Robert B. Cialdini, profesor psihologije na Državnom sveučilištu Arizona, u knjizi "Utjecaj: Znanost i praksa" 1984. razvio je tezu da se u složenom svijetu u kojem su preopterećeni s više informacija nego što mogu podnijeti, ljudi vraćaju pristupu donošenja odluka temeljenom na generalizacijama. U tom svojevrsnom priručniku o uvjeravanju, utjecaju i manipulaciji uz pomoć nekoliko načela utjecaja psiholog objašnjava zašto ljudi pristaju na tuđe zahtjeve i kako se to onda može etički primijeniti u poslovnim i osobnim odnosima. Jedno od tih načela je, na primjer, reciprocitet, kada ljudi imaju potrebu uzvratiti uslugu. Ili društvena potvrda, kada ponavljaju stvari koje vide kod drugih ljudi.
IGOR TOMIČIĆ
Stručnjak o psihološkoj manipulaciji na internetu: 'Na ovaj način prevaranti dolaze do osobnih podataka'
Napadači koriste suvremene alate kako bi potaknuli instinktivne reakcije brže nego što racionalni dio mozga može procijeniti situaciju. Zato je ključno napraviti pauzu prije "klika"
Još nema komentara
Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.