Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Đ. Adlešič: Friščić i ja ucjenjivali smo Sanadera zbog \'Ipsilona\'

Sve zbog glasova – gradnja Ipsilona otvorena je na unajmljenoj parceli nekoliko dana prije izbora 2009. godine, a potpisani su prazni ugovori
03. svibnja 2012. u 08:00 34 komentara 79 prikaza
\'19.05.2009.,Zagreb - Trg Zrtava fasizma 4, Sredisnjica HDZ-a, sastanak premijera Ive Sanadera sa koalicijskim partnerima nakon prvog kruga lokalnih izbora,  premijer Ivo Sanader, predjednik HSS-a Jo
Foto: ARHIVA PIXSELL

Informacija da bi Hrvatske autoceste mogle obustaviti gradnju Podravsko-bilogorskog ipsilona s nevjericom je jučer dočekana u Bjelovaru i, dijelom, u Koprivnici.

"Nije me stid..."

– Ne mogu vjerovati, još danas ću zvati ministra prometa - komentirao je jučer bjelovarsko-bilogorski župan Miroslav Čačija.

Ništa manje iznenađena nije bila ni Vanja Posavac, SDP-ova saborska zastupnica iz Bjelovara, koja je tijekom kampanje za parlamentarne izbore i sama naglašavala potrebu za nastavkom gradnje te prometnice.

– Provjerit ću tu informaciju, no posve je očito da je državna blagajna puno praznija nego smo mi u kampanji to mogli i zamisliti - istakla je Posavac.

Đurđa Adlešič, bivša potpredsjednica Vlade, također je neugodno iznenađena.

– Nije me stid reći da smo Josip Friščić i ja doista ucjenjivali najprije Sanadera, a potom i Jadranku Kosor, jer je pritisaka da se od toga odustane bilo gotovo od samoga početka - tvrdi Đ. Adlešič i dodaje kako ne vjeruje da bi bilo koja ozbiljna vlada odustala od projekta koji su javno zagovarali i zastupnici sada vladajuće koalicije.

– Ako je to točno, bit će to velika šteta za ovaj prostor - u nevjerici je jučer kazao koprivničko-križevački župan Darko Koren, koji je svojedobno čak najavljivao ostavku ako ne bude Ipsilona.

Iz HAC-a su nam jučer potvrdili kako će Nadzornom odboru doista predložiti obustavu gradnje autocesta A12 i A13 iz Zagreba prema Bjelovaru odnosno Koprivnici.

– Radovi su ugovoreni pred lokalne izbore 2009. godine iako za njih nikad nisu bila osigurana sredstva - poručili su iz HAC-a.

"Gradi se, gradi..."

Istini za volju, neće imati bogznašto obustavljati jer radova i tri godine nakon svečanog otvorenja gradnje Podravsko-bilogorskog ipsilona gotovo i nije bilo. Zbog toga tu prometnicu s razlogom bije glas jedne od najvećih predizbornih prevara u Hrvatskoj.

Svečano otvorenje radova zbilo se 27. travnja 2009., nekoliko tjedana uoči lokalnih izbora. Nazočili su mu tadašnji premijer Ivo Sanader i čak šest ministara, a održano je na parceli unajmljenoj samo za tu priliku u Cugovcu kod Vrbovca. Čak su potpisani prazni ugovori (pravi tek naknadno), a već idući dan gradilište je zjapilo prazno. I tako iduće tri godine. Svi su akteri te predizborne opsjene (a najvažniji su Damir Polančec, Josip Friščić, Đurđa Adlešič i Damir Bajs) u te tri godine na novinarske upite zbog čega nema radova odgovarali, usprkos zdravim očima, da se Ipsilon gradi.

Neslužbeno doznajemo kako će novi ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić predložiti da se nesuđenoj autocesti ponovno vrati status brze ceste te da uđe u plan gradnje do 2017. godine.

– Apsolutno podržavam takav ministrov pristup - jedina jučer nije bila iznenađena koprivnička gradonačelnica i saborska zastupnica SDP-a Vesna Želježnjak, najavivši da će se potankosti znati u idućih mjesec dana.

1100 dana prošlo je od fingiran

1100

dana prošlo je od fingiranog otvorenja gradnje Podravsko-bilogorskog ipsilona, a sve do danas pravi radovi uopće nisu započeli

Zagreb: Posljednji ispraćaj gradonačelnika Bandića
DVOSTRUKA MJERILA
Otto Barić revoltiran Bandićevim sprovodom: Jadnici, sram me gdje živim
UHVATI BIORITAM
Koji kronotip posjedujete? Upoznajte se s ovim unutarnjim satom koji trebate slušati
  • faraon:

    tako je , treba izgraditi brzu cestu u nastavku prema Bjelovaru i Virovitici... tako i tako sam teretni promet tuda ide... samo bi rok trebao biti 2014 a ne 2017.

  • fudbal:

    Mene interesuje sto ce biti sa onim silnim kamen temeljcima sto ih je skojevka svakodnevno kopala i postavljala.?Dok ispadaju kosturi iz svih ormana ona i dalje seta na racun poreskih obveznika,skuplja poene za izbore a nije svjesna da je sve blize svom ivi.

  • Deleted user:

    interesantno je da su problemi sa gradnjom (nedostatak novca) uvijek teritorijalne prirode - kad treba Zagreb povezati sa unutrašnjosti (prema Sisku, Bjelovaru, Koprivnici...). Ali rade se tuneli po Dalmaciji, iako nije potreba otvaraj druge cijevi tunela na A1 iako ti ... prikaži još! one trebaju za dva, tri vikenda godišnje.