Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Svijet

Znanstvenici u uzorku DNK Adama Lanze traže 'zao' gen

U prvoj studiji ovakve vrste sudjeluju genetičari sa sveučilišta u Connecticutu koji tragaju za abnormalnostima koje su mogle utjecati na povećanje rizika od nasilnog i ubilačkog ponašanja
29. prosinca 2012. u 10:40 4 komentara 21 prikaza
adam lanza
Foto: AFP/PIXSELL

Sadrži li DNK masovnih ubojica gen koji ih navodi na zločin? Pitanje je to koje dugo muči znanstvenike, a sada tu misteriju pokušava odgonetnuti patolog H. Wayne Carver. On je u Connecticutu započeo studiju s ciljem pronalaska eventualnih abnormalnosti ili mutacija u DNK strukturi krvnika iz Newtona - Adama Lanze.

Potragu za \'\'zlim\'\' genom patolog je naredio nakon pregleda svih žrtava pokolja, odnosno 20 djece i šest odraslih osoba, piše Daily Mali, a u njoj sudjeluju genetičari sa sveučilišta u Connecticutu koji tragaju za abnormalnostima koje su mogle utjecati na povećanje rizika od nasilnog i ubilačkog ponašanja.

Iako profesor Arthur Beaudet smatra da istraživanje neće objasniti masovna ubojstva, optimističan je u pogledu rezultata. Tako vjeruje da bi ono moglo otkriti mutacije koje uzrokuju shizofreniju i srodne mentalne poremećaje, ali i upozorava da bi ono ujedno moglo stigmatizirati ljude sa sličnim genetskim predispozicijama.

Dok istraživači pokušavaju pronaći motive pokolja u biološkim činjenicama, policija po tom pitanju i dalje tapka u mjestu. Još uvijek nije otkriven motiv koji je mladića natjerao da krene u ubilački pohod i smakne majku, pet učitelja i 20 učenika. Iako je bio asocijalan i ne pretjerano društven, sramežljivi Lanza ničim nije odavao da bi jednog dana mogao počiniti stravičan pokolj kojim je Newton zavio u crno.

>>\'Hoćemo li odsad sramežljivu djecu promatrati s oprezom?\'

Dino Rađa
'NEMOJ DA TI PUNE GLAVU'
Dino Rađa: Obišao sam Auschwitz, Bleiburg, Jasenovac, Ovčaru i nije mi jasno...
Boris Miletić
INTERVJU
„Čovjek koji prestane biti čovjek, izgubio je smisao“
  • kabul:

Mislim da nepostoji jedan gen koji je "beštija" ali ako postoji genetska predispozicja za ovisnost tako je isto moguće da postoji i za nasilje.

• asdasfasdg:

Kakve veze imaju geni sa zlom. Problem je u mozgu!

• Avatar gradjaninpokorny