Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 212
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
ŽIVOT IZGUBILO 260 LJUDI

Obrat u istrazi tragične zrakoplovne nesreće u Indiji: Provjeravaju se medicinski kartoni pilota

Aftermath of the Air India aircraft crash during take-off in Ahmedabad
Foto: AMIT DAVE/REUTERS
1/9
VL
Autor
Vecernji.hr
14.07.2025.
u 12:45

Preliminarno izvješće koje su objavile indijske vlasti dovelo je do pitanja zašto bi pilot ručno isključio prekidače

U tragičnoj zrakoplovnoj nesreći u Indiji 12. lipnja život je izgubilo 260 ljudi. U sklopu istrage provjeravaju se medicinski kartoni pilota jer je jedan od njih navodno patio od depresije i problema s mentalnim zdravljem. Sumeet Sabharwal, iskusni pilot s više od 8200 sati u kokpitu, bio je kapetan Boeinga 787 Dreamliner kada se srušio u stambeno područje. 

Nekoliko sekundi nakon polijetanja, dva prekidača za gorivo u kokpitu isključena su, što je rezultiralo katastrofalnim gubitkom snage i padom zrakoplova. Kako prenosi Daily Mail, riječ je o gumbima koji se ne mogu slučajno isključiti. 

Mohan Ranganathan, vodeći stručnjak za sigurnost zrakoplovstva u Indiji, otkrio je da je nekoliko pilota Air Indie navodno potvrdilo da je iskusni pilot patio od lošeg mentalnog zdravlja te zbog toga bio i na bolovanju. Kapetan Sabharwal je također navodno uzeo bolovanje zbog smrti majke, no Ranganathan vjeruje da ga je Air India "medicinski odobrila" prije kobne nesreće prošlog mjeseca.

Iako je Air India odbila komentirati navode, dužnosnik koji radi s njihovom matičnom tvrtkom, Tata Group, rekao je da kapetan Sabharwal nije uzeo nikakav medicinski dopust. Dodaje se da su u posljednje dvije godine oba pilota prošla liječnički pregled klase I koji procjenjuje njihove psihofizičke sposobnosti.

Flightradar prikazuje zrakoplov Air Indije na aerodromu u Ahmedabadu prije pada

U nedjelju je preliminarno izvješće koje su objavile indijske vlasti dovelo do pitanja zašto bi pilot ručno isključio prekidače. "Na snimci glasa iz kokpita čuje se kako jedan od pilota pita drugog zašto je isključio gorivo. Drugi je pilot odgovorio da to nije učinio", stoji u izvješću. Kopilot je upravljao zrakoplovom u trenutku polijetanja, dok je kapetan nadgledao. Dodaje se da su prekidači nekoliko sekundi nakon toga vraćeni u položaj "radi", što je pokrenulo proces ponovnog paljenja motora. Jedan od motora se ponovno upalio, ali nije dobio snagu, dok je drugi bio u procesu vraćanja snage. Prije leta, oba pilota imala su odgovarajući odmor i proglašena su sposobnima za rad. U avionu nije bilo opasnih tereta, a težina je bila unutar dopuštenih granica. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja