Bob Dylan nesumnjivi je prvak svjetske diskografije ne samo po stažu i značaju nego i prema količini neobjavljenih materijala, pjesama koje je tijekom godina snimao, a ostale su dugo godina pospremljene u hladovinu arhiva diskografske kuće Columbia Records. Krajem svake godine novo izdanje Dylanove edicije “The Bootleg Series” donosi povijesne snimke na box setovima s po nekoliko diskova, zbirke koje bacaju drugačije svjetlo na neke od ključnih faza rada jedne od najznačajnijih figura povijesti rocka.
No lani je napravljen izuzetak. U manjoj nakladi 4. prosinca 2020. samo u Europi pojavio se trostruki CD box jednostavna naziva “50th Anniversary Collection: 1970” s neobjavljenim snimkama koje je Dylan izvorno napravio za albume “Self Portrait” i “New Morning”.
Ovo izdanje dobili smo zahvaljujući europskom copyright zakonu koji nalaže da se sve snimke moraju objaviti ili će nakon pedeset godina postati “javno vlasništvo”. Ne želeći izgubiti vrijedan materijal u svom vlasništvu – kao i na ostalim “Copyright Collection” Dylanovim izdanjima iz prošlih osam godina – Columbia je u vremenski zadanom razdoblju objavila raritetne Dylanove snimke, koje će se 26. veljače pojaviti i u službenoj prodaji za sve namjernike kojima nikad dosta Dylanove odiseje.
No i dalje se radi o manjoj nakladi koja će biti otisnuta na CD-ovima, ali neće biti dostupna na streaming servisima. Paket “50th Anniversary Collection: 1970” među 74 snimke krije i devet pjesama koje je Dylan snimio s Georgeom Harrisonom – podnaslov zbirke je “with special guest George Harrison” – koji je te godine nakon raspada Beatlesa objavio odličan samostalni trostruki album “All Things Must Past”, ali i pronašao vremena za studijske sessione s Dylanom, s kojih se do sada službeno pojavila samo pjesma “If Not For You” na Dylanovom "The Bootleg Series Vol.1" 1991.
Dapače, na skorašnjoj kolekciji “1970” naći će se i dvije pjesme koje su greškom izostavljene s izdanja s kraja prošle godine, a sve skupa svjedočanstvo je radnog druženja Dylana i Harrisona, koje je potrajalo i nakon toga. Naime, već iduće godine Harrison je u newyorškom Madison Square Gardenu organizirao humanitarni “Koncert za Bangladeš”, pun rock-zvijezda, na kojemu se pojavio i Bob Dylan. Valja reći da je Dylan od legendarne “električne” turneje iz 1966. bio u samonametnutoj “samoizolaciji”, jedini put uživo nastupio je 1969. na britanskom festivalu Isle Of Wight te na spomenutom Harrisonovu gala koncertu u New Yorku.
Još su tri godine prošle dok se Dylan nije vratio na pozornice, velikom američkom turnejom 1974., pa druženje s Harrisonom i zbirka “1970” predstavljaju skriveno poglavlje rada u tonskim studijima, daleko od očiju javnosti. Slično kako mu je 1969. društvo pravio Johnny Cash – što je dokumentirano prošlim box setom “Travelin’ Thru – The Bootleg Series Vol 15.”, iscrpnim prikazom Dylanova putovanja u Nashville i susreta s country glazbom u društvu Casha – tako i “1970” ekstenzivno otkriva sve snimke koje je Dylan napravio te godine.
Koliko je Dylan bio propulzivan autor, govori i podatak da je ova priča iz 1970. godine već jednom i dokumentirana, 2013. na fenomenalnom desetom box setu edicije “The Bootleg Series”, nazvanom “Another Self Portrait”. Radi se o parafrazi naslova izvornog albuma, čiju je negativnu recenziju u magazinu Rolling Stone te godine znameniti američki rock kritičar Greil Marcus započeo pitanjem “kakvo je ovo sranje?”. Potvrđujući koliko Dylan može zbuniti ne samo javnost nego i upućene promatrače, sam Marcus na “Another Self Portrait” u iscrpnom popratnom tekstu objašnjava kronologiju čitave priče i, dakako, povlači konstataciju o “sranju”, nakon slušanja izvornih Dylanovih snimaka očišćenih od kasnijih nasnimavanja i pogrešnog spajanja obrada i vlastitih pjesama.
“50th Anniversary Collection: 1970” konvencionalnija je zbirka koja zasigurno ne otkriva toliko novosti kao “Drugačiji autoportret”, ali kronološki donosi sve preostale Dylanove snimke iz te godine, uključujući i opuštene sessione s Harrisonom koji su medijski zasigurno glavni mamac ove zbirke. A na njezinu drugom disku, uz nekoliko verzija pjesme “Sign on the Window” i drugačiju “If Not for You”, Dylan je s Harrisonom i pratećim glazbenicima prošao kroz pregršt materijala, od obrada rock’n’roll klasika do neočekivanih izvedbi vlastitih “Just Like Tom Thumb’s Blues”, “One Too Many Morning”, “Gates of Eden”, “I Threw It All Away”, “I Don’t Believe You (She Acts Like We Never Have Met)”, “Rainy Day Women #12 & 35” i “It Ain’t Me Babe”. Zasigurno je i tada bilo očito da neće završiti na nekom od tadašnjih albuma, ali srećom hoće na skorašnjoj zbirci “1970”.