Paleontologija

Fosil dosad najtočnije pokazuje račvanje grane koja vodi ljudima

Majmun (1)
Foto: Nature/UMich
15.07.2010.

Nedostajala je datacija razvoja između 35 i 23 milijuna godina, a lubanja ovoga primata s osobinama obje skupine, stara je između 28 i 29

Lanjske veljače saudijski paleontolog Iyad Zalmout u pustinji nedaleko od obala Crvenoga mora u visini Meke, u regiji Al-Hijaz, iskopao je očuvan dobar dio lubanje nepoznatoga stvora. Na prvi pogled bilo je jasno da je to bio primat. Zalmout se bio specijalizirao za fosile kitova i dinosaura radeći za Saudijsku državnu geološku agenciju pa mu je otkriće bilo tim veće iznenađenje.

Ekipa Paleontološkog muzeja Sveučilišta Michigan iz Ann Arbora u SAD-u proučila je fosil i o tome opširno izvijestila u časopisu Nature od 15. srpnja. Pokazuje se da je nalaz jako važan jer prekida neke paleontološke sporove o datumima i račvanjima u evoluciji koja dovodi i do čovjeka.

Preslagivanje rodoslovlja
Poznato je da majmuni Staroga svijeta (čiji se američki ogranak odcjepljuje ranije) dijele evolucijske pretke koji vode i prema čovjekolikim majmunima i, na posljetku, do modernog čovjeka.

Najstariji dosad poznati zajednički preci majmuna i čovjekolikih majmuna stari su 35-30 milijuna godina, a fosili stari otprilike 23 milijuna godina pokazuju već jasne znake razdvajanja. Novi nalaz popravlja evolucijska grananja puno preciznijim određenjem vremena!

Fosil je dosad nepoznate vrste, a i zasebnoga koljena. Nazvan je Saadanius hijazensis, star je između 28 i 29 milijuna godina. Lubanja ima značajke karakteristične i za majmune i za čovjekolike majmune. To se posebno dobro vidi na jako dobro učuvanim kostima lica i čeljusti.

Superkapucin je bio žrtva
– Nalaz je izniman. Saadanius povezuje poznate skupina koje u evoluciji vode prema ljudima – kaže dr. William Sanders, vođa tima koji je proučio fosil.

Stvor je sličio kapucinu, majmunu Novoga svijeta, ali je mnogo krupniji, težak 16-22 kilograma. Geološko razdoblje u kojemu je taj stvor živio je oligocen. Afrika i Arapski poluotok bili su jedinstveni i odvojeni od Eurazije.

Ondje su tada rasle guste šume. Rupe i druge ozljede na kostima glave znanstvenicima kažu da je bio žrtva grabežljivca.

Avatar thomy
thomy
01:42 30.07.2010.

Ti, očito imaš kompleks manje vrijednosti, jer to izbija iz svake tvoje rečenice, vjerojatno si nekakav nastavnik u osnovnoj školi i očito nisi ispunio svoje snove da postaneš vrhunski znanstvenik, pa komplekse liječiš po internetu izravno pokazujući svoje neznanje u stvarima za koje misliš da sve znaš. Imaš dosta slobodnog vremena što kazuje da ti država plaću daje. Barataš određenim činjenicama, ali one nisu tvoj proizvod nego proizvod tuđeg mozga koje si ti prihvatio kao gotovu stvar. Ja nisam znanstvenik nego arhitekt i ono što ja tvrdim je plod mojih razmišljanja. Kad o sljepoći govoriš, pogledaj malo sebe, prihvatio si jednu pretpostavku i ona je za tebe \"sveto pismo\", drugo te i tako ne zanima. Bez obzira na moj IQ, ja ti tvrdim da evolucija i Stablo života nemaju veze sa stvarnošću i nema niti jedan konkretan dokaz za potvrdu istih. Sve što vi imate su posredni i indirektni zaključci i navodni dokazi poput ovog gore. Po razmišljanju i vokabularu podsjećaš me na jednog mog rođaka s kojim ja uopće ne mogu razgovarati, budući da on sve zna, a izmjerio je IQ 90. Gdje ti je stvarno znanje, vlastite teorije i sl.? Rekao sam ti da proguglaš par tipova, pa da se izjasniš o tome, ali očito ti je lakše pljuvati po meni i krugovalu nego susresti se s vlastitim strahovima. Veliš da si vjernik a ne \"Vjeruješ u Boga Oca Svemogućega\", pa u što onda vjeruješ \"vjerniče\", u novac, sotonizam, ili si sam svoje božanstvo. Nijedna od ovih tvojih \"znanstvenih činjenica\" nije prihvaćena od svih znanstvenika, otkud ti onda pravo da samo jedno mišljenje (koje tebi odgovara) i \"činjenice\" namećeš svima kao nešto neupitno? Opet lupaš vezano za hubble, a ne odgovaraš na činjenicu da je tek 1990 lansiran u orbitu iznad zemlje i da tek od 1992 možemo početi egzaktno mjeriti neke svemirske, fizičke veličine. Fizički zakoni su uvjetovani prostorom u kojem djeluju, prema tome nisu univerzalni i isti u svim uvjetima. Kako ćeš fizički objasniti crvotočine koje iskrivljuju vrijeme i prostor, koje su već postale znanstvene činjenice, možda onako glupo poput jajne stanice koja raste i postaje sve veća, onda se rodi i raste i raste do 25 godine (po tebi samo od sebe poput velikog praska), a onda počinje proces starenja (jer je to netko upisao u naš genom) i na kraju smrt. Dao sam ti razlog za razmišljanje, ali ti ne želiš razmišljati, ti samo misliš o onome što si naučio u školi. Ja sam u školi učio da je socijalizam najbolji društveni poredak, a da komunizam dolazi poslije njega kao savršenstvo i da će na kraju sve kapitalističke zemlje postati komunističke, čak sam na trenutak bio i povjerovao u to. Čak sam bio povjerovao i u to da je Jugoslavija najstabilnija i najsigurnija zemlja na svijetu. Vremena se mjenjaju pa i znanstvene postavke. Nekad je znanstvena činjenica bila i da je Zemlja ravna ploča.

Avatar thomy
thomy
23:01 02.08.2010.

Da li si prepoznao sebe u gornjem citatu? Čuveni švedski biolog Soren Lovtrup napisao je: \'\'Vjerujem da će jednog dana darvinovski mit biti tretiran kao najveća obmana u historiji znanosti.\" Znanstvenik D. Watson izjavio je u časopisu \'\'Priroda\'\' da jee evolucija \"jedina univerzalno prihvaćena teorija, ne zato što je mogu potvrditi logički dokazi, već zato što joj je jedina alternativa Božje stvaranje, koje je naravno velikom broju ljudi nevjerojatno.\"- ja bih dodao i neprihvatljivo. Kenneth Hsu u časopisu \"Sedimentarna petrologija\" kaže: \"\'…Darvinizam sadrži opake laži; on nije prirodan zakon formuliran na osnovu činjeničnih dokaza, već jedna dogma koja odražava preovladavajuću društvenu filozofiju 19. stoljeća.\" Volio bih da mi pokušaš na temelju evolucije objasniti je li se prva koka prije izlegla iz jajeta ili je bila ona pa snijela jaje i na takav način nastavila niz. Jedino ispravan odgovor na to pitanje me može navesti da povjerujem u točnost evolucije, a nikakav \"nepobitni\" dokaz za evoluciju kroz DNA. Kao katolik bi trebao znati da evolucijska znanost nema veze s Katoličkom crkvom na način na koji to ti pretpostavljaš, nego je Vatikan rekao da evolucija ne negira Boga pa prema tome Crkva nema ništa protiv nje. Ako si katolik onda bi trebao znati molitvu \"Vjerovanja\" koja počinje \"Vjerujem u Boga Oca svemogućega, stvoritelja Neba i Zemlje\", kojem si osporio svemogućnost. Ako si vjernik prviše braniš teze koje idu na ruku ateizmu. Jedini razlog zašto Crkva prihvaća evoluciju, ne kao doktrinu, nego kao jednu od mogućnosti (naglasak na jednu od mogućnosti), je taj što je u prošlosti toliko puta energično odbacivala znanstvene teorije koje su se kasnije pokazale neupitnim znanstvenin činjenicama, te mučila i ubijala njene pobornike, osramotivši tako samu sebe i svoj nauk, da jednostavno više nije spremna da joj se još jednom desi nešto slično. Ako je za tebe moguće biti sasvim dobar katolik, a u isto vrijeme vjerovati da vodiš porijeklo od bakterija, riba i majmuna, a da ćeš sutra postati tko zna tko, ili tko zna što, to je tvoja osobna stvar. Crkva i ako priznaje evoluciju kao mogućnost, nije ju uzela kao gotovu stvar i svećenici u propovijedima, a i razgovoru s vjernicima nikad neće govoriti o evoluciji kao činjenici. Drugim riječima, bez obzira na službeni stav Vatikana, Crkva je i dalje vjerna tradicionalnom nasljeđu i tumačenju Svetog Pisma. Evo jedno pitanje i odgovor na njega objavljen u Glasu Koncila: \"Molio bih vas da mi, ako je to moguće, decidirano iznesete sadašnji službeni stav Crkve o pitanju evolucije. Naime, iz meni dostupnih crkvenih izvora vidljivo je stidljivo dodvoravanje opće prihvaćenoj naučnoj postavci o evolutivnom razvoju života na Zemlji, uz naravno ogradu da to ništa ne mijenja na stvari jer iza, odnosno u početku svega opet stoji Stvoritelj. Kako po meni u tom slučaju dolazi u pitanje istočni grijeh, odnosno potreba za osnovnim sakramentom, a to je krštenje, želio bih čuti vaše mišljenje o tom problemu.\" T. D., Hvar \"Bojimo se da Vam možda i nećemo odgovoriti tako »decidirano« na Vaš upit kako to Vi očekujete. No, iznijet ćemo Vam ono što pouzdano znamo i što o pitanju evolucije naučava katolička teologija, posebno teolozi bibličari. Oni su, zapravo, kako ističe papa Ivan Pavao II, dužni »u zajedništvu s Učiteljstvom«, stjecati sve dublje razumijevanje Božje riječi sadržane u nadahnutom Svetom pismu koje je prenijela...\" Glas Koncila Možda ti je sad jasnije što znači biti vjernik, a osobito katolik.

JI