Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 105
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Helenca Pirnat Dragičević:

'Iskustva uspješnih pokazuju da se isplati ulagati u dobre učitelje'

Helenca Pirnat Dragičević
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/3
20.11.2019.
u 22:00

Pravobraniteljica je i treći put otkad je štrajk počeo reagirala priopćenjem ukazavši na to da je školski kalendar već ozbiljno narušen, a dječja prava ugrožena

“Štrajk zaposlenih u školama, koji je započeo 10. listopada 2019., zbog načina njegovog provođenja i trajanja izravno utječe na sferu zaštite prava i interesa djece te nesporno ugrožava pravo djece na obrazovanje zajamčeno Ustavom RH i Konvencijom o pravima djeteta”, stoji u priopćenju pravobraniteljice za djecu Helence Pirnat Dragičević.

Pravobraniteljica je na štrajk u školama reagirala već treći put ističući da je redoviti školski kalendar sada već ozbiljno narušen te da “štrajk utječe na različite aspekte života, potreba i prava djece i njihovih obitelji te je ugrožena dostupnost obrazovanja”.

Poručili ste svojim priopćenjem da štrajk učitelja i nastavnika ugrožava dječje pravo na obrazovanje. No i nastavnici imaju pravo na štrajk, kako pomiriti ta dva prava?

Da, ugroženo je pravo djece na redovno obrazovanje. Ovaj višednevni štrajk nedvojbeno stvara probleme učenicima, roditeljima i svima uključenima u odgojno-obrazovni sustav. Očekujem i vjerujem da će se razriješiti nastali spor između obrazovnih sindikata i Vlade Republike Hrvatske i vratiti povjerenje između socijalnih partnera te da će se ostvarivanju prava djece na obrazovanje u konačnici dati prednost. Pozivam sve uključene u štrajk na ulaganje dodatnih napora za okončanje štrajka te na razmatranje i drugih mogućnosti za postizanje svojih ciljeva, pri tome na prvom mjestu vodeći računa o najboljem interesu djeteta.

Je li bilo prijava roditelja zbog okolnosti vezanih za štrajk u školama i kakvih?

Bilo je prijava djece, roditelja i nastavnika. Prijave su se odnosile na način organizacije štrajka i uvođenje cirkularnog štrajka prema kojem se unaprijed nije znalo u kojoj županiji i kada će se štrajkati, problem organizacije slobodnog vremena, čuvanja i sigurnosti djeteta koje ne ide u školu, nepoznanice oko nadoknada subotom, način ocjenjivanja, pravo na obaviještenost 30 dana prije pisane provjere, ostvarivanje prava na prijevoz, gubitak odnosno nedostizanje radnog ritma, moguće pomicanje rokova državne mature i rokova upisa u srednju školu, propitivanje hoće li se zbog svega uspjeti pravovremeno pripremiti za ispite i sl.

Kako se na kvalitetu obrazovanja odražava ako su nastavnici društveno obezvrijeđeni i potplaćeni, u “zemlji znanja” i na valu obrazovne reforme? Koliko je to u interesu djece?

Prema podacima iz Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije analize pokazuju da zemlje iz kruga ekonomski najrazvijenijih, koje postižu najbolje rezultate u međunarodnim komparativnim procjenama obrazovnih postignuća (npr. PISA) više ulažu u učitelje te ih privlače i zadržavaju u profesiji visokim plaćama i dobrim uvjetima rada. Također se u Strategiji navode istraživanja koja istodobno pokazuju da povećavanje ulaganja u obrazovanje ne dovodi nužno do bolje kvalitete rada učitelja ili njihova višeg društvenog statusa, nego je istodobno potrebno uvesti i druge mjere profesionalizacije učiteljskog poziva. Dobrim učiteljima moramo kontinuirano pokazivati koliko su važni i vrijedni.

S preporukama o najboljem interesu djece obraćali ste se resornom ministarstvu i sindikatima, jeste li se na tu temu obraćali Vladi, ona pregovara sa sindikatima? Što poručujete Vladi?

Preporuke koje sam uputila 10. listopada i 5. studenoga te jučer upućene su Vladi RH, ministrici obrazovanja i obrazovnim sindikatima i uistinu očekujem da će se razriješiti nastali spor, vratiti povjerenje između socijalnih partnera i da će se ostvarivanju prava djece na obrazovanje u konačnici dati prednost.

Komentara 4

ŽE
Žegarni
08:10 21.11.2019.

Kako ulagati u ucitelej kada ih na fakultetima uci komunisticki kadar sa jugoslovenskom izobrazbom? Tu jednostavno nemogu biti na razini naprednih zemalja ma koliko im se novca sada davalo.

ST
stefj
07:10 21.11.2019.

Da, uvijek se isplati ulagati u kvalitetu, a to definitvno nije ono što traže sindikati... Kada bi se nagrađivali rad i rezultati ne bismo imali problema sa školstvom i učenicima. A ne ova uravnilovka gdje su sindikati isposlovali da se ne smiju objavljivati rezultati mature po školama, niti uspješnost upisa na fakultete ili nešto slično... Isto tako, nedostaje učitelja informatike i matematike, pa onda tražimo dizanje plaća učiteljima filozofije... Jedan učenik košta porezne obveznike nekih 26.000 Kn godišnje, a privatna škola nekih 30.000 Kn. To je skoro isto, pa onda treba izjednačiti privatno i državno te uvesti vaučere... Ima 7 učenika na jednog učitelja, pa neka se škole bore za učenike, a borit će se kvalitetom usluge i rezultatima. Ovo sada više nema nikakvog smisla... Kako se učiteljima povećavaju plaće i kako im se povećava broj, tako su rezultati učenika na PISA testovima i na maturi sve gori i gori... I nakon ovog povećanja plaća opet će biti isto, rezultati će biti još gori. A što se tiče plaća, prema visini BDP-a naši učitelji imaju najviše plaće, u razini Njemačke i Finske...

BU
burza
22:37 20.11.2019.

Da treba povecati place dobrim uciteljima ali kako to sprovesti kad su i oni vecinom do radnog mjesta dosli preko baba i striceva

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije