Hrvatsku je u prva tri mjeseca ove godine posjetilo milijun turista, koji su ostvarili nešto više od 2,7 milijuna noćenja. U odnosu na prva tri mjeseca prošle godine rezultat je u dolascima slabiji 7,5 posto, a u noćenjima oko devet posto. Kad se promatra samo dolaske iz inozemstva, minusi su čak i nešto izraženiji, stranih gostiju i noćenja u tome je razdoblju bilo oko 15-16 posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Unatoč tome, početak ove turističke godine bio je, prema pokazateljima koji prate potrošnje gostiju iz inozemstva, unosniji nego tijekom prva tri mjeseca prošle godine. Naime, prema podacima Hrvatske narodne banke (HNB) u prvom tromjesečju ove godine prihodi stranih turista iznosili su 865,5 milijuna eura što predstavlja rast od 6,65 posto u odnosu na isto razdoblje 2024. Konkretno, u tromjesečnom razdoblju uprihodovano je 54 milijuna eura više.
- Hrvatski turizam najznačajniji financijski rast ostvaruje u predsezoni, a to potvrđuje i podatak da od 2019. godine do danas bilježimo rast prihoda od stranih turista u prvom tromjesečju od gotovo 80 posto - zadovoljan je ministar turizma i spora Tonči Glavina. - To ukazuje na snažan potencijal predsezonskog razdoblja i otpornost hrvatskog turizma u promjenjivim globalnim uvjetima - istaknuo je ministar Glavina i otkrio kako su predsezonski minusi anulirani i da je turistički promet od početka godine do potkraj lipnja za četiri posto bolji nego lani.
Inače, lani je Hrvatsku za šest mjeseci posjetilo 7,2 milijuna turista, koji su ostvarili oko 28,1 milijun noćenja. Cijele protekle godine, pak, turista je bilo nešto više od 21 milijun, a noćenja 108,7 milijuna. Financijski, prošla je godina bila izdašnija nego ikada. Prihodi od stranih turista dosegnuli su 14 milijardi i 986 milijuna eura što predstavlja rast od 2,7 posto u odnosu na 2023. godinu, a prihodovano je 388,6 milijuna eura više. Posljednje, četvrto tromjesečje prošle godine, pak, donijelo je oko 1, 8 milijardi onog što se nekada zvao devizni prihod, a rast prema istom razdoblju 2023. iznosio je deset posto. Lavovski dio turističkih prihoda ostvaruje se, dakako, u špici kada svakodnevno u zemlji bude po milijun i više turista, ali upravo se prihodi u pred i posezoni prate s posebnom pažnjom. Naime, hrvatski se turizam opredijelio za produženje sezone, u dva najturističkija mjeseca, srpnju i kolovozu, niti ima puno prostora niti ambicije za rast posjete i, u končanici, pretrpavanje Jadrana. Ali, zato u izvansezoni svaki gost i svaki euro praktički vrijede, slikovito rečeno, dvostruko.
FOTO Najopasnije životinje na Jadranu i duž hrvatske obale: Susret s njima je noćna mora
Dobra vijest za cijelu Hrvatsku. Jos da Zagreb spusti cijene apartmana i ne guli kozu barem domacima to bi bilo jos bolje. Preko zadnjeg Adventa su cijene bile paprene a ponuda... ulice zatrpane smecem, grad prljaviji nego ikada.