Najava novih trošarina prema kojima će manji zagađivači ponešto pojeftiniti, a veći i znatnije poskupjeti, dodatno je smanjila ionako lošu prodaju novih automobila u Hrvatskoj. U studenome je ţ prema podacima agencije Promocija plus – registriran samo 1631 novi automobil, što je za 1403 primjerka manje nego u studenom lani. U prvih 11 mjeseci ukupno je registrirano 30.029 automobila što je 8956 ili 22,9 posto manje nego lani.
Mnogi odgodili kupnju
I dok su neki odgodili kupnju jer se nadaju da će automobil koji žele pojeftiniti, u studenome je registriran prvi ovogodišnji Ferrari. I to kakav! Posebna serija Ferrarija GTB 599 Fiorano F1 Alonso stvorena je kao posveta 60. godišnjici Ferrarija u formuli 1 i inspirirana prošlogodišnjim F1 bolidom španjolskog pilota. Izrađen je u samo 40 primjeraka. Kupac, prema našim izvorima bivši osječki poduzetnik i najveći kolekcionar automobila u Hrvatskoj Branko Ostović, sigurno nije dvojio da će skupocjeni Ferrari, koji je i veliki zagađivač, sigurno poskupjeti nakon uvođenja novih trošarina. Cijena posebne serije nije poznata, a "obična" verzija GTB 599 F1 stoji 3,1 milijun kuna. Pokreće ga 6-litreni V12 motor sa 612 konjskih snaga s kojim do stotke dolazi za 3,7 sekundi, maksimalno juri 330 km/h i ispušta 490 g/km CO2.
Astra opet na vrhu
Tržišni lider i dalje je Volkswagen sa 4101 prodanim automobilom ili 12,20 posto tržišnog udjela, a slijede Peugeot, Opel, Citroen, Renault i Hyundai. Najprodavaniji je model u 2011. Opel Astra ispred Volkswagen Pola, Citroena C4, VW Golfa i Hyundaija i30.
>> Limitirani model Ferrarija samo za kinesko tržište
Ostović je bivši vlasnik Sonic banke koju je prodao ali je ostao i u upravnom odboru. Automobili koje on ima su vrhunska investicija jer su to kolekcionarski automobili koji godinama dobivaju na vrijednosti za razliku od ostalih vozila. Nakon pet godina on na svakom kupljenom automobilu može zaraditi par milijuna kuna. Spojio čovjek ugodno s korisnim!