Vatikan iznenadio

Papin astronom: Svako stvorenje ima dušu bez obzira na pipke

Vatikanski astronom (1)
AFP/ PIXSELL
03.12.2011.

Papinska akademija vrlo je aktivna, njezin je član i slavni znanstvenik Stephan Hawking

Do prije nekoliko stotina godina katolički su misionari pokrštavali južnoamerička plemena u Amazoni te Masai ratnike u džunglama središnje Afrike. No ako je suditi po izjavama Guya Consolmagna, jednog od glavnih vatikanskih astronoma, Crkva bi u potrazi za vjernicima mogla poći u nova neistražena područja.

– Rado bih krstio nekog svemirca. Svako stvorenje ima dušu ma koliko pipaka imao na tijelu – izjavio je Consolmango na Britanskom festivalu znanosti, koji se ovih dana održava uz Londonu.

Bića s dušom

Prema njegovim riječima, ideja koegzistencije znanosti i crkve sasvim mu je prihvatljiva, a svako živo biće ima dušu koju treba spasiti.

– Nekoliko je karakteristika koje pokazuju ima li neko stvorenje dušu ili ne. Inteligencija, sloboda volje, sloboda ljubavi i mogućnost donošenja slobodnih odluka krase sva stvorenja. A Bog je iznad svih, Bog je i iznad anđela – kaže Consolmagna, koji je prije nego što je prije 15 godina došao u Vatikan radio kao jedan od istaknutijih znanstvenika u SAD-u, gdje je doktorirao na prestižnom MIT-u. Njegovim dolaskom za jednog od papinskih astronoma percepcija znanosti u Vatikanu znatno se promijenila. Consolmagno, naime, tvrdi da su religija i znanost paralelne, a ne suprotne kategorije, te da jedna nadopunjuje drugu.

– Religija treba znanost kako bi se razlikovala od praznovjerja i zaštitila se od kreacionizma, koje je suvremena vrsta poganskog vjerovanja – izjavio je Consolmagno 2006. godine.

Poganski kreacionizam

– Vatikan je svjestan svih novih otkrića u znanosti, to pažljivo pratimo – ustvrdio je papinski astronom u Londonu napominjući da je Papinska akademija znanosti vrlo aktivna te da je njezin član i znameniti fizičar Stephan Hawking.

Do sada se vjerovalo da bi pojava svemiraca i otkriće života izvan Zemlje pred Crkvu postavilo vrlo teška pitanja, teža od diskusija o celibatu ili zaređivanju žena za svećenike, kakve se sada vode, pa čak i dovela u pitanje cijelu njenu opstojnost. Consolmagno tvrdi da je situacija potpuno drugačija.

– Sasvim mi je prihvatljiva teza da postoji život izvan Zemlje i da ćemo jednom doći s njima u kontakt. Pokušat ćemo proširiti vjeru jer Bog je veći od čovječanstva. On je Bog svih živih inteligentnih bića, ali krstio bih svemirce samo na njihov izričit zahtjev, samo ako to oni sami žele – ustvrdio je Consolmagno tijekom znanstvenog sajma u Londonu. Jedina teorija na koju Consolmagno ne pristaje jest kreacionizam ili teza o “inteligentnom dizajnu”.

– To je loša teorija koja vodi u poganstvo, kontroverzna teza da samo Bog može objasniti rupe u teoriji evolucije. Ta teorija pretvara Boga u boga prirode, što se kosi s našom vjerom – ustvrdio je Consolmagno.

LO
LOGIC
12:55 03.12.2011.

gospodin \"novinar\", morat ćete još malo proučit neke stvari da ispravno prenesete stavove pametnih ljudi. \"Njegovim dolaskom za jednog od papinskih astronoma percepcija znanosti u Vatikanu znatno se promijenila.\" -molim prosvijetlite me kako???!!

MR
mraf
13:55 03.12.2011.

03.12.2011. u 12:55h LOGIC je napisao/la: -molim prosvijetlite me kako???!! ************************************************** Tako, što izmišljaju novu maglu koju ce prodavati praznovjernima, a sve zato, što im je magle koju su do sada prodavali, ponestalo.

UK