Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Tko je kriv što će kasniti novi rotor

Žalbeni postupak u kapitalnim projektima, ističe konzultantica za nabavu Katarina Depope Radman, mora se uračunati u startu i u skladu s njim pokrenuti natječaj
15. siječnja 2018. u 15:25 22 komentara 5077 prikaza
Foto: Luka Stanzl, Dino Stanin/Pixsell

Nije do nas, nego do javne nabave – voli često tako, upitan o kašnjenju raznih projekata, istaknuti gradonačelnik Milan Bandić.

Dino Brumec Nema više BP Cluba, ali centar grada opet diše punim jazz-plućima

Kako on to objasni, zbog žalbi se godinu dana nakon početka obnove žičare tek skinula stara trasa i ušminkao Mihaljevac, žalbe će odgoditi gradnju rotora, zbog žalbi postavljene zastave na ulazima u grad ne vijore ili se na vjetru ljuljuškaju poderane. Stručnjaci kažu, u pravu je gradonačelnik. Ali samo djelomično.

Komplicirana prošla godina

– Prošla godina općenito je bila dosta komplicirana i za naručitelje i za ponuditelje jer je novi Zakon o javnoj nabavi stupio na snagu 1. siječnja. Radilo se neko vrijeme da se on uskladi s direktivama Europske unije, pa su naručitelji radili dosta pogreški, baš kao i oni koji su slali svoje ponude – objasnila je pravnica i konzultantica za javnu nabavu Katarina Depope Radman, pa dodala da je Grad Zagreb svejedno, baš kao i svaku godinu prije prošle, bio jedan od subjekata s najvećim brojem raspisanih natječaja. Točnije, kažu iz Gradskog ureda za javnu nabavu, 938 postupaka je pokrenuto.

– Na navedene postupke u svim fazama izjavljeno je 48 žalbi, što je 5,1 posto – rekla je pročelnica Ureda Danijela Habijanec, pa dodala kako žalbeni postupci projekte usporavaju u tom smislu što Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave treba oko šezdeset dana da donese odluku, ovisno o složenosti predmeta. A zašto baš uvijek u postupku stanu kapitalni projekti, objasnila je stručnjakinja za procese nabave.

“Domaći” se uvijek žale

– Vrlo je zapravo logično. Na najvećim se projektima vrti i najveća količina novca, a za njihovu realizaciju se i jave tvrtke koje su jače i nije im problem izdvojiti određenu svotu za postupak žalbe – rekla je Depope Radman, pa dodala da se u kočenju natječaja ponavlja još nekoliko obrazaca. Ako posao u određenom gradu dobije tvrtka iz druge sredine, „domaći“ će se gotovo sto posto žaliti, žalba je neminovna i ako postoji nekoliko ponuda u kojima najjeftinija znatno odskače od ostalih, a naravno tu je i samo dobra stara kivnost.

– Pravila postoje, ali uglavnom su u kašnjenju projekata najmanje krivi ponuditelji. Svaka javna nabava trebala bi se raspisati „još jučer“, mi volimo reći, odnosno naručitelj bi žalbeni postupak trebao u startu uračunati u projekt, pogotovo ako je riječ o kapitalnom ulaganju. Najčešće se dogodi da projekt pripremaju određeni uredi, on stigne u Ured za javnu nabavu i onda tamošnji stručnjaci otkriju što sve još nedostaje da bi se natječaj uopće mogao pokrenuti – kaže pravnica i konzultantica za nabavu, pa ističe kako su loša organizacija i planiranje uglavnom „krivi“ za sva kašnjenja i odgode projekata. Da će dva mjeseca natječaj „stajati“ kod Državne komisije, treba predvidjeti u početku, govori Depope Radman, pa nijedan projekt neće kasniti „zbog žalbi“. 

Pogledajte video: Kako će izgledati novi rotor

Milan Bandić ODGOVOR Bandić: Ne znam zakaj se Divjak upikala, mi smo za vjeronauk i informatiku Zagreb: U Rapskoj ulici propucan muškarac POKUŠAJ UBOJSTVA Žrtva pucnjave u Zagrebu: Dragutin P. otprije je poznat policiji lopov Nisu šahtovi jedini Pokrali stare cipele, kacu za kupus i 60 kg hobotnice
Aktivni odmor
NEZABORAVNO ISKUSTVO
Oni se izležavaju na plaži, a ti letiš 60 metara iznad njih!

A1 izdvaja za Vas

  • juma:

    Nitko nije kriv. To je nacin rada gradske uprave i oni ne mogu drugacije. Cudno bi bilo kada bi neki projekt bio zavrsen na vrijeme ili sacuvaj nas boze, prije roka.

  • Avatar reference
    reference:

    sto je to rotor

  • Deleted user:

    Video prikazuje rijedak promet, nije valjda da su prema tome projektirali "novi" rotor!? Što u špicama, kad je Jadranski most potpuno blokiran, djelom s autima koji dolaze iz Karlovca, dijelom radi onih koji dolaze od Velesajma, a zastoj se protegne ... prikaži još! i na sam rotor? Uključivanje na rotor iz Remetinca ostaje i dalje problem. Tuneli koje planiraju probusiti, nemaju utjecaja na smanjivanje gužve na Jadranskom mostu, ni na blokadu rotora radi toga.