Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 0
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
AUTO

FOTO Provjerili smo koje je sve novotarije Audi ugradio u svoj najprodavaniji model

Zagreb: Automobil Audi Q5 2,0 TDI
Foto: Igor Kralj/PIXSELL
1/15
10.08.2025.
u 08:00

Novu generaciju njemačkog premium SUV modela isprobali smo u zanimljivom izdanju. Blagi hibrid ovdje se temelji na 204 KS jakom turbodizelašu, kojem potporu pruža elektromotor

Audijev novi SUV, model Q5, nedavno je stigao u Hrvatsku. Treća generacija uspješnog njemačkog modela prvi je SUV koji se temelji na platformi Premium Platform Combustion (PPC) te ga pokreću učinkoviti benzinski i dizelski motori koji su postali  ekonomičniji zahvaljujući tehnologiji MHEV plus. Tako je i testni primjerak blagi hibrid, ali on se ovdje ne temelji na benzinskom motoru, što je uobičajena kombinacija, već na responzivnom dizelašu. Audi Q5 postavlja nove standarde u srednjem segmentu premium SUV vozila, a već i moćan dizajn govori da je naglasak na naprednoj tehnologiji. Da ne bude zabune, i dalje je to ozbiljan 'komad' automobila, prilagodljiv kako bi udovoljio različitim životnim stilovima. Mišićavi obrisi kriju odlične proporcije, automobil je to koji je podjednako obiteljski i poslovni. Napredna tehnologija ovdje ima svrhu boravak u autu učiniti jednostavnijim, komfornijim i sigurnijim, no koliko god su se trudili nenametljivo ih uklopiti u čitav paket, high-tech elementi ipak dominiraju. Ili se, možda, uopće nisu trudili maskirati ih u nešto manje posebno... Čim skliznete u udobno profilirano vozačevo sjedalo u oči upada zaobljeni panoramski zaslon. Dva zaslona? Jedan? Zapravo dva stopljena u jedan, vodoravno položen (11,9 + 14,5 inča). Ogledni su primjer skladnog suživota Audi virtualnog kokpita i centralnog zaslona multimedije. A zapravo nisu ni dva ekrana, već tri, budući da i suvozač ima svoj, na kojem tijekom vožnje vrijeme može kratiti npr. gledanjem filmova, jer vozač iz svoje pozicije ne vidi što se na suvozačevom 10,9-inčnom zaslonu prikazuje. Zgodno? Da. Neophodno? Baš i ne.

FOTO Provjerili smo koje je sve novotarije Audi ugradio u svoj najprodavaniji model
Zagreb: Automobil Audi Q5 2,0 TDI
1/15

Putnički prostor u novom Q5 – većem od prethodnika - temeljito je presložen. Novi koncept rezultirao je s više prostora za noge i glave putnika te s raskošnijim prtljažnim prostorom. Stražnju klupu moguće je pomicati i po dužini i po nagibu, čime se postiže veći obujam prtljažnika ili veći komfor za putnike. Kad se nasloni stražnjih sjedala preklope, obujam prtljažnika s osnovnih se 520 povećava do 1473 l. Pokrivka prtljažnika može se pohraniti u pretinac ispod podnice, čime se dobiva još više prostora za prtljagu. Putnički prostor nije samo prostran i elegantno izveden. Također je opremljen brojnim sitnicama koje smo itekako cijenili i na gradskim rutama, no još više na putovanju. Od koristi su brojni pretinci – za kovanice, ključeve, naočale..., pa hlađeni pretinac – a putnike su veselila i dva USB priključka straga (uz dva sprijeda). Opcijski, USB priključci sprijeda mogu omogućiti kapacitet punjenja od 60 W, a stražnji do 100 W, što znači da se tijekom vožnje može puniti i laptop. Zgodno za profesije čiji je ured često putujući.

Već iz dosad navedenog može se zaključiti da se Audi jako potrudio oko nove generacije svog globalno najprodavanijeg modela.
Kad je 4-cilindrični turbodizelaš – pa bio on i elektrificiran – sa svih strana okružen potpuno električnim i plug-in hibridnim modelima, on mora biti besprijekoran. Dizelski motor ovdje radi mirno i tiho, gotovo da se ne može prepoznati što mu kola 'venama'. Otkrivaju ga okretaji, jer uz 204 konjske snage pruža 400 Nm okretnog momenta već od 1750 o/min. Dodajte tome 24 KS iz elektromotora i imate uzoran odziv i još uzorniji doseg. Na testu nam je u prosjeku trošio 6,5 l/100 km. Uz 7-stupanjski S tronic mjenjač s dvostrukom spojkom i quattro pogon, ovaj golijat stotku iz mirovanja lovi za 7,4 s. No, više smo uživali u ležernom krstarenju, koristeći blagodati zračnog ovjesa (opcija). Početna dizelska verzija novog Audija Q5 kreće od 60.252 eura. Prepun opcijskih stavki, testni Q5 stoji 97.687 eura.

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja