SVEMIRSKI OTPAD

Tajanstveni objekt uskoro pada na Zemlju

Zemlja
Foto: ESA/DPA/PIXSELL
26.10.2015.

WT1190F trebao bi većinom izgorjeti u atmosferi. Dug je metar-dva i navodno šupalj

Astronomi promatraju tajanstveni komad svemirskog otpada nazvan WT1190F koji bi 13. studenog trebao pasti u Indijski ocean.

Objekt neobičnog imena (sličnost s popularnim vulgarnim akronimom WTF navodno je stvar slučajnosti) trebao bi sletjeti oko 65 kilometara od južnog vrha Šri Lanke, kaže Bill Gray, nezavisni developer astronomskog softvera koji prati ovaj predmet s NASA-inim astronomima. Kako piše Nature, Gray procjenjuje da će WT1190F većinom izgorjeti u atmosferi, ali dodaje da "ipak ne bi pecao izravno ispod njega". Predmet je dug od jednog do dva metra, a njegova putanja pokazuje da ima nisku gustoću te da je možda šupalj, što upućuje na to da je riječ o umjetnom predmetu. Nature piše da je možda riječ o jednom od ostataka neke od nedavnih misija na Mjesecu, a moguće je da je predmet star nekoliko desetljeća, možda još iz vremena misija Apollo

U Europskoj svemirskoj agenciji kažu da je WT1190F orbitirao blizu Mjeseca prije nego što su ga spazili astronomi. Riječ je o jednom od rijetkih svemirskih objekata koji su dokumentirani i precizno predviđeni od početka svog otkrića. Njegov povratak na Zemlju znanstvenicima je prilika za proučavanje načina na koji takvi predmeti reagiraju na Zemljinu atmosferu.

>> Za 500 tisuća kuna uskoro ćete moći popiti piće u prvom kafiću u svemiru

>> Za put u svemir robotske lignje i voda iz asteroida

Avatar million
million
21:05 26.10.2015.

A sta cemo sa ovim kukuriku otpadom ?

KO