Na dodjeli nagrada Critics Choice Awards 2025. pojavila se u ponoćnoplavoj korzet-haljini modne kuće Schiaparelli bez naramenica. Pobijedila je u kategoriji najbolje glavne glumice. Prije mjesec dana na dodjeli Zlatnih globusa crvenim tepihom prošetala se u haljini iz kolekcije Armani Privé. I tada je također pobijedila. Pitanje je čiju će kreaciju nositi na večeri dodjele Oscara početkom ožujka, kad bi mogla, prema ocjenama brojnih kritičara, osvojiti i tu, u filmskom svijetu, najglamurozniju nagradu, za koju konkuriraju i Cynthia Erivo, Karla Sofia Gascon, Mikey Madison te Fernanda Torres. Koja god od njih slavila, filmska 2025. već se naziva "godinom Demi Moore". Glumica koja godinama nije snimila hit vratila se u prvu ligu body hororom "Supstanca".
– Ovo doista nisam očekivala i u šoku sam. Glumim dugo, više od 45 godina, i ovo je prvi put da sam osvojila nešto kao glumica, zbog čega sam tako ponizna i tako zahvalna – rekla je u emotivnom govoru na dodjeli Zlatnih globusa otkrivši da ju je jedan producent prije tridesetak godina nazivao beznačajnom "glumicom za kokice" koja će možda glumiti u hitovima, ali nikad neće dobiti priznanje za glumu.
– I to me s vremenom nagrizalo do točke u kojoj sam prije nekoliko godina pomislila da je možda "to to". Možda sam učinila sve što sam trebala učiniti, a kad sam došla do dna, ovaj čarobni, hrabri, neobični i apsolutno ludi scenarij došao je pred mene. Svemir mi je rekao da nisam završila – rekla je 62-godišnja glumica. Bila je to njezina treća nominacija za Zlatni globus i prva pobjeda u 45 godina dugoj karijeri. Kakav povratak nakon filmova kao što su "Duh", "Nemoralna ponuda", "Malo dobrih ljudi", "Striptiz", "G. I. Jane"...
Zamijećena je početkom 1980-ih u ulozi istraživačke novinarke Jackie Templeton u seriji "Opća bolnica", jednoj od najdugovječnijih televizijskih sapunica koja se počela emitirati 1963. Nakon te serije Moore je postala članica tzv. Brat Packa, s ulogama u filmovima "Za sve je kriv Rio", "Vatra svetog Elma" i "Ljubav, seks i ono drugo". Brat Pack je nadimak skupine mladih glumaca koji su se često zajedno pojavljivali u filmovima o odrastanju tinejdžera 1980-ih, a inspiracija za njega je bio izraz Rat Pack iz 1950-ih i 1960-ih za tada vrlo uspješne filmske zvijezde u ranim dvadesetima. Uz Demi Moore, Brat Pack su, na primjer, činili i Emilio Estevez, Rob Lowe i Judd Nelson. Svjetsku slavu donijela joj je uloga Molly Jensen, ožalošćene udovice u filmu "Duh" 1990. redatelja Jerryja Zuckera. Producenti su razmišljali o angažmanu Michelle Pfeiffer, Molly Ringwald, Meg Ryan, Julije Roberts i Nicole Kidman, a za glavnu mušku ulogu, koju je na kraju dobio Patrick Swayze, razmatrani su bili Harrison Ford, Michael J. Fox, Paul Hogan, Tom Hanks, Kevin Bacon, Kevin Kline, Alec Baldwin i Tom Cruise. Willis je, primjerice, odbio ulogu Sama Wheata jer nije shvatio scenarij i kasnije je zbog toga požalio, kao i Fox, koji je mislio da film neće ostvariti neki veći uspjeh. Za ulogu u "Striptizu" dobila je do tada neviđenih 12,5 milijuna dolara. No uslijedilo je potom nekoliko podbačaja poput "Grimiznog slova", "Porotnice" i "G. I. Jane" pa je počela dobivati manje uloge poput sporedne u "Charliejevim anđelima".
I kad se već mislilo da joj je karijera gotova, lani je snimila "Supstancu", koju je napisala i režirala Coralie Fargeat. Film prati 50-godišnju hollywoodsku glumicu čija je karijera na izdisaju nakon što ju je producent kojeg glumi Dennis Quaid otpustio zbog njezine dobi. Počinje uzimati ilegalne lijekove koji stvaraju mlađu verziju nje same, ali s neočekivanim nuspojavama. Autoricu su na pisanje scenarija, koji je razrađivala dvije godine, ponukali sve veći društveni pritisci na žene koje stare i odnos prema ženskom tijelu koje stari. Fargeat je bila svjesna da će izbor glavne glumice biti jedan od ključnih dijelova filma pa je htjela angažirati neku koja bi se mogla poistovjetiti s ulogom Elisabeth Sparkle. Demi Moore nije bila njezin prvi izbor. Prije nje u igri je bilo nekoliko glumica koje su odbile ponudu. Netko je onda spomenuo Moore, no Fargeat je mislila da ni ona neće prihvatiti ulogu i da neće riskirati "da uništi svoj imidž". Ipak, kako kao autorica nije imala što izgubiti, a trebalo je isplanirati snimanje, poslala je glumici scenarij. Moore ga je, na inzistiranje svog agenta, pročitala i bila impresionirana temom. Procijenila je da bi film mogao ili "stvarno funkcionirati i biti dio kulturne promjene" ili "biti jeb... katastrofa". Tek kad je vidjela prve reakcije publike na premijeri, shvatila je da je film – uspio.
Fargeat je pak nakon snimanja pročitala glumičinu autobiografiju i ostala zadivljena njezinom snagom.
– Imala je nekoliko teških godina u svom privatnom životu. Snašla se sama u svijetu u kojem su dominirali muškarci, bila je ispred svog vremena u mnogim aspektima, poput snimanja fotografije na kojoj je pozirala trudna i gola, preuzimanja velikog rizika i feminističkih izjava kojima zahtijeva da bude plaćena jednako kao i njezini kolege – kazala je Fargeat, koja je Moore zapravo upoznala još kad je radila kao jedna od pomoćnica redatelja romantične drame "Na granici stvarnosti" 2000., u kojem je Demi glumila sa Stellanom Skarsgårdom. Gotovo 24 godine poslije ponovno su surađivale, no ovog puta Fargeat je sama režirala film.
– Ono što volim je bogata, složena i zahtjevna uloga koja mi je dala priliku da stvarno izađem izvan svoje zone komfora i na kraju da se osjećam kao da sam se razvijala i rasla ne samo kao glumica nego i kao osoba – kazala je Moore, kojoj je u razradi lika na početku smetalo to što glavna junakinja nema obitelj, a ona se udavala tri puta. Od 1981. do 1985. bila je u braku s glazbenikom Freddyjem Mooreom, od 1987. do 2000. s Bruceom Willisom, s kojim ima tri kćeri, a od 2005. do 2013. s kolegom glumcem Ashtonom Kutcherom. Bila je i u ljubavnim vezama s kolegama Timothyjem Huttonom i Emilijom Estevezom, za kojeg se i zaručila. Obitelj joj je, govorila je, vrlo važna i držala je do nje više nego do karijere. No djetinjstvo joj je bilo obilježeno teškim traumama. Rođena je 1962. u Roswellu u Novom Meksiku. Njezin biološki otac, pripadnik zračnih snaga Charles Foster Harmon, napustio je njezinu tada 18-godišnju majku Virginiju nakon samo dva mjeseca braka. Demi se još nije ni rodila i nikad poslije nisu stupili u kontakt. Kad je imala tri mjeseca, majka se preudala za Dana Guynesa, prodavača novinskih reklama koji je često mijenjao poslove, pa se obitelj često selila. Guynes i Virginija dva su se puta razvodili i mirili, a u listopadu 1980., godinu dana nakon njihova drugog razvoda, počinio je samoubojstvo. Virginija je imala debeli policijski dosje, uhićivali su je zbog vožnje u pijanom stanju i izazivanja požara. Demi je prekinula kontakt s majkom 1989. Kako bi joj se narugala, majka je pozirala je gola za časopis High Society 1993., ismijavajući naslovnicu koju je za Vanity Fair snimila fotografkinja Annie Leibovitz, na kojoj Demi gola pozira u sedmom mjesecu trudnoće. Ta je naslovnica izazvala brojne kontroverze.
– Nisam razumjela zašto je to tako velika stvar, zašto žene dok su trudne trebaju biti skrivene? Zar moramo poricati da smo se seksali? Otkud taj strah? – čudila se.
Majka i kći pomirile su malo prije nego što je Virginija umrla od tumora na mozgu u ljeto 1998.
– Ako ne mogu pronaći suosjećanje za svoju majku, kako mogu očekivati da moja djeca imaju suosjećanja za mene? Za moje propuste? – rekla je kasnije. Demi je nakon ranog djetinjstva u Roswellu kasnije godine provela u Pennsylvaniji. Fotograf Bob Gardner, koji je radio s njezinim očuhom, prisjetio se da je "izgledala pothranjeno i zanemareno". Saznala je da Guynes nije njezin pravi otac u dobi od 13 godina, kada je našla vjenčani list i vidjela da su se on i majka vjenčali u veljači 1963., a ona je rođena 1962. Moore je 2019. izjavila da ju je kao 15-godišnjakinju silovao stanodavac Basil Doumas, koji je tada imao 49 godina. On je tvrdio da je platio njezinoj majci da mu poda kćer. Nakon silovanja upitao ju je: "Kakav je osjećaj kad te vlastita majka proda za 500 dolara?"
U studenom 1978. preselila se k 28-godišnjem gitaristu Tomu Dunstonu, prestala je odlaziti u srednju školu već u prvom razredu i počela raditi kao recepcionarka u "20th Century Foxu", zahvaljujući vezama Dunstonove majke koja je u tom filmskom studiju radila kao izvršna pomoćnica producenta. Demi je potpisala ugovor s modnom agencijom Elite Modeling Agency i upisala se na satove glume nakon što je upoznala susjedu, tada 17-godišnju njemačku starletu Nastassju Kinski, koja će poslije također postati poznata glumica. U ljeto 1979., tri mjeseca prije svog 17. rođendana, upoznala je oženjenog glazbenika Freddyja Moorea, tadašnjeg vođu benda Boy, u losangeleskom noćnom klubu Trubaduru. On se razveo krajem 1980. i vjenčao se s Demi. Zajedno su napisali tri pjesme i bila je u glazbenom spotu. Pojavila se na naslovnici izdanja časopisa za odrasle Oui za siječanj 1981., na kojoj je pozirala gola. Rekla je da ima 18 godina, a bila je još maloljetna. Snimila je znanstveno-fantastični horor "Parazit", koji je zaradio sedam milijuna dolara i pridružila se glumačkoj ekipi ABC-jeve sapunice "General Hospital". Na filmu je komercijalni proboj stigao s ulogom bankarice u drami Joela Schumachera "Vatra svetog Elma". Njezin najuspješniji film ostao je nadnaravna romantična melodrama "Duh", koja je zaradila više od 505 milijuna dolara na blagajnama. Filmski kritičari su ljubavnu scenu između nje i glumačkog partnera Patricka Swayzea ispred lončarskog kola uz zvuk pjesme "Unchained Melody" proglasili antologijskom u povijesti kinematografije.
Osim što je dobila odlične kritike za glumu, pokrenula je i modne trendove, a posebno je kopirana bila njezina kratka frizura. Zadržala je status glumice s A-liste glavnim ulogama poručnice u filmu "Malo dobrih ljudi" Roba Reinera i supruge koja pristaje na noć s milijunašem (Robert Redford), koji je njoj i suprugu (Woody Harrelson) ponudio milijun dolara u "Nemoralnoj ponudi" Adriana Lynea, kao i moćne i pohotne šefice korporacije u "Razotkrivanju" Barryja Levinsona. Za filmove "Striptiz" i "Porotnica" dobila je Zlatne maline za najgoru glumicu. U Hollywoodu je bila poznata po tome što je tražila da žene budu pošteno plaćene za svoj posao. Tražila je honorare jednake onima koje dobivaju muški kolege pa su joj čak dali nadimak "Gimme Moore". Danas tvrdi da je postala "žrtveni jarac" zabavne industrije koja nije mogla podnijeti da ženske zvijezde budu plaćene jednako kao i muškarci.
– Biti pionir u tome bila mi je čast, ali s time je došlo i mnogo negativnosti i osuda prema meni – reći će kasnije. Odbila je ulogu u filmu "Dok si spavao" jer nije bila zadovoljna honorarom pa je uloga pripala Sandri Bullock. Obrijala je glavu kako bi glumila prvu ženu koja je prošla obuku u Navy SEAL-u u filmu Ridleya Scotta. Smatra da je taj film bio ispred svog vremena. – Postavljao je neka važna pitanja i zato mi je bio zanimljiv. Postojala je percepcija da je "Striptiz" izdao žene, a da "G. I. Jane" izdaje muškarce. Oba su filma tjerala ljude da gledaju izvan unaprijed stvorenih ideja i prosudbi likova i njihove uloge u životu. Jedan lik izabire posao striptizete kao sredstvo za preživljavanje i zbrinjavanje svoje kćeri, a drugi lik izaziva profesiju i ulogu koja je općenito bila rezervirana samo za muškarce – rekla je u jednom intervjuu.
Nakon tog filma povukla se iz središta pozornosti i preselila u Idaho kako bi se posvetila odgoju svoje tri kćeri. Često je odbijala filmske ponude, uz višegodišnje glumačke pauze. Koristi društvene mreže kao platformu za podizanje svijesti o seksualnoj trgovini i ropstvu. Više je od polovine njezinih postova na tu temu, pisao je Harper's Bazaar 2010.
– Volim se povezivati s ljudima u virtualnom svijetu, razmjenjivati misli i ideje, premda se u fizičkom svijetu možda nikada nećemo imati priliku susresti – izjavila je za taj časopis. Često je bila na naslovnicama, od Ellea i Grazije do Voguea, Vanity Faira i Rolling Stonea. U memoarima "Inside Out" iz 2019. otkrila je da su ona i treći suprug Ashton Kutcher, s kojim je šest godila bila u braku, prakticirali seks utroje. Varao ju je. Imala je i spontani pobačaj u šestom mjesecu trudnoće kad su joj bile 42 godine. Često su se opijali, a opisala je kako se jednom pijana onesvijestila u hidromasažnoj kadi u Meksiku. Miješala je Vicodin i alkohol, a tijekom tog vremena, kojeg se danas srami, njezine tri kćeri nisu s njom uopće komunicirale, a od nje se udaljio i bivši suprug i prijatelj Bruce Willis. Rekla je da je pisanje memoara bio dio duljeg procesa ponovnog otkrivanja same sebe. Pisala je, uz ostalo, i o prvom pokušaju samoubojstva svoje majke, kad joj je prstima vadila tablete iz usta. I sama se borila s alkoholizmom pa se, nakon što je odabrana za glavnu ulogu u "Vatri svetog Elma", morala prijaviti u kliniku Betty Ford na liječenje od ovisnosti o alkoholu i kokainu. Redatelj Joel Schumacher i producenti podržali su je u tome. Otvoreno je govorila i o vjenčanjima i razvodima. Bruce Willis ju je "oborio s nogu", upoznali su se, vjenčali i ostala je trudna nakon samo četiri mjeseca. No brak nije dugo trajao.
– Mislim da se Bruce u početku bojao da ću otežati naš razlaz i da ću na njega usmjeriti svoj bijes i sav teret iz našeg braka, ometajući mu pristup djeci. Mislio je da ću posegnuti za svim onim smicalicama koje parovi u razvodu koriste kao oružje. Ali nisam, a nije ni on – navela je. Dobar dio knjige govori o njezinim naporima da kontrolira svoje tijelo. Danas se, u šezdesetima, napokon osjeća ugodno u vlastitoj koži i zadovoljna je što novim filmom progovara o tome što znači biti žena zrele dobi u filmskoj industriji i što pojedinci sami sebi čine. To je, rekla je, priča o nasilju koje činimo sami prema sebi, nedostatku ljubavi i samoprihvaćanja, ali i o muškoj perspektivi idealizirane žene, koju odbijaju jer joj "stražnjica nije zategnuta".
– Mislim da je dio mog oslobađanja tijekom snimanja filma bilo shvaćanje da sam ovdje kako bih definirala tko sam s gotovo 62 godine i da ne moram igrati po pravilima koja su do sada postojala – rekla je u razgovoru za The New York Times. Postojali su, naglasila je, ekstremniji standardi ljepote, a i njoj je bilo rečeno da mora smršavjeti za nekoliko filmova prije nego što je rodila djecu.
– To su bila ponižavajuća iskustva, ali pravo nasilje bilo je ono što sam radila sama sebi – kazala je opisujući ekstremne vježbe i vaganje hrane jer je svoju vrijednost i ono što jest mjerila izgledom svoga tijela.
– Davala sam tuđem mišljenju veću moć nego sebi – naglasila je.
Moore snima novi film, a šuška se da bi se ponovno mogla okupiti ekipa koja je snimila "Vatru svetog Elma". Navodno su svi iz originalne glumačke postave koju su, među ostalim, činili Emilio Estevez, Rob Lowe, Andrew McCarthy i Andie MacDowell zainteresirani.
– Mislim da bi to bilo jako zabavno – rekla je Demi Moore.