Naslovnica Tech/Sci Znanost

Tko je mlada znanstvenica koja stoji iza objave slike crne rupe

Na svom je Facebooku Katie Bouman objavila fotografiju na kojoj je pokazala svoje oduševljenje činjenicom da je njezin algoritam omogućio da čovječanstvo vidi prikaz crne rupe
11. travnja 2019. u 17:07 11 komentara 1309 prikaza
Katie Bouman
Foto: Facebook

Objava prve slike crne rupe jučer je izazvala pravo slavlje u znanstvenoj zajednici. Kako crnu rupu nije moguće vidjeti golim okom jer je svjetlo zbog prevelike gravitacije ne može napustiti, slika je zapravo kombinacija kompjutorskih algoritama koji su procesuirali podatke koje im je poslala svjetska mreža teleskopa.

crna rupa Povijesni trenutak Ovo je prva fotografija crne rupe! 'Izgleda poput vatrene kugle'

Iza tih algoritama stoji nova globalna zvijezda znanstvene zajednice - Katie Bouman, 29-godišnja kompjutorska znanstvenica koja je osmislila program koji je omogućio objavu ove slike.

Bouman je doktorica znanosti koja je na poslijedoktorskom studiju u Harvard-Smithsonian centru za astrofiziku. Radila je na ovom algoritmu posljednjih šest godina, a kad su s njim započinjali još je bila studentica na američkom sveučilištu MIT. Dio je tima Event Horizon Telescope, koji je objavio ovu sliku.

Ona sama kaže da je, kada je počela raditi na ovom projektu, jedva znala što je to crna rupa. No astrofizičari, koji imaju to znanje, trebali su usluge i kompjutorskih genijalaca koji su mogli slike iz različitih teleskopa “zašiti” i prezentirati nešto što ljudsko oko može vidjeti.

Crna rupa | Autor : Event Horizon Telescope collaboration et al. Foto: Event Horizon Telescope collaboration et al.

Crna rupa Otkriće desetljeća Prva fotografija crne rupe treba potvrditi teoriju relativnosti

Odmah poslije objave slike, Bouman je postala slavna među onima koje zanima ova tematika, a pohvalio ju je i MIT na kojem je studirala.

Također je ekstatična bila i sveprisutna američka političarka Alexandria Ocasio-Cortez.

– Zauzmite svoje mjesto u povijesti, doktorice Bouman. Čestitke i hvala vam za enorman doprinos napretku znanosti i čovječanstva – rekla je ova mlada populistička političarka koja je posebno istaknula činjenicu da je Bouman žena.

Na svom je Facebooku ova znanstvenica objavila fotografiju na kojoj je pokazala svoje oduševljenje činjenicom da je njezin algoritam omogućio da čovječanstvo vidi prikaz crne rupe.

VIDEO NASA objavila kako zvuči vjetar na Marsu

Digitalna komora
Poduzetnici, odsad ključne informacije doznajte klikom miša
  • Avatar Torento
    Torento:

Ovo je LAŽ FEMINACISTIČKIH MEDIJA. Ona je napravila samo 50.000 linija koda i podataka (manje od 6%), dok je muškarac (Andrew Chael) napravio 850.000 linija koda i podataka (više od 94%). Ona skoro nije niti znala što je crna rupa. ... prikaži još! 80% znanstvenog tima su muškarci, a sve zasluge su ljevičarski mediji prepisali ženi.

• Mojsije:

Fotomontaža.Glupa i neistinita slika.

• airbender:

svaka čast, 100 godina nakon sto je matematika predvidjela postojanje ovakvih monstruma u svemiru, mi danas imamo sliku. to je prava snaga znanosti i matematike, kad ti formule govore da nesto postoji, ti nemas pojma sto je to, velik dio ... prikaži još! znanstvene zajednice potroši 100 godina da sazna što je to, LIGO eksperiment dokaže gravitacijske valove koji mogu nastati samo ako se dvije singularnosti sudare i sada konacno slika. predobro. a sve je počelo observacijom zvijezda koje jure oko mračne točke koja ima masu milijardu sunaca. gdje je blješteća svjetlost nečega što ima toliku masu? to moze biti samo crna rupa i evo je konačno. Einstein možeš mirno spavati, a Hawking sad imamo sliku izvora tvoje radijacije koju si cijeli zivot proučavao.