AUTO

FOTO Evo što stvore oni koji su dovoljno bogati da kupe tvornicu i izrade si auto po mjeri

Foto: Ivan Cvetković
1/23
30.06.2025.
u 07:30

Ineos Grenadier nastao je kao reinkarnacija izvornog Land Rover Defendera. Dobar dio tehnologije dolazi iz 'njemačke kuhinje', iako se proizvodi u Francuskoj, a osnivač mu je Britanac

Kad imaš novca za ispunjavanje svih svojih želja, možeš izraditi i auto po svojoj mjeri. Odnosi se to na osnivača marke Ineos, a to je Sir James Arthur Ratcliffe, ali i na njegove kupce koji imaju budžet od barem 130 tisuća eura. Od toliko kreće model Grenadier, dok se testnom primjerku cijena popela do 153.152 eura. Novi automobilski proizvod prije nekoliko je mjeseci stigao na hrvatsko tržište. Marka je Ineos, a model Grenadier. Robustan terenac nastao je kao reinkarnacija izvornog Land Rover Defendera, koji se više ne proizvodi. Sir Ratcliffe, britanski milijarder, okupio je tim vrhunskih automobilskih stručnjaka s ciljem stvaranja robusnog i pouzdanog 4x4 automobila. S obzirom na to da je riječ o modelu koji je namijenjen onima koji imaju dubok džep, a traže auto s kojim će se bez problema uputiti u lov i zabavu brojnim proplancima Velike Britanije, ali i šire, nastao je Ineos Grenadier. Robustan, i moćan automobil nastao je kao spoj čvrstog britanskog duha i njemačke inženjerske preciznosti.

FOTO Što se može napraviti kad ste dovoljno bogati da kupite tvornicu i izradite si auto po mjeri
1/23

Znači, dizajnerski prati Land Rover Defender, a dobar dio tehnologije dolazi iz 'njemačke  kuhinje'. Trolitreni BMW-ov turbodizelaš ima 249 KS, što je dovoljno da ovaj 4,9 metara dugačak, malo preko 2 metra visok te 2,8 tona težak terenac potjera do stotke u 8,8 sekundi. U praksi to djeluje vrlo dobro, čemu u prilog ide i vrlo dobro odmjeren 8-stupanjski automatski mjenjač iz ZF-ove proizvodne palete. Iako se Ineos proizvodi u Francuskoj, njemački duh očituje se u činjenici kako je to u nekadašnjoj Daimlerovoj tvornici u Hambachu, gdje se proizvodio Smart.

Grenadier je svakodnevan automobil, a to znači da pristajete i na neke kompromise. Želite li iskoristiti njegove najveće prednosti, naviknut ćete se na spori odziv upravljača. Manje korekcije kao da ga zaobiđu. Tu je i dosta veliki krug okretanja od 13,5 metara. Interijer ostavlja dojam pilotske kabine. Tipki je puno: neke se odnose na opcije pogona, neke su za vanjska svjetla. Ventilacijski otvori kontroliraju se gumbom na samim ventilacijskim otvorima. Grenadier karakteriziraju ravne stranice i veliki retrovizori koji pomažu da se uklopi i u uža parkirna mjesta. Sposoban je povući i prikolice od 3,5 tone, a tada, kad je upotrebi kuka, od koristi su i stražnja vrata koja su podijeljena na lijevo, uže i desno, šire krilo vrata. Vožnja kroz vodu od 80 cm je bez bojazni jer je usis zraka pri vrhu vjetrobranskog stakla. Ineos Grenadier kreće s cijenom od 129.500 eura, koliko stoji početni i to bez obzira birate li dizelsko izdanje kao kod testnog primjerka ili pak trolitreni benzinac. Testni primjerak u Trialmaster izdanju košta 139.500 eura, čemu valja dodati nekoliko doplata. Između ostalog tu je vitlo, 17-colni alu naplatci, grijanje prednjih sjedala, kuka za vuču prikolice, šasija obojana u crveno... Sve to dovelo je do konačne cijene od 153.151,92 eura.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije