SIMULIRANA VJEŽBA NASA-E

Nemoguća misija: Ni nuklearna bomba ne bi zaustavila golemi asteroid, udario bi Zemlju

Ilustracija
Pixabay/Ilustracija
04.05.2021.

"Hipotetičke vježbe udara asteroida pružaju nam mogućnosti da razmislimo o tome kako bismo reagirali u slučaju da se utvrdi da asteroid prijeti planetu", naveo je dr. Paul Chodas

NASA-ini znanstvenici zaključili su da ni nuklearna bomba ne bi mogla zaustaviti golemi asteroid da uništi dio Zemlje. U simuliranoj vježbi, američkim i europskim znanstvenicima rečeno je da imaju šest mjeseci da smisle plan za zaustavljanje masivne stijene koja se približava našem planetu, a koja je uočena na udaljenosti od 35 milijuna milja, odnosno oko 56 milijuna kilometara.

Studija je provedena tijekom četiri dana, od 26. travnja do 29. travnja, a astronomi su koristili radarske sustave i druge tehnologije poput najvećeg svjetskog teleskopa. Znanstvenici su utvrdili da šest mjeseci nije dovoljno vremena za pripremu svemirske letjelice koja će se zabiti u asteroid i da nuklearna bomba ne bi srušila svemirsku stijenu, piše Daily Mail

U vježbi nazvanoj "Opcije svemirske misije za hipotetički scenarij udara asteroida", sudjelovalo je devet NASA-inih znanstvenika koji su proveli četiri dana gledajući kako će se takav događaj odvijati tijekom šest mjeseci kao da je riječ o stvarnoj akciji.

Prvi dan simulacije – 19. travnja 2021.

Asteroid nazvan 2021PDC otkriven je projektom istraživanja objekata blizu Zemlje. Utvrđeno je da je udaljen 35 milijuna milja te da postoji mogućnost udara 20. listopada

Drugi dan simulacije – 2. svibnja 2021.

Astronomi su analizirali prikupljene podatke kako bi definirali vjerojatnost udara 2021PDC. Koristili su se slikovnim podacima prikupljenima 2014. godine tijekom prošlog bliskog pristupa asteroida Zemlji. Ti su im podaci omogućili da zaključe kako asteroid ima stopostotnu vjerojatnost da pogodi Zemlju u Europi ili sjevernoj Africi.

Tada su počeli raditi na planu kako da to spriječe. Zaključili su da u kratko vrijeme "nije moguće pokretanje vjerodostojne svemirske misije s obzirom na trenutačno stanje tehnologije", rekli su sudionici. Predložili su i nuklearno uništavanje asteroida, no naišli su na prepreke. Nisu mogli sa sigurnošću utvrdili veličinu asteroida.

Treći dan simulacije – 30. lipnja 2021.

Koristeći se najvećim svjetskim teleskopima, astronomi širom svijeta nastavili su pratiti 2021PDC. Suzili su područje očekivanog udara na Njemačku, Češku, Austriju, Sloveniju i Hrvatsku.

Četvrti dan simulacije – 14. listopada 2021.

Šest dana prije očekivanog udara asteroid je bio dovoljno blizu da bi se mogao dodatno analizirati. Pokazalo se da je manji nego što se prvotno smatralo pa se smanjilo i područje koje bi oštetio udarom. Ono je tako suženo na granično područje Njemačke, Češke i Austrije.

"Ove vježbe pomažu obrambenoj zajednici da komunicira međusobno i s vladama kako bi se osigurala koordinacija ako se u budućnosti utvrdi potencijalna prijetnja", rekao je Lindley Johnson, NASA-in službenik.

"Hipotetičke vježbe udara asteroida pružaju nam mogućnosti da razmislimo o tome kako bismo reagirali u slučaju da se utvrdi da stvarni asteroid prijeti planetu", naveo je dr. Paul Chodas, direktor CNEOS-a.

VIDEO Od 12. veljače do 15. svibnja posjetite izložbu "Hrvatska svijetu"

WA
warbreaker
14:58 04.05.2021.

Gdje Njonjo tu i ja! Taj bi preživio i udar asteroida.

Avatar Asterix
Asterix
14:48 04.05.2021.

Dovoljan nam je asteroid 1990ADZ, ne treba nam još jedan.

SC
Serious_Callers_Only
15:09 04.05.2021.

Naravno da samo jedna bomba ne bi ništa napravila, ali nije beg cicija.