Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 154
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Korisni savjeti

Dok nije prekasno... Evo kada treba zamijeniti akumulator

paljenje auta
Foto: Thinkstock
1/2
26.11.2017.
u 11:10

Pri redovitom posjetu servisu trebate tražiti provjeru ispravnosti akumulatora vašeg vozila

Akumulator vašeg vozila otkazao je poslušnost u najgore moguće vrijeme, kad su jutarnje temperature krenule prema ništici. No, nisu prve ovojesenske niže temperature isključivi krivac što automobil ujutro nije dao glasa od sebe.

Zadnji udarac akumulatoru

Iako je ustaljeno mišljenje kako niske temperature “ubijaju” akumulator te da su one najveće zlo za akumulatore, “kutijama” bez kojih nema pokretanja motora najviše glavobolje zadaju upravo ljetni mjeseci te povećane temperature. Upravo je ljeto problem, kada visoke temperature “cijede” kapacitet akumulatora, a to se u većini slučajeva tek reflektira tijekom hladnijih mjeseci. Ustvari, niske temperature zadaju tek zadnji udarac.

Kako se u hladno jutro ne bismo našli u ovakvoj situaciji, akumulatoru treba posvetiti malo više pažnje. Pod tim mislimo da prilikom redovitog posjeta servisu trebate tražiti da provjere stanje akumulatora. Naime, akumulator bi se trebao zamijeniti novim u trenutku dok još radi, ali mu je kapacitet oslabio, a ne u trenutku kada više ne pokazuje ni trunke života. Znači, nešto poput kočionih pločica ili pak guma, koje se mijenjaju kada im je oslabjela učinkovitost, a ne kada su zbog dotrajalosti prouzročili dodatne troškove.

Zamijeniti ga možete i sami

Ako automobil ne servisirate u servisu koji ima mogućnost ispitati stanje i ispravnost akumulatora, provjeriti ga možete i u svakoj boljoj trgovini rezervnih dijelova. Također, kod mnogih automobila izmjena akumulatora nije komplicirana pa vozač to može obaviti sam. Kod kupnje akumulatora, bitno je znati kakav nam akumulator treba. Ako je auto opremljen start/stop funkcijom iziskuje “bolji”, AGM akumulator. Treba znati dimenzije koje automobil može prihvatiti, gdje su raspoređeni ‘+’ i ‘-’ polovi te, naravno, kapacitet akumulatora – 45 Ah, 55 Ah, 74 Ah ili koliko je već propisao proizvođač vozila. No, osim toga, važno je gledati amperažu akumulatora jer možete imati akumulator od 70 Ah koji ima 630, 650 ili više od 750 A. Upravo su oni bitni kod pokretanja motora, pa dizelaši iziskuju veću amperažu, kao i vozila s više potrošača.

Pogledajte i video o pripremi auta za zimu:

Komentara 21

SA
sargu123
15:06 26.11.2017.

START-STOP funkciju nikako ne koristiti!!!!! Odlaze TURBINE. Zato što ista ostane bez potrebnog tlaka ulja. Najbolje je tu funkciju trajno isključiti. Tko ne vjeruje nek proba. Fuck ecology, save money.

BA
babamoje
12:02 26.11.2017.

je beš servis kojemu ti moraš reć šta ti treba pregledat na servisu.

Avatar Kolo-Tg
Kolo-Tg
12:28 26.11.2017.

Narod za koru kruva stedi a kurirova podruznica minja baterije

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije