kandidat za zagrebačkog župana ističu da bi nova linija, zbog velikog broja putnika, bila rentabilna te imala višestruku korist za sve.

Komentara 1

Avatar R2D2
R2D2
14:22 23.05.2025.

Čekaj, ti to ozbiljno o financiranju iz EU fondova? Hoće li biti uspješno kao apliciranje za obnovu vodovodne mreže i odvodnje? Koliko ste ono porauchali? 320.000.000ojrića.....!!!! I nije to jedino gdje ste pokazali širinu nesposobnosti i neznanja. Pa nisi u stanju četiri godine organizirati javni prijevoz u gradu, nego si ga uspio srozati na nikad gore, a ti bi "gradio" prugu......

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije