Naslovnica Biznis Kompanije i tržišta

Agencije moraju biti kreator, producent i distributer doživljaja

Suvlasnik i predsjednik uprave Unilinea Boris Žgomba o novoj brend ideji: Emotions We Share! koja je usredotočena na goste 21. stoljeća.
20. ožujka 2018. u 18:30 0 komentara 159 prikaza
Pogledajte galeriju 1/6

Sjedište Unilinea, sedme po veličini kompanije u hrvatskom turističkom sektoru otprije nekoliko dana u novoj je modernoj zgradi u Puli od 2500 kvadrata i pet etaža. Tvrtki s 200 zaposlenih, koja godišnje ‘hendla’ 380.000 gostiju, a pionirski se odvažila otvoriti ured u Kini i Južnoj Koreji, očito, ide dobro. Sa suvlasnikom i predsjednikom uprave Unilinea Borisom Žgombom razgovaramo o turističkim aktualnostima, ali i neizbježnoj mijeni koja je pred agencijama i turizmu u cjelini.

turisti Odjeci berlinskog turističkog sajma Grčka i Turska vraćaju se na velika vrata, Hrvatska lovi azijske goste

Nova poslovna zgrada simbolično označava i ulazak u novu razvojnu fazu vaše kompanije. Na što će se Uniline fokusirati u budućnosti?

Da, time je definitivno simbolički otvorena i nova faza s novom vizijom, misijom i brend idejom. Pozicioniramo se kao vodeća content turistička kompanija u osmišljavanju i ponudi inovativnih doživljaja jugoistočne Europe. Pri tom ih želimo kreirati s korisnicima i dobavljačima u održivom okruženju. Iz toga je proizašla i nova brend ideja: Emotions We Share! Ukratko, naš fokus je usredotočen na goste 21. stoljeća, koji traže empatičan i emotivan pristup te atraktivne turističke doživljaje u vidu vjerodostojnih priča. To sad trebamo živjeti i isporučivati u dnevnom ritmu, što će biti veliki izazov.

1 / 15
Uniline otvorio novu poslovnu zgradu

Kakva je budućnost agencijskog biznisa s obzirom na internet i činjenicu da mnogi turisti izbjegavaju posrednike?

Novi tehnološki procesi su doveli do smanjivanja broja posrednika u turističkom lancu. Prvo se to moglo vidjeti u industrijskoj proizvodnji, sada i u tercijarnom sektoru odnosno u području pružanja usluga. Upućeni smo da u novom okruženju tražimo novi sadržaj. To su upravo spomenuti inovativni turistički proizvodi kojima u biti vi sami kreirate nove potrebe potrošača. U tom slučaju vas se ne može tako lako izbjeći jer ste, slikovito rečeno, u cijelosti vlasnik doživljaja – kreator, producent i distributer. Proizvodnja doživljaja je, koliko vidimo, danas na lokalnoj, a prodaja sve više na globalnoj razini. Ako to na vrijeme shvatite i adekvatno se postavite, nećete pogriješiti.

Kakva su iskustva s uredima u Šangaju i Seulu? Jesu li ta tržišta uistinu budućnost hrvatskog turizma?

Daleka azijska tržišta su budućnost i svjetskog i hrvatskog turizma. Kao što svjetski turistički stručnjaci predviđaju, u razdoblju od 2025. do 2030. od petoro turista u svjetskom turističkom prometu, dvoje će dolaziti iz Azije. Spoznavši to, odlučili smo se za svoj azijski iskorak. S obzirom na dosadašnje rezultate, nismo pogriješili. Nastavit ćemo u tom smjeru još intenzivnije i temeljitije raditi. Prije svega proširujući kanale prodaje na tim tržištima, ali i radeći s ostalim dionicima na stvaranju nužnih logističkih preduvjeta, primjerice većeg broja charter letova prema Hrvatskoj. Ništa neće doći samo po sebi.

turizam Inicijativa Hrvatska gura ideju o samostalnom fondu za turizam pri EU

To s u gosti nešto drugačijih navika. Jesu li naši domaćini spremni za njih?

Djelomično. Tu još treba temeljito raditi. Od oznaka i signalizacije u hotelima i na važnim destinacijskim točkama na adekvatnim jezicima i pismu, pripreme primjerene hrane i pića, do poznavanja elementarnih običaja u svakodnevnom komuniciranju. U prvom koraku sve one koji žele poslovati s gostima s ovih tržišta treba kvalitetno educirati. Bez toga zatvorit ćemo sami sebi potencijalnu zlatnu slavinu.

Hoće li sezona uistinu biti dobra kako nas uvjeravaju turističke vlasti?

Ako se nešto nepredviđeno ne dogodi, optimisti smo s – pokrićem. Idemo u susret još jednoj rekordnoj, ne samo turističkoj sezoni, već turističkoj godini u cjelini. Ali, već sada treba početi pripremati 2019. 

Škampi imamo sve adute Opet nas hvale: 'Ne smijete napustiti Hrvatsku dok ne kušate ovih 10 jela'

 Aktivni smo i u Srbiji, to je potentno tržište 

Svojedobno ste, u vrijeme ministra Bajsa, sudjelovali u nastojanjima da se snažnije animira srpsko tržište, odakle godišnje u inozemstvo putuje 900.000 ljudi, od čega u Hrvatsku, u komercijalni smještaj, tek 92.000. Slične aktivnosti naših tuirstičkih vlasti posljednjih godina izostaju, je li vam žao?


Mi smo u Unilineu po tom pitanju odavno prešli s riječi na djela. Kao što je dijelu javnosti vjerojatno već poznato, imamo svoju kompaniju i u Srbiji gdje aktivno djelujemo. Riječ je o potentnom tržištu na kojem treba strpljivo i dugotrajno raditi s jasnim porukama i fokusima. Ništa ne ide preko noći.

Slavonija Turizam Nijemci po povratku kućama: 'Iz Slavonije jednostavno ne možete otići gladni' žena plaža Sjajna godina na pomolu Vraćaju se i Rusi: Agencije ne pamte ovakvo zanimanje stranih turista za Hrvatsku tomislav fain Izbori u UHPA-i Atlas: Udrugu hrvatskih putničkih agencija predugo vode isti ljudi
Putokaz za najljepše plaže na Pagu
Najljepše plaže na Pagu
Istražite koje su najljepše plaže i pronađite one koje će vam najbolje odgovarati

A1 izdvaja za Vas

Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.