Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 52
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
GOSPODARSTVENIK GODINE

Podravka je ove godine prvi put premašila tržišnu vrijednost od milijardu eura

Tvrtka Podravka predstavila novi pogon Tvornica juha i Vegete
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
1/6
16.11.2023.
u 08:06

Od početka godine vrijednost dionice rasla je gotovo 80 posto, zbog čega je Grupa Podravka jedan od pet kandidata za gospodarski događaj godine na izboru u organizaciji Večernjeg lista i Poslovnog dnevnika

Rast dionice povezujemo s rezultatima Grupe Podravka koja već nekoliko godina u nizu ostvaruje vrlo dobre rezultate. U tijeku su i povijesno velike investicije pa je logično da se i to odražava na cijenu dionica, kratko komentiraju iz koprivničkog prehrambenog diva koji je u ovoj godini premašio tržišnu vrijednost od milijardu eura, a time i zaslužio plasman u uži izbor za gospodarski događaj 2023. godine u organizaciji Poslovnog dnevnika i Večernjeg lista. Dionica Podravke protekli je utorak zaključila dan s cijenom od 148,50 eura (1118,87 kuna). U jednom je momentu dosegla i 149,50 eura, što je dosad najviša cijena, a protrgovana vrijednost dionica iznosila je 342 tisuće eura. Od početka godine dionica Podravke rasla je gotovo 80%, čime je vrijednost kompanije porasla za oko 462 milijuna eura ili 3,5 milijardi kuna pa danas vrijedi oko 1,06 milijardi eura.

Hrana i farmaceutika dobar spoj

Iz poslovnih i brokerskih krugova čuje se da su iza Podravke velika ulaganja, svako malo čuje se kako i neki poznati poduzetnici ulažu u Podravkine dionice, a naročito je interesantna Pivcu, koji je prešao 5% udjela. Teško da bi netko mogao steći većinski paket kako bi o bilo čemu mogao odlučivati. No hrana i farmaceutika su sektori bez kojih se ne može – i više nego ikad su strateški interes – makar to zasad bili država i mirovinci koji u Podravci drže većinski udjel.

– U svakom slučaju, vlasnička struktura te činjenica da ulaganja u poljoprivredu ne donose visoke profitne marže sigurno nisu motiv za ulaganja, već više činjenica da ulagači i nemaju prevelik izbor na Zagrebačkoj burzi te da kompanija već godinama ima dobre poslovne rezultate, cijene dionice rastu, isplaćuju se dividende..., što je sigurno bolje nego držanje novca na računima. Neki čekaju i odluku države da proda svojih 25% udjela u Podravci, koja je relativno sigurna, ima dobru strategiju i poslovni plan – kaže jedan od analitičara.

VEZANI ČLANCI: 

Ivan Tadin, predsjednik uprave HITA-Vrijednosnica, kaže kako je cijena dionice Podravke prvi dan ove godine bila 85 eura, 30. rujna 2023. vrijedila je 146, a u utorak 14. studenog 148,50 eura. Drži kako je više čimbenika utjecalo na značajan porast cijene. Jedan od njih je zanimanje jednog većeg investitora koji je od početka godine do 14. studenog 2023. kupio 136.280 dionica Podravke, što je 48,54% svih protrgovanih dionica u tom razdoblju na burzi (ukupno se trgovalo s 280.739 dionica (bez blokova). Porast dobiti po dionici na dan 30. rujna iznosio je 6,40 eura, a k tome, Grupa Podravka realizirala je i nove investicije koje bi joj trebale donijeti dodatni prihod u budućnosti, dobitnik je nagrade za najbolje odnose s investitorima, ostvaruje rast prihoda, EBITDA i svih ostalih pokazatelja – i usvojila je strategiju održivosti i društveno odgovornog poslovanja, rekao je Tadin.

Prema javno objavljenim rezultatima, Grupa Podravka je, unatoč još uvijek snažno prisutnim pritiscima na rast cijena sirovina, ambalaže i energenata, naročito u prehrani, u prvih je devet mjeseci ove godine ostvarila prihod od 525,1 milijun eura, odnosno 32,4 milijuna eura ili 6,6% više u odnosu na isto razdoblje 2022. Prihodi segmenta Prehrane rasli su za 4,8%, a Farmaceutike za 13,3%. Neto dobit Grupe iznosila je 58,3 milijuna eura, što je u usporedbi s prvih devet mjeseci 2022. porast od 22,6 milijuna eura, odnosno 63,4%. No kad se isključe učinci primjene poreznih olakšica temeljem Zakona o poticanju ulaganja u iznosu od 19,7 milijuna eura, normalizirana neto dobit Grupe u prvih je devet mjeseci iznosila 39,2 milijuna eura i viša je za 10,1 posto u odnosu na prvih devet mjeseci prošle godine.

Profitabilnost Prehrane

Pritom je normalizirana neto dobit Farmaceutike porasla za 40,7 posto i iznosila 17,9 milijuna eura, a kod Prehrane 21,3 milijuna eura, što je 1,6 milijuna eura manje nego prošle godine. Na profitabilnost segmenta Prehrane u velikoj mjeri utjecale su promjene na tržištima Poljske, Njemačke, Austrije i SAD-a, dok je segment Farmaceutike ostvario rast zahvaljujući stabilnijem poslovanju narušenom nakon izbijanja rata u Ukrajini.

 

Investicijski projekti vrijedni 100 milijuna eura u punom su zamahu. U prvih devet mjeseci realizirane su investicije u vrijednosti 47,1 milijun eura, što je gotovo 21% više nego u istom razdoblju lani, a obuhvaćaju izgradnju logističko-distributivnog centra, pogon za preradu rajčice, nabavu novih strojeva i opreme te otvaranje novih radnih mjesta. Prioriteti investicijskog ciklusa jesu ulaganja u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti te daljnje unapređenje uvjeta rada, a u tijeku su još i radovi na modernizaciji mesne industrije Danica, ulaganje u poljoprivrednu mehanizaciju i navodnjavanje, kao i u dodatne sunčane elektrane. Uspješno je kraju priveden i projekt Zaokret Žita, čime su postavljeni još bolji uvjeti za jačanje tržišne pozicije na slovenskom, ali i širenje dostupnosti pekarskih proizvoda Žita na hrvatskom tržištu. Ove je godine započeta i suradnja s Atlantic Grupom na tržištima SAD-a. Atlanticova distribucijska kompanija osigurava podršku plasmanu Podravkinih proizvoda u Austriji, dok Podravka isto čini za Atlanticove proizvode u SAD-u. Cilj je ove suradnje je, tvrde, maksimizirati međusobne sinergije te koristeći razvijenu poslovnu mrežu i tržišne pozicije na tržištima Austrije i SAD-a osnažiti plasman proizvoda obiju kompanija i podići prepoznatljivost brendova.

 

Velika pažnja pridaje se i društveno odgovornom poslovanju pa su tako usvojene i dvije važne strategije – Nutritivna strategija za razdoblje do 2027. i Strategija održivog poslovanja Grupe Podravka za razdoblje do 2030. Podravka svojom novom Nutritivnom strategijom potvrđuje usmjerenost na zdravu, uravnoteženu te održivu prehranu kroz razvoj novih i inoviranih proizvoda, dok su Strategijom održivog poslovanja definirani jasni ciljevi poput korištenja električne energije iz obnovljivih izvora, smanjivanja emisije CO2, korištenja reciklabilne ambalaže i slično.

Glasati možete putem SMS-a na broj 666 705 (upišite ključnu riječ GOSP te broj osobe/događaja kojem dajete svoj glas. Npr. ako glasate za osobu pod rednim brojem 1, poruka glasi GOSP01). Glasati možete i telefonskim pozivom na broj 060 888 300 (cijena 3,75 kn/0,50 € iz fiksne ili 5.05 kn/0,67 € iz mobilne mreže). Cijena SMS-a iznosi 3,72 kn / 0,49 € (uključen PDV). Glasati možete do 30. 11. 2023. do kraja dana. Operator usluga s dodanom vrijednosti: MOJ TELEKOM D.O.O., TRG KREŠIMIRA ĆOSIĆA 11, ZAGREB, MB 02497913, TEL. 01/3659-058

Ključne riječi

Komentara 1

Avatar Ričard
Ričard
10:13 16.11.2023.

Čuvajmo Podravku ka zjenicu oka svoga , prehrambena industrija uz funkcionirajući lanac kooperanta je u budučnosti vridnije od naftnih polja.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije