Naslovnica Auti Automobili

Volkswagen predstavio prvi auto iz električne obitelji, najvažniji model nakon Bube i Golfa

ID.3, koji se vanjskim dimenzijama uspoređuje s Golfom, dok je iznutra i prostraniji, neutralan je u pogledu emisija CO2 i dolazi u tri izvedbe.
09. rujna 2019. u 21:24 1 komentara 2459 prikaza
Volkswagen predstavio prvi auto iz električne obitelji i novi vizualni identitet
Foto: Bojan Arežina
Pogledajte galeriju 1/21

Možda svoj dosad najvažniji model u ovom stoljeću predstavio je večeras Volkswagen u Frankfurtu, dan uoči međunarodnog sajma automobila IAA. ID.3 prvi je model u novoj, potpuno električnoj obitelji vozila koja predstavlja novi put kojime njemačka marka namjerava ići u godinama koje dolaze. Kako sada stvari stoje, radi se o najvažnijem modelu Volkswagena nakon Bube i Golfa.

VW Multivan Putnička i gospodarska ikona Što nudi novi VW: Prvi digitalizirani Bulli 2020. vozit će i na struju

A sve to dolazi u sklopu novog, ekološkog narativa na koji Volkswagen stavlja naglasak nakon Dieselgatea, na što se na svjetskoj premijeri referirao i šef dizajna Klaus Bischoff, rekavši da im je ta afera bila "poziv na buđenje" nakon kojeg su zaključili da je budućnost u električnim vozilima.

I tu na scenu stupa ID.3, koji se vanjskim dimenzijama uspoređuje s Golfom, dok je iznutra i prostraniji. Auto je neutralan u pogledu emisija CO2 i dolazi u tri izvedbe. Ovisno o korisničkom profilu, 80 posto vozača moći će prijeći između 230 i 330 km uz manju varijantu baterija (45 kWh, neto), između 300 i 420 km uz srednju varijantu baterija (58 kWh, neto) te između 390 i 550 km uz najveću varijantu baterija (77 kWh, neto) bez naknadnog punjenja.

Volkswagen predstavio prvi auto iz električne obitelji i novi vizualni identitet
1 / 20
Volkswagen predstavio prvi auto iz električne obitelji i novi vizualni identitet

Zahvaljujući mogućnosti brzog punjenja bateriju modela ID.3 1ST sa snagom punjenja od 100 kW moguće je napuniti u roku od 30 minuta za doseg od oko 290 kilometara (WLTP) ili 200 km za vožnje autoputom, što je, kako kažu u VW-u, znatno više nego što je dosad bilo uobičajeno u segmentu kompaktnih vozila.

VW će na baterije dati osam godina odnosno 160.000 kilometara jamstva.

Posebna izvedba ID.3 1ST, koja je opremljena srednjim baterijama od 58 kWh, dostiže najveću brzinu od 160 km/h.

 

ID.3 s četvorim vratima inače je dug 4261 mm, širok 1809 mm i visok 1552 mm, dok mu međuosovinski razmak iznosi 2765 mm. Masa praznog vozila prema DIN normi iznosi minimalno 1719 kilograma, a maksimalno opterećenje između 416 i 541 kilograma ovisno o opremi. Koeficijent otpora, odnosno cw-vrijednost, iznosi 0,267.

Ferdinand Piëch Ferdinand Piëch Preminuo čovjek koji je pretvorio VW u uspješnog svjetskog diva

U Volkswagenu su nam otkrili kako ID.3 Hrvatsku stiže sredinom iduće godine. Cijena u Njemačkoj trebala bi biti oko 30.000 eura, dok cijena za Hrvatsku još nije poznata, no vjerojatno će biti ista.

Volkswagen je predstavio i svoj novi vizualni identitet, uključujući i logo - koji ipak nije tako radikalno različit od postojećeg kao što su neki očekivali. U biti, radi se o 2D verziji postojećeg loga, osnova je i dalje ista.

Sve to događa se u kontekstu nove kulture njemačke marke "goTOzero": do 2050. godine cijeli Volkswagen koncern želi postati neutralan u pogledu emisija CO2. Najavljuju kako će do 2023. godine samo marka Volkswagen uložiti oko devet milijardi eura u električnu mobilnost te u narednih deset godina proizvesti više od deset milijuna električnih vozila, a planirano je, kažu, više od 20 modela na struju. K tomu Volkswagen koncern već danas preko svog poduzeća Elli Volkswagen nudi prirodnu struju te se
angažira oko izgradnje infrastrukture punjenja.

U Volkswagenu u sklopu jačeg naglaska na ekologiju ističu i tvornicu u Zwickau u Saskoj, pilot-tvornicu za model ID.3 koja je svoju vanjsku opskrbu strujom već 2017. godine prebacila na struju dobivenu iz obnovljivih izvora energije, odnosno hidroelektrana. Ako se, međutim, u opskrbnom lancu ponekad ipak dogodi da se emisije CO2 ne mogu izbjeći, tada se one kompenziraju investicijama u projekte iz područja zaštite klime, navode u VW-u.

Električni motor integriran u stražnjoj osovini

Električni pogon modela ID.3 sastoji se od električnog motora integriranog u stražnjoj osovini uključujući elektroniku i mjenjač, zatim kompaktne visokonaponske plosnate baterije smještene u podvozju i dodatnih agregata integriranih u prednjem dijelu vozila kao što je kompresor klima-uređaja ili sklop upravljača. Elektronika upravlja protokom visokonaponske energije između motora i baterije, pretvarajući pritom istosmjernu struju (DC) pohranjenu u bateriji u izmjeničnu struju (AC) za motor. Istovremeno se istosmjerna strujna mreža od 12 V opskrbljuje niskim naponom pomoću DC/DC pretvarača. Prijenos snage s motora na stražnju osovinu odvija se preko 1-stupanjskog mjenjača.

Besplatna struja jednu godinu

Putem usluge Volkswagen We Charge kupci modela ID.3 1ST mogu besplatno nabavljati struju za punjenje svojih vozila tijekom jedne godine od datuma registracije do maksimalno 2000 kWh. To vrijedi za sve agregate za punjenje povezane s uslugom We Charge uključujući mrežu Ionity, što u Europi obuhvaća više od 100 000 stanica za punjenje.

Digitalna komora
Digitalna komora
Poduzetnici, odsad ključne informacije doznajte klikom miša

A1 izdvaja za Vas

  • snovakor:

    U narednih 10.g ti elektro auti će tek dobiti pravu "sliku"...s dometom kao današnji automobili i punjenjem, koje neće vjerojatno biti duže od punjenja benzina ili dizela danas. ... a do tada čekamo....no, sve se bojim, da će tada cijene ... prikaži još! struje za te aute biti na razini današnjih goriva ili više....što će zapravo pokazati realnu sliku, da to uopće neće na kraju krajeva biti tako bolja i jeftinija opcija u životu !