Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Svijet

Što će Hrvatskoj donijeti partnerstvo na najvećem europskom poljoprivrednom sajmu

Hrvatsku na sajmu predstavljaju Podravka, Atlantic grupa, Badel, Dukat, Cromaris, Kraš..., ali i OPG-ovi te razne udruge proizvođača
18. siječnja 2020. u 16:39 19 komentara 1941 prikaza
Zeleni tjedan
Foto: Hrvatska gospodarska komora
Pogledajte galeriju 1/5

Nakon što je lani Finska bila zemlja partner sajma Zeleni tjedan, povećala je izvoz poljoprivrednih proizvoda na njemačko tržište za 50 posto. Ove godine partner je Hrvatska i stoga očekujemo poticaj i za naše poljoprivredne proizvođače, kazao je jučer predsjednik Vlade Andrej Plenković u Berlinu, gdje 50-ak hrvatskih proizvođača predstavlja svoje proizvode na najvećem europskom poljoprivrednom sajmu.

Andrej Plenković na Zelenom tjednu u Berlinu Andrej Plenković: 'Poljoprivrednici bi mogli jako profitirati od nastupa na Zelenom tjednu'

Jubilarni, 85. sajam održava se na 118.200 četvornih metara u berlinskom City Cubeu, a na njemu 1800 izlagača iz 61 zemlje predstavlja 100.000 proizvoda. Manifestaciju koju posjeti oko pola milijuna ljudi otvorio je premijer Plenković, a partnerstvo dviju država simbolički je obilježeno predajom osamdesetogodišnje masline gradu Berlinu u ime Hrvatske.

Sve reakcije na naš nastup vrlo su pozitivne i vidi se da Nijemci prepoznaju kvalitetu hrvatskih proizvoda, njihovu autohtonost, tradiciju i način pripreme, istaknuo je Plenković.

Poljoprivredni izvoz 2 mlrd.

– Možda nemamo tolike količine da možemo igrati utakmice na razini najvećih država, ali sam siguran da kvalitetom možemo izboriti pravo mjesto na izvoznim tržištima i tako pojačati hrvatsko gospodarstvo – kazao je premijer te istaknuo da je Njemačka jedan od najvažnijih trgovinskih partnera Hrvatske. Robna razmjena u 2019. iznosi gotovo šest milijardi eura i bilježi rast, a Hrvatsku je lani posjetilo gotovo tri milijuna Nijemaca, koji su ostvarili 21 milijun noćenja.

Uz premijera, hrvatske izlagače obišli su organizatori hrvatskog sudjelovanja na Zelenom tjednu, ministrica poljoprivrede Marija Vučković i predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović.

HTZ HTZ Predstavljanje hrvatske turističke ponude na međunarodnom sajmu „Zeleni tjedan“ u Berlinu

– Trenutačno izvozimo poljoprivrednih proizvoda u vrijednosti od 2 milijarde eura, a možemo i trebamo puno više. Zeleni tjedan je odlična platforma za povećanje te brojke. Ovdje će prodefilirati više od pola milijuna ljudi iz cijelog svijeta i svima njima želimo pokazati da naše turističke ljepote prati i kvalitetna gastronomija i da naša poljoprivreda ima dugu tradiciju, ali i veliki potencijal – naglasio je Luka Burilović, predsjednik Hrvatske gospodarske komore, a ministrica Vučković istaknula je da Hrvatska, iako je najmlađa članica Europske unije, ima 24 poljoprivredna i prehrambena proizvoda zaštićena oznakom izvornosti ili zemljopisnog podrijetla na razini Europske unije.

Zeleni tjedan
1 / 5
Zeleni tjedan

Hrvatsku na Zelenom sajmu predstavljaju velike kompanije, poput Podravke, Atlantic grupe, Badela, Sardine, Dukata, Cromarisa, Kraša, Dalmacijavina, Fortenova grupe te Pivca, ali i brojni manji, odnosno obiteljska gospodarstva, poput OPG-a Zvonimira Kalića, PP Orahovice, Udruge proizvođača bučina ulja, Udruge proizvođača paškog sira ili pak Klaster hrvatskog pršuta, koji će posebno biti u fokusu mandata nove Europske komisije. Zajednička poljoprivredna politika doživjet će promjene – s jedne strane joj, kao i drugoj tradicionalnoj politici, onoj kohezijskoj, prijeti smanjenje novca u sklopu novog proračuna, a s druge, zbog orijentacije na ekološku proizvodnju, izravna plaćanja više neće biti vezana samo uz veličinu posjeda nego i uz ekološku učinkovitost.

Hrvatska poljoprivreda predstavlja se na sajmu u Berlinu ZELENI TJEDAN Hrvatska poljoprivreda na sajmu u Berlinu: 'Mali smo, ali kvalitetni'

Organska hrana u fokusu

Kako je u intervjuu za Večernji list najavio povjerenik za poljoprivredu i ruralni razvoj, Poljak Janusz Wojciechowski, 40 posto proračuna za zajedničku poljoprivrednu politiku (ZAP) mora biti potrošeno na zaštitu okoliša, klime i bioraznolikost, a u raspodjeli novca mora se u obzir uzeti i distribucija fondova, posebno više novca za mala i srednja gospodarstva i obiteljske farme, kako bi se ne samo izbjegla depopulacija ruralnih područja nego i ohrabrilo mlade da se bave poljoprivredom.

Također, više će se pozornosti poklanjati organskoj hrani i njezinoj distribuciji na tržište. Hrvatskoj je u interesu poticati manje proizvođače, a podržava i europski Zeleni dogovor (Green Deal), sveobuhvatni program u čijem je središtu vizija klimatski neutralne Europe do 2050. Ipak, ta predanost, među ostalim, smanjenju emisije ugljikova dioksida i korištenja fosilnih goriva, jučer je došla u pitanje kad je portal EUobserver objavio da je jedan od sponzora hrvatskog predsjedanja Vijećem EU – Ina. Iz Vlade do zaključenja ovog izdanja nismo dobili reakciju na te napise.

Ilustracija
Mjesečna plaća
Bolovanje za koronavirus: Koliku naknadu možete dobiti za mjesec u karanteni ili izolaciji
Kupovina
KVIZ
Otkrij svoj shopping personality