Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Vijesti Hrvatska

Croatia Airlines: Nećemo zbog Lubitza ukinuti model Plati i leti

Piloti u peticiji EK traže da se zabrani komercijalno školovanje pilota u aviokompanijama jer to ugrožava sigurnost letenja
09. travnja 2015. u 08:15 7 komentara 5152 prikaza
Captain Sergio De Witt (L) and his co-pilot Daniel Schaefer (R) sit in the cockpit of a Boeing 747-8 Intercontinental jet airliner at the airport in Munich, Germany, 21 November 2012. Airline Lufthansa acquired the new version of the jez airliner in May 2
Foto: Reuters/PIXSELL

Europski profesionalni piloti zatražili su od Europske komisije da se zabrani komercijalno školovanje pilota u aviokompanijama, takozvani Pay to Fly (Plati i leti) program. Prema tom programu mladi piloti bez iskustva plate aviokompaniji da steknu dovoljan broj sati leta kako bi onda mogli naći posao.

Nisu u radnom odnosu

Program komercijalnog školovanja pilota lani je uvela i Croatia Airlines. Mladi pilot, koji nije zaposlenik CA i koji svaki sat leta plaća 10 eura, prvih 100 sati leti na redovitim linijama s instruktorom, kopilotom i kapetanom, sljedećih 100 sati samo s instruktorom, a onda idućih 300 samo s kapetanom. U peticiji EK, koju su pokrenuli francuski piloti, a pridružio im se i Hrvatski sindikat prometnih pilota, navodi se da se Pay to Fly programom ugrožava sigurnost letenja jer dovodi u pitanje učinkovitu odgovornost profesionalnih pilota. S obzirom na nemili događaj s Germanwingsovim airbusom koji je namjerno srušio kopilot, pitali smo CA i Hrvatsku agenciju za civilno zrakoplovstvo hoće li postrožiti mjere provjere pilota u Pay to Fly programu. U CA kažu da svi kandidati iz tog programa moraju zadovoljiti iste uvjete (liječnički pregled, testovi) i proći iste stručne provjere kao i svi piloti koji su prije školovani o trošku kompanije. Standardi osposobljavanja u CA su, tvrde, u mnogim elementima zahtjevniji od zakonske regulative. Navode i da nastavljaju s programom komercijalnog školovanja pilota.

Nema odstupanja

U Agenciji, pak, kažu da prije samostalnog obavljanja dužnosti člana letačke posade, svi piloti, uključujući pilote koje CA angažira temeljem Pay to Fly modela, prolaze propisano osposobljavanje s operatorom, a to je predmet kontinuiranog nadzora Agencije. Kažu da dosadašnjim nadzorom nisu uočena odstupanja od propisa ni negativni sigurnosni trendovi koji bi upozoravali na potrebu povećanog nadzora Croatia Airlinesa.

>> Druga crna kutija potvrdila da je kopilot Lubitz namjerno izazvao nesreću!

Trčanje
STIŽE PRAVA ZIMA
Što napraviti da trčanje ostane aktivnost u kojem uživamo, a ne noćna mora
  • zagabria1:

    Aviokompanije koje to podržavaju treba izbjegavati. To je isto kao da amater plati bolnici da uči za kirurga da bi kasnije dobio posao u njoj zajedno sa pravim kirurzima Piloti amateri mogu svoju strast zadovoljiti sa flight simulator softverom

  • ovchica:

    Ovo sa "nesrećom" Germanwingsa neodoljivo podsjeća na nesreću EgyptAir leta 990, iz 1999.godine. Kao da se radi po nekoj skripti...

  • marcel.kocan:

    bando lopovska