Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 149
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Start–up revolucija – nova paradigma investiranja

Kako nastaju, nestaju i traju novi brendovi?

Start–up
Foto: PR FOTO
1/7
01.04.2016.
u 19:00

U Kraš auditorijumu u Zagrebu jučer je održan ZAGREB BREND FORUM 2016. (ZBF), 7. međunarodna konferencija regionalnog poslovnog kluba Biznis plus koji je okupio više od 350 sudionika, vlasnika tvrtki, predsjednika i članova uprava, direktora kompanija, te stručnjaka na razgovorima o brendovima. U sklopu konferencije održan je i okrugli stol pod nazivom Start- up revolucija- nova paradigma investiranja.

Gotovo svi vlasnici start up tvrtki iz Hrvatske i regije svoje poslovanje započeli su, kolokvijalno rečeno – od nule. No, vlasnici takvih tvrtki koji su sudjelovali na spomenutom panelu smatraju kako je pogrešno mišljenje da start up tvrtke pozitivno posluju tek kada netko investira u njihovo poslovanje.

Sudionici panela složili su se kako će za pet do 10 godina biti bolja situacija u Hrvatskoj i regiji za razvoj start up-ova, ali i ostalih tvrtki. Moći će se uvoziti znanje, ali će se istodobno to znanje „prodavati“ u treće zemlje, rečeno je na panelu. No, prije toga treba stvoriti zakonodavne, političke i gospodarske okvire za zapošljavanje radnika u našoj zemlji, jer su još uvijek radnici destimulirani za rad.

Davorin Štetner, predsjednik Hrvatske mreže poslovnih anđela CRANE, vlasnik Kreator Grupe izjavio je: “Za start up-ove investicije nisu važne. One će kasnije doći same po sebi i pogrešno je razmišljanje kako će neki start up uspješno poslovati samo ako pri početku rada dobije financijsku injekciju. Treba znati kako je i neuspjeh sastavni dio uspjeha, ali se nažalost u Hrvatskoj stigmatizira poduzetništvo. Moram istaknuti kako „skidam kapu“ svakom privatnom poduzetniku u Hrvatskoj jer je svaki od njih zapravo heroj. Vlasnici tvrtki trebaju voditi računa o njenoj profitabilnosti. U Europskoj uniji ima dovoljno novaca za financiranje raznih projekata samo treba znati napraviti dobar projekt i na taj način privući novce iz fondova. Poslovni anđeli razlikuju se od klasičnih investitora po tome jer uz novac daju i svoja iskustva u poslovanju. Za sada su Poslovni anđeli usmjereni samo na investiranje u tvrtke u Hrvatskoj.”

Elizabeta Planinić, vlasnica servisa za održavanje grobova Čuvar grobova – Makedonka 1998. godine došla je živjeti u Hrvatsku i sada ima dvojno državljanstvo. U privatni biznis krenula je 2011. godine nakon poslovnih i privatnih nedaća te otvorila start up tvrtku – servis za održavanje grobova Čuvar grobova. Nakon pet godina uspješnog poslovanja odlučila unaprijediti poslovanje i završiti s tzv. start up fazom u razvoju svoje tvrtke.

Tadej Jevševar, suvlasnik Chipolo iz Slovenije izjavio je: “Gotovo svi veliki brendovi u Sloveniji sada su u stranom vlasništvu, ali to nije važno, ako tvrtke dobro posluju i od toga imaju svi koristi – država, poslodavci i građani. Moram istaknuti kako je start up scena u Sloveniji odlična, a start up-ovi se uglavnom prodaju velikim tvrtkama.”

U start up tvrtki susreli smo se s jednim neuspjehom, jer smo razvijali jedan proizvod koji, nažalost nije uspio. No, na temelju toga iskustva napravit ćemo drugi proizvod za koji vjerujemo da će dobro proći na tržištu. Zato treba naglasiti kako je i neuspjeh zapravo uspjeh i sastavni dio poslovanja tvrtke,” rekao je Goran Ćulibrk, menadžer Activecollaba iz Srbije.

Ivan Jelušić, vlasnik tvrtke Uplag uz poslovnog partnera iz Makedonije Mitka Cabevskog vlasnik je ujedno i nekoliko tvrtki za razvoj hardverskih proizvoda. “Izumili smo policu za mobitel na kojoj je on smješten za vrijeme dok se puni. Smatramo da je to sve brendiranje. Ne samo polica za mobitel nego i cijeli način izrade i prodaje spomenutog proizvoda. Za razvitak star up-ova vrlo su važni inkubatori u kojima vlasnici takvih tvrtki, kroz razne treninge mogu dobiti određena znanja i vještine koje im trebaju u poslovanju. Smatram kako se mladi ljudi koji pokreću biznis moraju nužno povezati s ljudima iz gospodarstva,”izjavio je Ivan Jelušić.

BROŠURA BIZNIS PLUS

www.privredni.hr

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije