Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Kombinirati meso i voće, rižu i plodove mora nije neuobičajeno. Ali je li nezdravo?

Kako treba kombinirati skupine namirnica i što bismo trebali izbjegavati, pitali smo nutricionisticu i voditeljicu zdravstvene skrbi o sportašu u Hrvatskom olimpijskom odboru Mimi Vurdelju
25. siječnja 2016. u 18:30 0 komentara 6506 prikaza
kikiriki tjestenina
Foto: Thinstock
Pogledajte galeriju 1/2

Pravi gurmani nerijetko će uz lubenicu posegnuti i za pršutom, a mnogi slijede i neke američke gurmanske trendove u kojima kombiniraju puricu s umakom od brusnice ili biftek sa žara s komadom sočnog manga. 

Zvuči kao pravi gastro izazov, no nutricionisti tu podižu znak upozorenja: Takve kombinacije namirnica, mesa i voća, mogu uzrokovati probavne smetnje  i potrebu za namirnicama koje bi neutralizirale kiselo okruženje u želucu. 

No, je li to zaista tvrdnja koja "drži vodu?" Tijelo neće probaviti hranu "na istom mjestu i u isto vrijeme". Proces metabolizma počinje probavom škroba u ustima, a nastavlja se u želucu i tankom crijevu. Masti i proteini će se početi probavljati tek u želucu i tu ostaju oko dva sata prije nego nastave put prema tankom crijevu. Kada je u pitanju voće, ono neće biti probavljeno sve dok ne dođe do tankog crijeva. 

Kako treba kombinirati skupine namirnica i što bismo trebali izbjegavati, pitali smo nutricionisticu i voditeljicu zdravstvene skrbi u Hrvatskom olimpijskom odboru Mimi Vurdelju. 

– Istina je da mi često sugeriramo sportašima da se u istom obroku (ručak ili večera ) NE JEDU zajedno ugljikohidrati velike gustoće Ili koncentrirani ugljikohidrati kao što su tjestenine i riža s koncentriranim bjelančevinama ili proteinima poput mesa, peradi i ribe. Dakle, nije poželjan obrok tjestenine s mesom ili špekom ili riža s plodovima mora. Tjestenina, da bismo je probavili (metabolizirali), traži lužnati medij, a meso traži kiseli medij pa se organizam "muči" probavljajući ih istovremeno – pojasnila je Vurdelja.

Dodaje da voće i povrće spada u ugljikohidrate male gustoće i nutricionisti ponekad savjetuju obrok dehidriranog mesa (poput sušene puretine – dakle čisti protein) sa šalicom ananasa – voćem izuzetno bogatim bromelainom – proteolitičkim enzimom koji pridonosi kvaliteti metabolizma.

U kombinacijama koje podržava suvremena kuhinja, poput pršuta i dinje ili pršuta i smokve  te divljači s brusnicom Ili bifteka s mangom, nutricionistne pronalaze problema. Takve kombinacije neće kod zdravih osoba uzrokovati nikakve zdravstvene probleme, dodaje Vurdelja, ako je riječ o osobi koja ima zdrav metabolizam, nema probavnih smetnji i pridržava se načela pravilne prehrane. 

>>Ovo su namirnice koje će 'iščistiti' nikotin iz organizma

Plazma keksi
BAŠ KAO NEKADA
Stvari koje se godinama nisu promijenile, a svejedno ih obožavamo
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.