Kada na kavu sjednu glazbeni znalac i veliki entuzijast koji bez glazbe ne može zamisliti dan, onda znate da će razgovor otvoriti pravu Pandorinu kutiju glazbenih tema. Naravno, započeli smo novim albumom španjolske glazbenice Rosalíje, koji je oduševio javnost, pa tako i nas, no ovdje se razgovor nije zaustavio. Edo Plovanić, osnivač portala muzika.hr, jedan je od onih sugovornika koji o glazbi priča s tolikim entuzijazmom da vam odmah postane jasno zašto gotovo 300.000 posjetitelja mjesečno prati sve što se događa u glazbenoj industriji koja nikad ne spava. No iza tih brojki ne stoji lov na lake note ni puko praćenje onoga što puni arene. Upravo suprotno – muzika.hr od početka gradi kredibilitet na autentičnosti, dosljednosti i dubokom razumijevanju scene.
– Mi nikad nismo igrali na sigurno. Nismo medij koji skače na svaki hit samo zato što puni dvorane – objašnjava Plovanić. Naš fokus su zajednice, niše, ljudi koji glazbu žive. I upravo se tu pokazalo da taj pristup dugoročno funkcionira – ističe Plovanić te govori kako muzika.hr danas nije samo medij, već hibrid: platforma, kreativna agencija, produkcija, promotor i partner industriji, od izvođača i menadžera do festivala, labela i brendova. Upravo ta širina pokazala se ključnom u vremenu kada su se nekadašnji veliki igrači poput MTV-ja ili Rolling Stonea povukli iz regionalnog prostora.
– Mi smo bili tu i prije njih, još dok je sve bilo studentski entuzijazam – prisjeća se. Došli su, napravili svoje i otišli. Njihov odlazak nije stvorio prazninu, nego veća očekivanja od onih koji ostaju. A partnerima je uvijek bilo važnije razumijevanje lokalne scene nego veliko ime.
Ne prate trendove, stvaraju ih
Edo je kroz godine rada napravio stotine intervjua, neka velika glazbena imena poput Charli XCX slušao je dok još nije izdala ni prvi album ni ostvarila platinaste uspjehe, a u to vrijeme trebalo je upravo ono što glazbenicima na našim prostorima daje muzika.hr – vjetar u leđa, naročito u vremenima kada na scenu gotovo svakodnevno dolaze nova glazbena imena. Veliki dio tog iskustva i pristupa dolazi iz Edinog profesionalnog puta izvan Hrvatske. Berlin, New York, Rio de Janeiro – gradovi u kojima je radio sa startupima, sudjelovao u hackathonima, mentorirao timove i bio dio međunarodnih inovacijskih projekata.
U regiji je muzika.hr dugogodišnji partner ključnih showcase festivala poput MENT-a u Ljubljani, Wavesa u Beču, BUSH-a u Budimpešti i Szigeta, često kao jedini hrvatski medij u toj ulozi. Iako je radio u brojnim gradovima, s posebnim žarom Edo nam je govorio o Kijevu, gradu koji, iako pogođen ratnim razaranjima, glazbu živi punim plućima.
– U Kijev sam otišao iz želje da pokažem podršku, a iskustvo je bilo duboko emotivno. S jedne strane osjetiš tugu, broj žrtava, među kojima je mnogo glazbenika i kreativaca. S druge strane vidiš nevjerojatnu snagu i ponos ljudi. Cijeli grad, unatoč svemu, živi u nekom drugačijem ritmu, od vizualnog identiteta brigada do činjenice da se koncert na rooftop lokaciji održava iako sirene mogu početi svake sekunde. Tamo shvatiš koliko umjetnost i zajedništvo znače. U Kijevu sam bio i na jednom open-air koncertu i ono što sam naučio jest da je tamo koncert mnogo više od zabave. To je čin otpora, izraz zajedništva i način da ljudi zadrže osjećaj normalnosti. Glazba u takvom kontekstu ima potpuno drukčiju težinu – priča nam Edo.
Talenta ne nedostaje!
Kada govori o domaćoj sceni, Edo je realan, ali ne i pesimističan. Talenta ima, često i više nego što se vidi izvana, no nedostaje sustav, kontinuitet i jača međunarodna infrastruktura. Povezivanjem Zagreba, Beograda, Ljubljane i Budimpešte stvara se prostor koji može igrati ozbiljniju igru, ali bez zajednice i fizičke prisutnosti na ključnim mjestima teško je napraviti pravi iskorak jer, kako kaže, imamo imena koja bi već danas mogla na globalnu pozornicu – samo im treba jača međunarodna infrastruktura.
U godini na izmaku imali smo priliku vidjeti neka velika glazbena imena na našim prostorima poput Eda Sheerana i Dua Lipe, no iako nam se nekada čini kako svjetski glazbenici izbjegavaju Hrvatsku, realnost je da smo danas povezaniji nego ikada. Brojni će spojiti odlazak na koncert i putovanje, a Edo nam je otkrio kako ga u 2026. čeka pretrpan raspored.
– Lista je duga i sljedeća godina bit će koncertno vrlo jaka, ne samo kod nas nego i u gradovima koje je lako dohvatiti. Volio bih da kod nas dolaze izvođači koji su u svom kreativnom vrhuncu, koji žele nešto ostaviti, a ne samo odraditi koncert. Mislim da naročito mlađu publiku, koju vuku ta glazbena imena, više zapravo ne brine hoće li izvođači dolaziti kod nas. Za dobre turneje uvijek se traži karta više, a s obzirom na cjenovni rang koji je vrlo sličan kod nas i u Europi, odlazak na koncerte nikada nije bio jednostavniji. Osobno puno putujem na koncerte i to me veseli – spoj je to dviju mojih najvećih strasti i već vidim da ću ih tijekom iduće godine odraditi barem 100.
Ljubav prema glazbi
Kada živite glazbu svakodnevno, teško da će vam posao dosaditi, no u 24 godine u industriji koja se mijenja gotovo svakodnevno, morali smo pitati Edu što ga gura naprijed.
– Odgovornost prema publici. Kad imaš jaku zajednicu koja nekad dosegne i nekoliko milijuna ljudi, ne radiš više zbog industrije, nego zbog njih. I jako volim graditi sustave. Volim stvarati nešto što ima utjecaj, što pomiče ljude i što ostaje. Strast je lijepa, ali sustav je ono što te drži godinama. Glazba ima sposobnost da nadilazi granice, spaja generacije i postaje soundtrack naših života. Bez obzira na žanr, stil ili izvođača, ljubav prema glazbi okuplja ljude različitih interesa i životnih stilova, stvarajući zajednički jezik razumljiv svima – zaključuje Edo i ostavlja nam onu univerzalnu poruku bez koje mnogi od nas ne mogu zamisliti svakodnevicu: glazba je univerzalni jezik koji spaja ljude, bez obzira na generaciju.
Sadržaj nastao u suradnji s muzika.hr