Naslovnica Vijesti Hrvatska

ARZ otpušta 87 ljudi, a raspisali su natječaj za tri radna mjesta

apsurdno ARZ i HAC do kraja će se godine spojiti u jednu tvrtku, a zajedno imaju više od 500 ljudi viška kojima će plaćati izdašne otpremine
29. rujna 2012. u 16:44 0 komentara 81 prikaza
'24.05.2012., Zagreb - Ministarstvo prometa i veza.O novim cijenama cestarina na konferenciji za novinare govorili su  ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Sinisa Hajdas Doncic i predsjednici
Foto: 'Dalibor Urukalovic/PIXSELL'

Tvrtka Autocesta Rijeka – Zagreb, koja u sklopu programa restrukturiranja do kraja godine planira otpustiti 25 radnika, a do 2015. godine 87, koliko ih je proglašeno viškom, raspisala je natječaje za zapošljavanje tri nova radnika, i to na neodređeno vrijeme! ARZ tako želi zaposliti samostalnog referenta održavanja sigurnosti prometa, višeg stručnog suradnika za nadzor rada sustava sigurnosti prometa i rukovoditelja službe za informacijski sustav naplate cestarine.

Novi radnici tako bi trebali raditi u sektorima naplate i održavanja, a da cijela priča o novom zapošljavanju bude apsurdnija, te djelatnosti ARZ-a planiraju se do kraja godine spojiti s naplatom i održavanjem Hrvatskih autoceste u jednu tvrtku. Iz HAC-a pak do kraja godine mora otići 200 radnika koji su proglašeni viškom, a do 2015. čak 422. Pritom će svi radnici koji su proglašeni višak dobiti otpremnine, a procjenjuje se da će biti otprilike 300.000 kuna po radniku.

HAC-ovi radnici

U ARZ-u od trenutačno ukupno 733 zaposlenih u održavanju radi 337 radnika, a u naplati 240. Nije stoga jasno kako među njima nema ljudi koji bi mogli raditi posao za koje su raspisani natječaji. U HAC-u pak na održavanju i naplati rade čak 2423 radnika.

Kada se za ti mjeseca spoje ARZ i HAC, nova tvrtka imat će 3000 radnika, a Željko Denona, predsjednik uprave ARZ-a, među tolikim ljudima – od kojih će više od 500 morati otići iz tvrtke jer su višak – nije mogao naći radnike za poslove za koje je raspisao natječaje.

Usto, prema podacima koje smo dobili iz HAC-a, u toj tvrtki su čak 402 radnika stručne spreme elektrotehničkog i prometnog smjera, što se traži u natječajima ARZ-a. Od toga samo u poslovima praćenja prometa imaju 59 radnika. U HAC-u kažu da među radnicima s tom stručnom spremom ima onih koji su višak, no koliki ih točno ima, još ne znaju, jer restrukturiranje još nije u fazi kada bi se znao točan broj radnika određene spreme koji su višak.

ARZ – koji pod sobom ima 182 kilometra autocestom – rekorder je po broju zaposlenih po kilometru – čak četiri, a HAC ima 3,2 zaposlena po kilometru. Europski prosjek je pak oko dva zaposlena po kilometru autoceste.

Ministrovi ciljevi

Plan restrukturiranja HAC-a i ARZ-a javno je prezentirao ministar Siniša Hajdaš Dončić, a glavna tema prezentacije bila su otpuštanja i rezanje broj radnika. Hajdaš Dončić k tome u javnim istupima govori da iz tvrtki iz njegova resora u sljedeće četiri godine mora otići čak 10.000 ljudi. Stoga je zapošljavanje u ARZ-u radnika sa stručnom spremom kojih u toj tvrtki i HAC-u ionako sad ima više nego što treba potpuno u suprotnosti s ministrovim ciljevima koje je javno iznio.

>>Hajdaš: U HAC-u i ARZ-u 500 ljudi dobiva otkaz, ušteda 300 mil. kn

Na natječaj se mogu javiti i radnici ARZ

Na natječaj se mogu javiti i radnici ARZ-a!

U upravi su ARZ-a nakon upita Večernjeg lista promijenili ploču, pa tvrde da je javno objavljen natječaj za zapošljavanje prilika da se na njega jave i radnici ARZ-a! Isto tako tvrde da su se mogli javiti i radnici HAC-a. U ARZ-u tvrde i da je uprava zbog pristiglih molbi radnika ARZ-a prioritet odlučila dati molbama koje su poslali već zaposleni radnici unutar ARZ-a. A na pitanje zašto su raspisali natječaje, odgovaraju da su osnovali novi Sektor za informacijske sustave za koji nisu imali vlastite kadrove, nego su angažirali vanjske dobavljače. U ARZ-u čak tvrde da u njihovoj tvrtki neće biti otpuštanja radnika.

Digitalna komora
JESTE LI ISPROBALI
HGK: Naša Digitalna komora sada nudi sve bitne informacije za pokretanje poslovanja
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.