Dostavne službe za hranu poput Wolta ili Glova postale su uobičajena i svakodnevna stvar. Ulice gradova prepune su dostavljača s golemim ruksacima na biciklima, a ponuda je svakim danom sve veća, no i skuplja. Naručivanje hrane lako se pretvori u velik trošak kojeg nismo ni svjesni, pogotovo s novim naplatama koje su istaknuli korisnici Reddita.
Jedan Redditor podijelio je screenshot Wolt aplikacije koji pokazuje da na cijenu narudžbe aplikacija naplaćuje service fee, bag fee i, naravno, samu dostavu. “Pa da, sve su platforme u početku jeftine i odlične zato što im je cilj tebe pridobiti tebe kao korisnika, a jednom kada te imaju mogu raditi što žele jer znaju da nećeš pronaći nikakvu alternativu”, iznio je teoriju jedan od komentara, a tu teoriju podupiru i drugi- “Sve je uvijek divno i krasno na početku. I Bolt i Wolt i Uber i onda kad se ekipa navikne na to počnu samo dodavat razno razne naknade i dizat cijene. Vrijeme je za neku novu konkurenciju da ih malo smiri”, piše u komentarima.
Comment
byu/Limp_Assignment8744 from discussion
incroatia
“Sjećate se 2010ih i svih restorana koji su imali svoju dostavu”, pišu korisnici izražavajući nostalgiju za “dobrim starim vremena”. a neki su objasnili zašto takve dostave više nema- “Prvo su maknuli sve naše HR dostavljače iz svih restorana svojim ponudama dostava. I nakon par godina, naših dostavljača nema, hladna dostava, loše komunikacije i sve je skuplje. Nema više naših dostavljača s ćevapima i pizzom. Uvijek je bilo toplo i fino, a sad kakvu hranu dobiješ moraš ju preuzet.” Jedan korisnik podijelio je iskustvo iz prve ruke: “Ja sam radio u jednom restoranu kao dostavljač. Bilo nas je 13 dostavljača koliko je posla bilo. Onda je došao Wolt i evo sad ih troje radi ono sto smo prije dvije-tri godine radili nas 13.” Drugi se ipak vraćaju na staro- “Wolt je toliko blizu da ga prestanem koristiti... Od sad kvartovska pizzeria i ostale stvari...”
“Sami ste si krivi. Ja lijepo nazovem restoran i prošećem do njega a ako je dalje sjednem na bajs ili u auto”, ljuti se jedan komentator, a nije jedini: “A jeste razmišljali da krenete sami odlaziti po klopu? Kao nekad davno prije 5 godina”, “Kako smo živjeli prije toga? Normalno”, “Pa dobro zašto to naručujete? Zar smo postali toliko lijeni da ni do restorana ne možemo odšetati ili si nešto sami skuhati. (Vi koji govorite da vam se ne kuha nakon posla razmislite o tome da si hranu pripremite unaprijed npr. i onda samo podgrijavate)”, komentiraju korisnici.
S druge strane, nekima su aplikacije poput Wolta vrlo praktične, posebice zaposlenima na mjestima gdje si ne mogu priuštiti pauzu- “Sve je to super, dok ne radiš u kafiću kao npr. konobar i ne možeš otići s radnog mjesta po hranu na 30-45 minuta...Ovo zanimanje sam naveo kao primjer ima puno takvih zanimanja gdje jednostavno ne možeš za vrijeme radnog vremena pustiti sve i šetati po gradu 25 minuta+ 15 minuta da umiru pojedeš gablec ili hranu. Tako da nekad su ljudi prisiljeni naručiti dostavu”, kaže jedan korisnik, dok drugi dodaje “Nije problem prošetat kad se stigne, dapače, al ne dozvoljava uvijek posao šetnju 10-15 min u svakom smjeru kad je pauza 30 minuta.”
“Uskoro, walk fee, vozač je trebao izaći iz auta i došetat do tvog portuna”, našalio je jedan komentator, a drugi dodaje “Zašto stati na tome... Car rental fee, fuel fee, takeaway food container fee, cutlery fee, tissue fee (per tissue), rain fee, snow fee, heatwave fee, lunch-time high demand fee, courier salary fee, manager salary fee, app development fee, server maintenance fee, i tako dalje... Ako netko iz Wolta čita - kad implementirate moje ideje tražim samo 10% profita od navedenih naknada.”
U životu nisam naručio ništa preko Wolta, Glova i sličnih.