Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 132
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Što se unosi

Golf dizel star 7 godina najčešći je auto unesen prošle godine u Hrvatsku

Zagreb: Sajam automobila Jakuševac, najposjećeniji sajam te vrste u Hrvatskoj
Foto: Borna Filić/PIXSELL
1/6
26.02.2019.
u 06:50

U Hrvatsku je lani uneseno rekordnih 79.345 osobnih automobila prosječno starih 7,18 godina i s prosječnim ispuhom od 121,66 g/km CO2, a dizelaši čine 87 posto ukupno unesenih vozila

Volkswagen Golf VI proizveden krajem 2010. godine s dizelskim 1,6-litrenim motorom od 90 konja i s ispuhom ugljikova dioksida od 119 g/km iz Njemačke prototip je prosječnog automobila unesenog u 2018. u Hrvatsku. Lani ih je bilo rekordnih 79.345, prema podacima o prvim registacijama rabljenih automobila Centra za vozila Hrvatske. Porijeklo više od 99 posto tih automobila je EU, pa zbog toga koristimo termin unos, budući da je uvoz, koji označava porijeklo auta izvan EU, praktički zanemariv. Prema podacima CVH, prosječna je starost lani unesenih automobila u Hrvatsku 7,18 godina.

Dizelaši dominiraju

– Rast broja registriranih rabljenih automobila posljedica je pojednostavljenja unosa iz EU i nešto nižih trošarina koje vrijede od 1. siječnja 2018. godine. Važno je prepoznati da se i prosječna starost unesenih automobila ipak smanjuje, što se izravno može povezati sa smanjenjem trošarina. Svakako bi bilo bolje da se registrira više novih automobila. Ono što bi meni, kao inženjeru, bilo važno je da se registrira što više novih automobila s većim brojem sustava pasivne i aktivne sigurnost, jer su oni sigurniji. Ako se dogodi prometna nezgoda, osiguravaju da posljedice budu što manje – rekao je Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.

Da su izmjene trošarina urodile plodom i da u Hrvatsku više ne dolaze zagađivači i “stare krame”, osim prosječne starosti unesenih automobila govori i podatak da je prosječni ispust CO2 unesenih polovnih auta 121,66 g/km, što nije mnogo više od prosječnog ispusta registriranih novih automobila u 2018. od 115,7 g/km CO2.

Što se tiče pogonskih motora, kod rabljenih automobila snažno dominiraju dizelaši, kojih je lani među 79.345 bilo čak 87 posto. To je u suprotnosti s trendom porasta benzinskih motora kod novih automobila – od 61.731 registriranih novih automobila 2018. u Hrvatskoj 54% ih je s benzinskim motorom, a samo 43 posto s dizelskim.

Bugarska je odlagalište

Modeli koji su se lani najviše unosili u Hrvatsku, prema podacima Promocije plus, su VW Golf (8542), VW Passat (3318), Renault Megane (3269), BMW 3 (3248), Ford Focus (2735), Renault Clio, Opel Astra, Audi A4, Audi A3, BMW Serija 1. Volkswagen je daleko najtraženiji od svih marki vozila s 15.658 unosa automobila, Renault je drugi s 8551 unosom. Slijede BMW, Ford, Audi i Mercedes. Ako ste mislili da je Hrvatska postala groblje isluženih automobila iz EU, kako se često paušalno ocjenjuje, treba pogledati podatke iz najsiromašnije države EU - Bugarske. Lani je u Bugarsku uneseno 287.150 osobnih i LKV vozila s prosječnom starosti od čak 19 godina. Bugari na unos nemaju nikakvih ograničenja, a u kontekstu toga čini se da je naš trošarinski sustav, iako ograničen pravilima EU koja ne dopuštaju diskriminaciju kupoprodaje rabljenih automobila iz EU, ipak dobro izbalansiran, pa se ne isplati unos najstarijih i najnesigurnijih automobila.

VIDEO Stižu veće kazne za vozače:

Ključne riječi

Komentara 14

SO
Somelier
07:30 26.02.2019.

Makar bio i Golf ali sigurno ga nije bilo lako unositi. Da su ih uvozili bilo bi im puno lakše.

JU
jukicam8
10:00 26.02.2019.

Kako ga unese, na leđima, vi ste novinari totalno proplupali, izvrćete jezik bez ikakve potrebe.

DU
Deleted user
03:52 27.02.2019.

a ja mislio d ase auti uvezu uhr a kad aono...unose ih! bravo becernja hartijo i vasa novinska profesionalnost pripreme clanka

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije