Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

'Semafori ne pomažu, kružni tok treba srušiti i sagraditi petlju u dvije razine'

Sve prilazne ceste penju se na remetinečki rotor pa je preglednost jako loša. Usto, rotor omogućava razvijanje velike brzine i zbunjuje manje snalažljive vozače
29. studenoga 2016. u 12:24 71 komentara 29723 prikaza
rotor
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
Pogledajte galeriju 1/3

Projekt rekonstrukcije remetinečkog rotora u Zagrebu, koji se spominje već godinama, napokon je dobio konkretne obrise pokazane javnosti, no oni ne upućuju na to da će problem najvećeg kružnog toka u Zagrebu – ujedno jedne od naših prometnih crnih točki – biti riješen. Projekt, naime, predviđa postavljanje semafora ispred svih ulaza na kružni tok, što je u suprotnosti s osnovnom idejom kružnog toka, a to je osigurati brži protok vozila.

Sve se više europskih zemalja okrenulo kružnim tokovima kao najučinkovitijem načinu rješavanja mnogih raskrižja. Francuzi su najdalje dogurali, njihovi kružni tokovi broje i šest, sedam prometnih trakova. Bez semafora, naravno. Promet teče bez problema. S druge strane, Španjolska i Portugal na ulazima u neke kružne tokove imaju semafore pa su vjerojatno te zemlje bile uzor kreatorima projekta za rekonstrukciju zagrebačkog rotora. To bi, međutim, samo dodatno usporilo promet na cestama koje vode prema rotoru.

Rotor Ritam grada Uređeni rotor neće "urediti" vozačku nekulturu Rotor Traži se izvođač Rotor dobiva semafore i četvrti trak na sjeveru

– Mislim da je to loše rješenje. Rotor treba srušiti i umjesto njega napraviti petlju u dvije razine. Na koji način to izvesti, ovisi o raspoloživom prostoru, ali i o količini prometa iz svakog od prilaznih pravaca – rekao je Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet, koji smatra da bi promet s autoceste prema Novom Zagrebu trebao teći kroz tunel, iznad kojeg bi bila petlja. Objašnjava da semafori ne mogu riješiti problem remetinečkog rotora jer on ima nekoliko velikih mana.

– Prije svega, na rotor se ulazi uzbrdo, odnosno sve se prilazne ceste penju na rotor pa je preglednost jako loša. Unutarnji trak nema nikakvu funkciju, a vozač koji u njega uđe teško će izaći. Rotor je dosta velik pa je na njemu moguće razviti veliku brzinu – nabraja Husinec nedostatke koji, uz neiskustvo i nepažnju vozača, rezultiraju s gotovo dvije prometne nesreće svakoga dana. Napominje da buduće rješenje mora biti takvo da i ispodprosječni vozač lako može percipirati kakva je situacija pred njim.

>> Nisu problem opasne i loše prometnice, nego opasni i pijani vozači

Elipso

  • eugen5:

    Rotor je neupotrebljiv jer ljudi ne znaju voziti po njemu. Sve dok bude vozača koji će izlaziti iz rotora izravno iz srednjeg (što je masovna pojava) ili krajnjeg lijevog traka, bit će sudara. Pravila su za rotor ista kao i ... prikaži još! za ravnu cestu: ako na ravnoj cesti nitko ne skreće desno izravno iz srednjeg ili daljih trakova, zašto je ovakvo oduzimanje prednosti masovna pojava na rotoru? Naučite voziti, pa će i ovakav rotor, iako ne dobar, biti barem upotrebljiv.

  • adrian1:

    hahaha Baltazar je dugo razmišljao i dosjetio se semafora. Pa tako "genijalno" rješenje mogli su napraviti i pred 20 godina, postaviš 4 semafora i to je to, investicija manja od postavljanja zatvorene terase kafića na Cvjetni. Dok se ima za ... prikaži još! fontane, nema se za korisne stvari, ah kakva država, takav i glavni grad.

  • Avatar menjševik
    menjševik:

    Treba sve ostaviti kako je i napraviti most u produžetku Petrovardainske. Treba samo rasteretit rotor. Boljom regulacijom rotora gužve na Jadranskom ostu će biti još veće.

Message