Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 84
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Korona nije zaustavila radove

Najveće gradilište u Hrvatskoj: Pogledajte kako se grade pristupne ceste Pelješkom mostu

Pogledajte kako se grade pristupne ceste Pelješkom mostu
Foto: YouTube screenshot
1/2
16.04.2020.
u 10:50

Na gradilištu je 614 radnika, a radovi se odvijaju uza sve mjere zaštite i predostrožnosti izdane od Nacionalnog stožera civilne zaštite Republike Hrvatske.

Koronavirus nije bitnije poremetio izgradnju Pelješkog mosta i pristupnih cesta, poručuju iz Hrvatskih cesta. Na gradilištu je 614 radnika, a radovi se odvijaju uza sve mjere zaštite i predostrožnosti izdane od Nacionalnog stožera civilne zaštite Republike Hrvatske.

– Postoje izazovi, no za sada mi, a prije svega izvođači, izlazimo s njima na kraj. Dok veliki dio gospodarstva stoji ili je bitno usporen zbog epidemije koja nas je snašla, ovi projekti napreduju jako dobro – rekao je Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.

Proteklog tjedna radnici tvrtke Strabag započeli su radove na probijanju glavne cijevi tunela Debeli brijeg na predjelu Dančanje, a paralelno se odvijaju radovi na trasi od tunela do spoja s postojećom cestom D414 koja ide preko otoka Pelješca. Tunel je dug 2467 metara, a radi se u sklopu izgradnje 2. dionice pristupne ceste mostu.

Sigurnost i bolji protok prometa

– Radi se o prvoj fazi projekta, čijom realizacijom će se most spojiti s postojećom državnom cestom. Ukupna dužina ove dionice iznosi 12,1 km, od čega tvrtka Strabag izvodi radove na dužini od 10,46 km, dok će radove na ostalom dijelu pristupne ceste izvesti tvrtka CRBC u sklopu radova na Pelješkom mostu – objasnio je Škorić.

 

U HC-u kažu da će križanja s postojećim državnim cestama i to s D8 na predjelu Duboka te D414 na predjelu Zaradeže bit će izvedena kao denivelirana, što će omogućiti veću sigurnost i bolji protok prometa. Na trasi pristupne ceste, osim tunela Debeli brijeg koji uz glavnu tunelsku cijev ima i servisnu cijev, izvodi se još jedan tunel, vijadukt i dva mosta.

Zajednica ponuditelja Strabag AG i Strabag d.o.o. uvedena je u posao sredinom studenoga 2019. godine, a izgradnju dionice Duboka – Sparagovići/Zaradeže, odnosno pristup do postojeće cestovne mreže s kopna i s pelješke strane izvršit će za 478,3 milijuna kuna (bez PDV-a), s rokom dovršetka od 33 mjeseca.

Avax S.A. gradi stonsku obilaznicu, odnosno poddionice Sparagovići/Zaradeže – Prapratno i Prapratno – Doli, ukupne duljine 18 km i ugovorene vrijednosti posla 511,5 milijuna kuna (bez PDV-a). U skladu s usvojenim vremenskim planom obavit će pri dovršetku radova probijanja trase i čišćenje linije zahvata od šiblja i stabala u punoj širini na svim dionicama trase. U ovom trenutku, navode u HC-u,  počeli su i zemljani radovi na trasi te pripremni radovi za izvedbu portala tunela Polakovica i Supava. Prva poddionica Sparagovići/Zaradeže – Prapratno sadržavat će jedan vijadukt, dok će se druga poddionica Prapratno – Doli sastojati od dva tunela i mosta. Materijal i strojevi dovezeni su na gradilište i spremni su za početak proizvodnje, a očekivani dovršetak ove dionice je 28 mjeseci.

Na gradilištu Pelješkog mosta napreduje gradnja stupova sukladno usvojenom vremenskom planu. U tvorničkim pogonima ZPMC-a i CRBBG-a završena je proizvodnja prvih segmenata čelične rasponske konstrukcije (29 komada) te je krajem veljače na gradilište mosta Pelješac pristigla navedena isporuka. Ona obuhvaća dostavu baznih segmenata središnjih stupova u moru te određenih segmenata čelične rasponske konstrukcije predviđenih za bočni dio mosta. Na kopnenoj strani  gradilišta u tijeku je montaža segmenata čelične rasponske konstrukcije na potporne skele, dok se na Pelješcu izvode radovi na postavljanju potpornih skela između „S 13“ i „U 14“.

Projekt „Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom“, koji uključuje izgradnju Pelješkog mosta s pristupnim cestama te izgradnju obilaznice Stona, u punom je građevinskom pogonu sa svim svojim fazama. Ukupna duljina trase projekta iznosi 32 kilometra, od mjesta Duboka do mjesta Doli i zaobići će neumski koridor.

Komentara 4

DU
Deleted user
12:26 16.04.2020.

Koliko sam po slikama video clipa vidio, pa oni grade dvotraktne pristupne ceste Pelješkom mostu i to sada gdje se u takvim slučajevima uvijek grade autoputevi. Pa u ljeti kada će početi promet godišnjih odmora na mjestu gdje će see silaziti sa autoputa prema Pelješkom mostu doći će ponovo do gužvi zbog sužavanja ceste sa četvero na dvotraktnu cestu. Sam Pelješki most ne znam dali je dva ili četverotraktan, jer se to na videu ne može vidjeti. Ovaj projekt mi ispada bolje išta nego ništa.

Avatar Gilles Auguste Kremer
Gilles Auguste Kremer
10:57 16.04.2020.

Mislio sam da je 'najveće gradilište' ipak modernizacija pruge od Zagreba do mađarske granice, ali oke...

WI
wimneiainneia
11:06 16.04.2020.

Jos to zavrsiti i nema vise toga, ta je politika krepala nema vise novaca nikome u vrecama iz EU fondova. Nemaju drzave novaca ni za svoje gradjane prehraniti, posebno sada ove milijune ljudi sto su ostali na ulici bez posla.. Ovi su zlotvori gore u Briselu opljackali sve drzave narodima, oteli nacionalno bogatstvo, kompanije i poduzeca, razvalili socijalne amortizere i mirovinske fondove i ostavili milijune ljudi na ulici bez posla. Ako Amerika hitno ne dodje u Europu, staviti na mjestu tu klaonicu sto su ovi ostavili iz sebe, sa Marshallovim planom, tu ce izbiti gradjanski rat u Europi sa ovima, posto ce imati milijune i milijune gladnih usta na prosvjedima sirom Europe, zato ih zlotvori i trpaju u logore zato sto znaju da ce im gladni gradjani doci glave.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije