Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 99
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Mali Crossoveri

Čak i Opel Corsa postaje SUV

MALI SUV (1)
Foto: AMS
1/3
07.09.2011.
u 14:35

Manji SUV-modeli nude sav komfor i prestiž svoje veće braće, a manje zagađuju i jeftiniji su - piše hrvatsko izdanje magazina Auto Motor i Sport

Prije godinu dana činilo se da je robusnim SUV-ima odzvonilo. Ekološki zahtjevi, visoka potrošnja i opća klima davali su naznake da bi golemi SUV-modeli mogli izumrijeti poput dinosaura. No, proizvođači su se dosjetili rješenju i pripremaju manje SUV-modele koji nude sav komfor i prestiž veće braće. Više u manje posljednja je moda u razvojnim planovima većine proizvođača, a slijedi je poplava malih SUV-modela.

  

C-Crossback i RXC

Mitsubishi je na skraćenoj osnovi većeg Outlandera, razvijenog u suradnji s grupacijom PSA (Citroën C-Crosser i Peugeot 4007), napravio manji, kompaktni SUV ASX, a 2013. se očekuju i francuske izvedenice tog modela. Dok bi se dizajnom i opremom europljani trebali više razlikovati, motorizacija će im biti slična.

U ponudi će biti izvedbe s pogonom na samo prednje kotače, a osnovni motor trebao bi biti 1,6 VTi benzinac sa 120 KS. Većina motora ipak će biti iz dizelske obitelji HDi, od najštedljivijeg 1,6 e-HDI-ja (također 120 KS) do najsnažnijeg dvolitrenog sa 163 KS, koji bi se trebao isporučivati isključivo s automatskim mjenjačem.

 

Opel Corsa SUV

Točno ime još nije poznato, ali Opel također planira kompaktni SUV dug do 4,3 metra koji će nastati na mehaničkoj platformi buduće generacije Corse. Novi bi se model trebao pojaviti 2012. Opel je još 1997. najavljivao mogućnost njegove proizvodnje, ali ti su se planovi izjalovili. Opelov mali SUV zadržat će Corsinu dvovolumensku formu, ali impozantnijeg dojma, posebno na stražnjem kraju. Ponuda motora pratit će onu iz Corse, počev od benzinca 1,0 sa 65 KS, preko 1,2 sa 85 KS do 1,4 sa 100 KS. Osnova dizelske ponude bit će 1,3 CDTi sa 75 i 95 KS, a na vrhu ponude (ako ne bude snažnijih turbobenzinaca) trebao bi biti 1,7 CDTi sa 130 KS i pogonom na sva četiri kotača.

 

Volvo XC30/XC40

Glasine o ovom automobilu pojavile su se prije dvije godine, kad se počelo nagađati da će Volvo predstaviti još jedan SUV na osnovi najmanjeg C30, stilski najsličniji XC60. Ove godine u Ženevi to je i potvrđeno. Nova izvedba trebala bi poboljšati ‘krvnu sliku’ Volva u Europi, te poslužiti kao platforma za buduće modele u Kini. S dužinom od 435 cm, budući XC30 je oko 28 cm kraći od srednjeg kućnog SUV-a XC60 i bit će izravan konkurent BMW-u X1, Audiju Q3 i budućem Mercedesu GLC. Nudit će se s pogonom na dva i sva četiri kotača, a pokretat će ga motori iz ostalih kućnih modela, poglavito iz C30. Novi bi Volvov model na Starom kontinentu trebao privući više mladih kupaca, a u Kini će se proizvoditi i s dužim međuosovinskim razmakom.

 

Mercedes GLC

Usporedo s predstavljanjem novih generacija A i B-klase, koje će se proizvoditi na potpuno novoj platformi, Mercedes će proširiti gamu modela manjim crossoverom ‘'suvolikog'’ dizajna. Trebao bi biti nešto niži i duži od izravne konkurencije (X1, Q3), a kao i ona, bit će opremljen samo prednjim ili pogonom 4x4. Iako je riječ o novoj platformi, očekuje se da će novi model biti oko 100 kg teži od dosadašnje A i B-klase. Bit će dug 4,4 metra, neće biti samo povišena i terenski ušminkana izvedba buduće B-klase, nego će imati svoj dizajn. Osnovni benzinac bit će 1,8 s četiri cilindra i izravnim ubrizgavanjem koji će se nuditi sa 184 i 204 KS. Dizeli su također s četiri cilindra, obujma 2,1 litre u izvedbama 200 i 220 sa 170 i 204 KS. Očekuje se i najsnažnija izvedba - AMG s oko 250 KS.

 

Više o temi možete pročitati ovdje.

 

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije