Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 171
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
PAD BOEINGA 787

Tonski zapis crne kutije s fatalnog leta otkriva uzrok pada aviona? Na njemu šokirani glas viče: 'Zašto si to učinio?'

(SpotNews)INDIA-GUJARAT-AHMEDABAD-PLANE CRASH
Foto: UNI/XINHUA
1/12
18.07.2025.
u 16:30

Indijske vlasti upozoravaju da istraga još nije zaključena, a konačno izvješće se tek očekuje

Pad zrakoplova Air India 171, koji se dogodio 12. lipnja nedugo nakon polijetanja iz indijskog Ahmedabada prema londonskoj zračnoj luci Gatwick, odnio je 260 života, uključujući i žrtve na tlu. Dok istraga i dalje traje, sve više podataka iz crnih kutija upućuje na mogući ljudski faktor kao ključan uzrok nesreće, a ne tehnički kvar, kako se prvotno nagađalo. Talijanski dnevnik Corriere della Sera objavio je transkripte tonskih zapisa koji bacaju novo svjetlo na posljednje minute leta. Prema tim zapisima, zapovjednik zrakoplova, 56-godišnji Sumeet Sabharwal, predao je kontrolu nad polijetanjem svom prvom časniku Cliveu Kunderu riječima: „Avion je u tvojim rukama.“ Ta rečenica, zabilježena u 12:39 sati po lokalnom vremenu, sama po sebi nije neuobičajena . Odluka o upravljanju donosi se za svaki let posebno, no u ovom slučaju, istražitelji razmatraju da je to učinio namjerno. 

Samo tri sekunde nakon što se Boeing 787 podignuo u zrak, pri brzini većoj od 330 kilometara na sat, netko u pilotskoj kabini (prema snimkama najvjerojatnije Sabharwal) isključio je dovod goriva na oba motora. Zvuk prekidača snimljen je jasno. Slijedi glas zatečenog Kundera: „Zašto si ugasio motore?“ Odgovor kapetana bio je kratak: „Nisam ja.“ Prvi časnik navodno je pokušavao ponovno pokrenuti sustav, dok su pomoćni generatori preuzeli minimum kontrole. Zrakoplov, međutim, nije imao dovoljno visine ni vremena da se stabilizira. U 13:39 poslan je poziv za pomoć „Mayday“. Šest sekundi kasnije komunikacija je prekinuta, a avion se srušio na stambeno područje u blizini aerodroma.

Indijske vlasti upozoravaju da istraga još nije zaključena, a konačno izvješće se tek očekuje. Ipak, međunarodni stručnjaci koji sudjeluju u analizi podataka tvrde da dokazi (uključujući tonske zapise, tehničke podatke i vremensku crtu događaja) upućuju na to da su motori isključeni ručno i svjesno.

Pad zrakoplova u Indiji
(SpotNews)INDIA-GUJARAT-AHMEDABAD-PLANE CRASH
1/12

Komentara 14

MA
marcellus
20:00 18.07.2025.

Pustite teorije zavjera o Boeingu i "stručljake". Ti prekidači su na oprugu, kompjuter ne može isključiti gorivo, treba ih izvući i zarotirati, jedan po jedan. Dakle ne može se dogoditi slučajno, samo s namjerom.Taj tip aviona leti 14 godina, ima ih mislim preko 1100 na nebu, imaju milijarde sati leta i nikad se niti jedan prekidač za dovod goriva nije prebacio "sam", ni na tom avionu ni na jednom drugom. A onda se dva prebace u sekundi? Slučajno?

ZA
zadovoljština
18:39 18.07.2025.

Ovo je već ne znam ti koja verzija zapisa iz pilotske kabine. Vjerojatno niti jedna nije istinita. Poprilično sam siguran da zadnja verzija koju će istražitelji objaviti neće biti kompromitiraju ća za proizvođača zrakoplova - Boeing. Sve ovo vrijeme oni lobiraju kako bi konačan zaključak bio da je ljudski faktor kriv za pad zrakoplova.

Avatar Trump@HR
Trump@HR
13:46 19.07.2025.

Čitam samo komentare na ovom portalu za sve što me zanima jer su ovdje naveći stručljaci za sva područja.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja