Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 167
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Raise the Bar Youth

Na hrvatskom tržištu sve je veća potreba za strukovnim zanimanjima, ovaj program usmjerava mlade

Raise the Bar Youth
Foto: Shutterstock
1/8
27.10.2023.
u 14:51

Kako bi podržala razvoj hrvatskoga ugostiteljstva i omogućila mladima dodatno osposobljavanje u tome području, Coca-Cola HBC Adria u srednjim ugostiteljskim i turističkim školama provodi program osposobljavanja Raise the Bar Youth. Prvo je izdanje uspješno završeno u travnju, a u tijeku je drugo s dodatnim poboljšanjima.

Posljednjih nekoliko godina na hrvatskome tržištu sve je veća potreba za strukovnim zanimanjima, a pokušavaju se pronaći načini kako mlade usmjeriti, ali im i pružiti nadogradnju vještina kako bi se mogli što bolje snaći na tržištu rada. Obrazovanje koje se dobiva samo na razini obvezatnoga za napredovanje i ostvarivanje željenoga profesionalnog uspjeha i zadovoljavajućega životnog standarda više nije dovoljno. Potrebno je ulagati u dodatne edukacije i treba postati što konkurentniji na tržištu rada.

Kako bi mladima iz ugostiteljske i turističke struke pružila podršku i otvorila nove mogućnosti zapošljavanja, pa čak i samozapošljavanja, Coca-Cola HBC Adria već drugu godinu zaredom pruža mogućnost dodatnoga osposobljavanja učenika završnih razreda srednjih škola ugostiteljskih i turističkih usmjerenja u sklopu programa Raise the Bar Youth.

Riječ je o programu koji je razvijen na temelju kvalitativnoga istraživanja agencije Ipsos koje je pokazalo da su potrebne određene dodatne vještine i znanja važna za rad u ugostiteljstvu, ali koji zbog nedostataka raznih resursa nisu bili dovoljno zastupljeni u redovnoj nastavi.

Foto: Coca Cola

Osposobljavanje je namijenjeno učenicima koji će jednoga dana steći zvanje kuhara, slastičara, konobara, hotelijersko-turističkoga tehničara, turističko-hotelijerskoga komercijalista, pomoćnoga konobara, pomoćnoga kuhara, slastičara i agroturističkoga tehničara.

Obrtnička škola u Požegi osvojila donaciju od 6.500 eura

Ove godine u travnju završeno je prvo izdanje obrazovnoga programa Raise the Bar Youth, u kojemu je sudjelovalo više od tisuću učenika iz 33 škole iz cijele Hrvatske, a program je uspješno završilo više od četvrtine svih učenika završnih razreda škola s ugostiteljskim i turističkim usmjerenjima. Maturanti su programom bili više nego zadovoljni jer su usvojili korisna znanja o komunikaciji i timskome radu, upoznali su najnovije tehnike i trendove u ugostiteljstvu, a otkrili su i što je to poslovno planiranje te saznali više o samozapošljavanju i financijskoj pismenosti.

S druge strane, profesori koji su se u program uključili kao mentori edukaciju su ocijenili visokom prosječnom ocjenom 4,75, pri čemu su sam sadržaj programa ocijenili ocjenom 4,86 od 5.

Foto: Coca Cola

U sklopu programa Raise the Bar Youth proveden je i nagradni natječaj, u kojemu je sudjelovalo 25 škola, a najuspješnija je bila Obrtnička škola Požega, koja je osvojila i donaciju u iznosu od 6.500 eura za nabavu opreme za izvođenje nastave.

– Sudjelovanje u programu Raise the bar Youth obilježeno je isključivo pozitivnim dojmovima. Od davanja uvida u mogućnosti razvoja karijere u ugostiteljstvu do poticanja na promišljanje o razvoju novih poduzetničkih projekata i mogućnosti samozapošljavanja. Naravno, najveću pozornost učenika privukli su primjeri dobre prakse koje su im tako srčano prenijeli profesionalci Karlo Ferenčak, glavni barmen Michelin* restorana Noel u Zagrebu, Marko Gajski, glavni kuhar Michelin* restorana LD Korčula, Igor Gudac, chef, vlasnik bistroa Broom44 i poduzetnik, Matija Belković i Matija Hrka, osnivači robne marke specialty kave Cogito i istoimenoga lanca specialty coffee shopova te Vedran Gulin, osnivač događanja Zagreb cocktail week i restorana SOI. Vidjeti svijet uspješnih profesionalaca iz struke i čuti njihove poduzetničke priče jedno je od najvećih blagodati ove edukacije. – smatra prof. Marijana Levar, koja je sudjelovala u provedbi programa Raise the Bar Youth u Obrtničkoj školi Požega.

Foto: Coca Cola

Naime, kako je profesorica Marijana Levar istaknula, svaki od obrađenih modula neizostavna je stavka u budućoj profesionalnoj orijentaciji učenika ugostiteljskih i turističkih usmjerenja, a edukacija o financijskoj pismenosti temelj je budućega upravljanja financijama u osobnome životu, ali i ako tko od učenika krene u poduzetničke vode.

Marijana Levar skrenula je pozornost i na važnost poznavanja komunikacijskih i interpersonalnih vještina, koje su obuhvaćene programom osposobljavanja jer je u ugostiteljstvu presudna kvalitetna suradnja s kolegama i klijentima.

– Usavršavanje u sklopu obrazovnoga programa Raise the Bar Youth pomaže učenicima da postanu bolji profesionalci u ugostiteljstvu, otvara im vrata za bolje karijerne mogućnosti i pomaže im da budu konkurentni na tržištu rada. Isto tako sudjelovanje u edukativnim projektima omogućuje učenicima da upoznaju ljude iz struke, učitelje i mentore koji im mogu pomoći u budućemu razvoju karijere, što može dovesti do boljih poslovnih prilika. Smatram da sudjelovanje u ovome projektu omogućava i nastavnicima da prilagode svoj pristup učenju kako bi on bolje odgovarao potrebama učenika, a to pomaže da budu bolji učitelji i bolje podrže svoje učenike u usmjeravanju prema razvoju karijere u ugostiteljstvu i turizmu. – iznijela je svoje dojmove o prvome izdanju programa Raise the Bar Youth Marijana Levar.

Foto: Coca Cola

U tijeku je i drugo izdanje!

Program Raise the Bar Youth nastavlja se i ove godine, a organiziran je u pet mrežnih modula koje vode domaći stručnjaci u tim područjima, među kojima su i poznati hrvatski barmeni, kuhari i ugostitelji.

Slušanjem svih pet modula škola stječe pravo sudjelovanja u nagradnome dijelu programa, u kojemu je moguće osvojiti vrijedne novčane nagrade – tri škole, čiji učenici u najvećemu broju odslušaju svih pet modula programa i uspješno riješe povezane kvizove, mogu osvojiti 5.000, 3.000 ili 2.000 eura, a nagrade su namijenjene nabavi potrebne opreme ili materijala koji će olakšati izvođenje nastave.

Sadržaj donosimo u suradnji s Coca-Colom HBC Adria

Ključne riječi

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije