Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Tech/Sci Znanost

Znanstvenici došli do zanimljivog otkrića: Posebna žvakaća guma mogla bi ograničiti količinu virusa u slini?

25. studenoga 2021. u 13:58 0 komentara 22650 prikaza
Laboratorij
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL

Eksperimentalna žvakaća guma koja sadrži protein koji veže čestice koronavirusa mogla bi ograničiti količinu virusa u slini i pomoći u ograničavanju prijenosa virusa kada zaraženi ljudi razgovaraju, dišu ili kašlju, vjeruju znanstvenici. Guma sadrži kopije proteina ACE2 koji se nalazi na površini stanica, a koji virus koristi kao mjesto proboja u stanice i njihovu infekciju.

U eksperimentima u epruvetama, u kojima su se koristili uzorci sline i brisevi zaraženih osoba, čestice virusa su se pričvrstile za ACE2 "receptore" u žvakaćoj gumi. Kao rezultat toga, virusno opterećenje u uzorcima palo je za više od 95 posto, izvijestio je istraživački tim sa Sveučilišta Pennsylvania u časopisu Molecular Therapy.

Guma ima okus i konzistenciju obične žvakaće gume, može se čuvati godinama na normalnim temperaturama, a žvakanje ne oštećuje proteinske molekule ACE2, objavili su znanstvenici.

Korištenje gume za smanjenje virusnog opterećenja u slini, sugeriraju, predstavljalo bi pojačanje cjepivima i bilo bi osobito korisno u zemljama u kojima cjepiva još nisu dostupna ili cijenom pristupačna.

Zagreb: Tribina Liječništvo i zdravstvo - programi, rješenja, obećanja PODIJELILI 4 OTKAZA Ćorušić: Cijepljenje u trudnoći – da. Potreba za respiratorom kod trudnica veća do 6 puta Italy discusses more stringent rules for use of Green Pass health certificate značajan porast zaraženih Nova pravila otežat će život necijepljenima: Italija postrožila mjere i proširila obavezu cijepljenja Alarmantan broj oboljelih Ban: Hrvatska je trenutačno 15. u svijetu po broju preminulih