Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Zagreb ZG Vijesti

Bernardić proziva MUP i gradski Ured za promet

Bernardiću je sada krivo Ministarstvo unutarnjih poslova. Tvrdi kako su upravo iz ministarstva, odnosno Policijske uprave zagrebačke, procurili njegovi dokumenti koji su onamo proslijeđeni na stručno razmatranje.
16. lipnja 2011. u 23:06 7 komentara 11 prikaza
bernardic
Foto: Goran Stanzl/Pixsell

Ured za promet neustavnim je ocijenio “tajni prijedlog” izmjene odluke o parkiranju na gradskim prometnicama koji je najavio Davor Bernardić, predsjednik zagrebačkog SDP-a. Razlog neustavnosti jesu prevelike ovlasti koje idu na račun i Zagrebparkingu!

Bernardiću je sada krivo Ministarstvo unutarnjih poslova. Tvrdi kako su upravo iz ministarstva, odnosno Policijske uprave zagrebačke, procurili njegovi dokumenti koji su onamo proslijeđeni na stručno razmatranje.

– Pitao sam Jelavića (pročelnika gradskog Ureda za izgradnju i promet) kako su došli u posjed odluke. Jer, indikativno je da su odluku dobili, a mi smo je službeno poslali jedino MUP-u. Stoga Grad na legalan način nije mogao dobiti naš prijedlog odluke – kazao je Bernardić te dodao da odluka nije mogla procuriti iz njegovih vlastitih redova.

Iz policije poručuju da je, pošto se radi o prometnoj problematici ostvaren kontakt sa nadležnim gradskim tijelom što je uobičajena praksa.

Vjeruje suradnicima

– Klubovi zastupnika su institucije unutar predstavničkog tijela svih građana, Skupštine, i Policijska je uprava dužna očitovati se u zakonskom roku o svakom prijedlogu. Dosadašnja praksa pokazuje da su svi prijedlozi koji su dolazili iz gradske uprave bili rješavani u 24 sata, dok ova naša suglasnost još nije ishođena – nastavio je kritizirati Bernardić.

Ali, na ilegalnosti je upozorio i prozvani Davor Jelavić. Njegov je Ured prijedlog socijaldemokrata ocijenio neustavnim i utvrdio da se radi o pogodovanju Zagrebparkingu na štetu gradskog proračuna. Tako u stručnoj analizi “tajnog” SDP-ova prijedloga o novim zonama i cijenama za sve zone stoji da je Grad Zagreb izravno odgovoran za poslove koji neposredno ostvaruju potrebe građana, a osobito poslove komunalne djelatnosti i prometa. “Bitna pitanja iz samoupravnog djelokruga po prijedlogu sada preuzima Zagrebparking i time vodi prometnu politiku Grada, što je u suprotnosti s Ustavom i Zakonom.” Krše se, smatraju u Jelavićevu Uredu, i Statut i Poslovnik Gradske skupštine, jer prijedlog nije poslan Milanu Bandiću na razmatranje, što je dužan učiniti predsjednik Skupštine.

 Prevelike ovlasti

Na parkiralištima Grad je prošle godine zaradio gotovo 10 milijuna kuna, a u prvoj polovici 2011. više od četiri milijuna kuna. Vlast upozorava kako bi se taj novac, po odluci SDP-a, slijevao u podružnicu ZG parking. A ta bi podružnica preuzela i brigu o organizaciji raznih manifestacija na javnim parkiralištima, kao i o izdavanju dozvola za izgradnju objekata ili terasa kafića na parkiralištima. “Cijene naknade korištenja javne površine određuje gradonačelnik. Stoga nema osnove da se građanima određuje naknada i da tu istu plaćaju u korist Zagrebparkinga, a ne u korist proračuna. Očito je da je namjera predlagatelja pogodovanje Zagrebparkingu”, stoji u internom dokumentu Ureda za promet. Podsjetimo, predsjednik zagrebačkog SDP-a i saborski zastupnik D. Bernardić predstavio je “cjelovito rješenje” pitanja parkirališta. Napomenuo je i da traži da o cijenama i načinu naplate parkiranja u suradnji sa Skupštinom odlučuje Zagrebparking.

Danijel Popović
Moja je cura pala u nesvijest kad su nam u banci rekli da mi je Jugoton uplatio milijun maraka za album
Digitalizacija zdravstva
Hrvatsko zdravstvo
Moderna rješenja našeg zdravstva: Donosimo vam priču o naprednim tehnologijama hrvatskog zdravstva
  • Vito:

    Ima još primjera nepoštovanja zakona o sigurnosti prometa u gradu Zagrebu od strane policije - Križanje Trg Petra Krešimira IV. - ulica kraljice Jelene - parkirna mjesta unutar raskrižja, toliko očito da čak i policijsko vozilo mora prelaziti punu liniju ... prikaži još! vodoravne signalizacije u samom raskrižju kako bi uopće mogli skrenuti desno. Južna strana Masarykove, između HNK i Gundulićeve je zabranjena za zaustavljanje i parkiranje, obilježena žutom crtom, a stalno je puna parkiranih vozila. Da stvar bude apsurdnija ispred križanja su sad postavili ogradu \"ljetne terase\" pa tako smanjili vidljivost križanja i desnog skretanja iz Masarykove u Gundulićevu. Još smiješnije što se mora skretati iz srednje trake, a ne iz najbliže, južne, kako to određuje zakon o sigurnosti prometa. U nepoštovanju zakona o sigurnosti prometa \"prednjači i hoto grupa koja je zacrtala parkiralište preko \"zebre\" na Zrinjevcu unutar križanja s Boškovićevom.

  • Vito:

    Najblesavije je to što se tamo parkira koso pa zadnji kraj svih parkiranih vozila prelazi preko vodoravne strelice nacrtane na asfaltu. Dokaz da su vicevi o policiji istiniti je i to što tamo određeno policajci \"čuvari\" uopće ne ragiraju na ... prikaži još!a tako parkirna vozila koja \"urlaju\" o nepoštovanju zakona o sigurnosti prometa.

  • Vito:

    Može li mi nekto objasniti kako \"zagrebparking opradava naplatu parkiranja za dva vozila na jednom prakirnom mjestu? Ili jedno naplati \"legalno\", a drugo opljačka i ne prijavi? Primjer je parkirno mjesto u Hebrangovoj, prekputa \"Elektra\"-e, prvo kod skretanja iz Gundulićeve, ... prikaži još!e, odmah iza telefonske govornice. Tamo se stalno parkiraju dva vozila, iako je to službeno samo jedno parkirno mjesto. Drugi, još zanimljiviji primjer nepoštovanja zakona o sigurnosti prometa u gradu Zagrebu je rezervirano parkiralište ispred zgrade znase partije na Trgu ž. fašizma. Iako tamo piše da su rezervirana samo četiri mjesta, skoro stalno je tamo parkirano i po osma vozila.