Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Odzvonilo ‘Full of Life’, bira se novi slogan

Neozbiljno je slogan mijenjati nakon samo dvije godine, ali, realno, ‘Full of Life’ je takav da ga nismo ni trebali
09. lipnja 2017. u 21:42 3 komentara 1100 prikaza
Croatia, full of life
Foto: Hrvatska turistička zajednica
Pogledajte galeriju 1/6

Nacionalna turistička organizacija dobit će, kao što se već zna neko vrijeme, novog direktora, ali, što je manje poznato, dobit će i novi slogan. Ministar Gari Cappelli nije zadovoljan ni sadržajem ni dometima aktualnog slogana “Croatia, Full of Life” i najavljuje izbor novog do kraja godine. Postojećem će odzvoniti i prije toga. Na prvim jesenskim sajmovima turizma hrvatski će štand izgledati drukčije, a u prvom planu će od slogana ostati samo – Croatia.

Bizarno Njemačka agencija upozorava: Ovo vas očekuje na hrvatskim plažama

– Pokazalo se da je u promociji potrebna veća prisutnost nacionalnog identiteta. Ne treba se bojati povratka toj vrsti simbolike – kaže Cappelli, koji je u više europskih zemalja čuo primjedbe kako bi bilo učinkovitije da se, umjesto regija, brendira zemlja.

Učiti od Španjolske

Kao uspješan primjer često se ističe Španjolska u čijoj promociji turizma uvijek dominira – “Spain”. Jedna od novina, o kojoj turističke vlasti razmišljaju, jest i da se izbor slogana više ne povjerava marketinškim stručnjacima, već da to bude posao multidisciplinarnog tima stručnjaka.

Inače, “Hrvatska, puna života” Lorencinova je ostavština i treći službeni slogan hrvatskog turizma, a, zajedno s izvedenicama, lansiran je potkraj 2015. Već tada mu se prigovaralo da je više skup želja onog što bismo htjeli da turistička Hrvatska jest, nego što istinski predstavlja turistički ponudu.

No, “Croatia, Full of Life” dobio je najviše glasova na testiranju u osam zemlja i pobijedio u konkurenciji još četiri slogana: “Croatia, State of Mind”, “Real Mediterranean”, “Life by Croatia’’ i “Croatia, Take Me Everywhere”. Izabrani slogan bio je djelo agencije BBDO, a na novi komunikacijski koncept potrošeno je tada više od dva milijuna kuna.

Ashley Colburn Kakva reklama Popularna američka blogerica snimila video o Zagrebačkoj županiji

Čeka novog šefa HTZ-a

Koliki će biti izdatak novi zaokret u promociji još se ne zna, no otvara se pitanje koliko je mudro slogan mijenjati već nakon dvije godine. Za stručnjaka u marketingu Borisa Maleševića odgovor je relativno jednostavan.

– Neozbiljno je slogan mijenjati nakon samo dvije godine, ali, realno, ovakav nismo ni trebali. Zato, ako ministar ima saznanja da “Full of Life” ne daje željene efekte i da se nije primio, treba ga promijeniti. Bit će manja štete nego kad je odbačen po meni naš najbolji slogan dosad “Mala zemlja za veliki odmor” – odgovara B. Malešević, koji upozorava da je za uspjeh slogana bitan i sadržaj.

– Mi u suštini i ne znamo koji sadržaj želimo komunicirati. Slogan se definitivno više ne bi smio birati prema tome koji nam se više sviđa, već prema tome koju poruku on treba nositi – zaključuje naš sugovornik. Taj će posao biti jedan od prvih većih testova i za novog šefa Glavnog ureda HTZ-a, čije ime bismo trebali doznati za nekoliko tjedana

Kuhari Kuhari Zanimanje koje bi uskoro i u Hrvatskoj moglo od zanemarenog postati elitno Vuglec Breg Vinarija, pansion & restaurant „Vuglec Breg“ Užitak za sva osjetila samo 40 km od Zagreba Garden Tisno Izlaze iz EU Kako će Brexit utjecati na hrvatski turizam?

Dosad je turizam imao samo tri službena slogana

logan ‘Hrvatska, puna života’ treći je u nizu od tri službena slogana nacionalne turističke organizacije. Prethodio mu je “Mediteran kakav je nekad bio”, na koji se turizam oslanjao dulje od desetljeća.

Prvi je slogan bio “Mala zemlja za veliki odmor”, a služio je od osnivanja Hrvatske turističke zajednice početkom devedesetih do 2001.

U vrijeme ministra Damira Bajsa, pak, koristili su se i kampanjski slogani “Kad srce kaže ljeto, kaže Hrvatska”, “Tako lijepa, tako blizu” i još neke inačice, a pamti se i neslavni pokušaj iz sredine devedesetih da Hrvatska postane “raj na Zemlji”.

No, tad se ispostavilo da autorstvo potpisuje supruga tadašnjeg ministra turizma Nike Bulića. Njega je to stajalo funkcije unatoč tome što je honorar od 12.000 kuna proslijeđen u dobrotvorne svrhe, a slogan, dakako, nije zaživio

Hrvatski ratni brod nove generacije
STOŽERNI BROD HRM-a
Ekskluzivno: Kako će izgledati hrvatski ratni brod nove generacije
Rovinj: U Grand Park Hotelu održan 8. Susret guvernera i bankara
ZA OSNOVNE I SREDNJE ŠKOLE
HUB otvorio natječaj za programe financijske pismenosti: Nagrade do 10.000 kuna
  • zokimo:

    Nakon ove koalicije primjerenije je full of shit

  • Long:

    Slazem se. Full of shit. Bilo prije, a i ostat ce, kako god oni to srocili.

  • Deleted user:

    Croatia ! Full of lies !!