Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 142
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
Naši u problemima

Još jedna hrvatska tvrtka u opasnosti zbog Trumpovih carina: '83 posto naših namaza i džemova izvozimo u SAD'

Dida Boža
Foto: Privatne fotografije
1/6
04.04.2025.
u 21:50

Neb Chupin, tvorac poznatog brenda Dida Boža, kaže kako je njegova tvrtka Hermes International zbog carina u opasnosti i traži da reagira EU - ovakvih proizvođača u Europi ima jako puno

Jedna od Trumpovim carinama teško oštećenih naših tvrtki je i Hermes International koja proizvodi poznate džemove i namaze Dida Boža te Dalmatia. Kako nam je rekao Neb Chupin koji nam se javio nakon uvođenja carina, njegova tvornica godišnje proizvede osam milijuna bočica s ovim etiketama, a od toga šest do sedam milijuna ide u najbolje američke dućane.

- Ne postoji veća reklama Hrvatske nego što smo mi, u svim najboljim američkim dućanima su naši proizvodi na kojima piše 'made in Croatia', kaže nam Chupin. U studenom će tvrtka Hermes International napuniti već 20 godina za vrijeme kojih po originalnoj recepturi radi svoje proizvode u strogo kontroliranim uvjetima, sirovina kontrolira po najstrožim standardima.

- Brandovi Dida Boža i Dalmatia su džemovi koji su prepoznati u cijelom svijetu i konzumiraju ih kupci na području SAD, Europe, Afrike i Azije. Oduševili su potrošače i osvojili neke od najcjenjenijih nagrada na međunarodnim sajmovima hrane. Za tržište SAD koristi se brand Dalmatia koji jasno uprizoruje porijeklo i kvalitetu džemova s naših prostora, kaže Neb Chupin.

Foto: Privatne fotografije

U tvornici u Sračincu zaposleno je 99 djelatnika a ukupan je promet prošle godine bio 10,6 milijuna eura. Od toga je u izvoz za SAD otišlo robe u vrijednosti 8,8 milijuna eura.

- To dokazuje da smo izvozno orijentirana tvrtka ponajprije prema tržištu SAD-a gdje odlazi 83 posto naših proizvoda, U ovoj je situaciji naš posao ugrožen kao i radna mjesta u našoj tvrtki, a svi su zaposlenici lokalni, ne zapošljavamo strane radnike kako bismo što više pridonijeli razvoju Varaždniske županije, kaže Chupin koji smatra kako bi EU morala što prije reagirati jer ovakvih proizvođača domaćih proizvoda ima mnogo u Europi, Španjolskoj ili Italiji, a koji su izvozno orijentirani prema SAD-u.

- Opcija premještanja proizvodnje u Ameriku uzima godinu dana, a mi ni ne želimo ići. Kao što želimo da proizvodnja ostane u Hrvatskoj, siguran sam da će proizvođači iz spomenutih zemalja sigurno isto tražiti od svojih vlada i od EU, rekao nam je Neb Chupin.

Ključne riječi

Komentara 25

Avatar Asterix
Asterix
22:46 04.04.2025.

Možda će se sada cijena džema u Americi približiti cijeni u Hrvatskoj.

DU
Deleted user
06:15 05.04.2025.

Čekaj stani malo. 99 zaposlenih a 10 miliona eura prometa? U firmi u kojoj radim imamo tri zaposlena i 4 miliona eura prometa?!!!

Avatar Ljeto-1993
Ljeto-1993
01:04 05.04.2025.

Aj, jaj, jaj…..i to ti je moderna proizvodnja: lijepe naljepnice jednu po jednu na flasice: rucno. To se prestalo raditi u USA prije 80 i vise godina.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije

Kupnja