Večernji List - najnovije vijesti iz Hrvatske, svijeta, sporta, showbiza i lifestyle
Naslovnica Lifestyle Zdravlje

Muči vas anksioznost i napetost u snovima? Evo kako se nositi s time

Anksiozni snovi mogu ozbiljno utjecati na vaše zdravlje. Saznajte kako se nositi s njima i kako si omogućiti bolji san.
07. lipnja 2020. u 22:52 0 komentara 1814 prikaza
Foto: Shutterstock

Nema boljeg načina za opuštanje uma od dobrog sna, pogotovo ako ste se na poslu ili nekoj drugoj svakodnevnoj situaciji susreli sa stresom i anksioznošću. Ali što ako se ta anksioznost uvuče i u vaše snove? Anksiozni snovi postoje i mogu biti vrlo neugodni. Utječu na kvalitetu sna i pojačavaju stres i napetost. 

Od takvih snova budite se još više umorni i osjećate neku nelagodu tijekom jutra, piše Pink Villa, a ovo su mogući razlozi zašto ih uopće imate:

Strah
Traume iz prošlosti
Nesanica
Droga i alkohol
Velike promjene u životu

Stručnjaci tvrde da snovi zapravo ne znače ništa posebno, već su poveznica i odraz onoga što nam se događa u stvarnom životu. Recimo, na poslu se posvađate sa šefom i dere se na vas, a onda sanjate da ste dobili otkaz. To ne znači da će se stvari zaista tako odviti nego da vas je ta situacija potresla. Također, što više brinete o takvim snovima više ih doživljavate.

Ortoped savjetuje što trebate raditi za zdrave zglobove:

Evo kako si možete pomoći:

Pokušajte ponovno zaspati ako se probudite usred noći. To zna biti teško, ali možete isprobati razne metode disanja, spavanje uz laganu glazbu ili čitanje knjige. Ono što bi trebali izbjegavati je gledanje televizije ili korištenje mobitela barem pola sata prije spavanja kako ne bi ni došlo do buđenja usred noći.

Ako ne možete zaspati opet, probajte se istegnuti, popijte malo vode i prošetajte po kući. Topla kupka također uspavljuje.
Možda imate naviku pogledati na sat kada se probudite, ali to samo pridonosi još većem stresu, pogotovo ako vidite da je ostalo jako malo vremena do buđenja za posao ili faks. 

Ne možete samo tako, odjednom, potpuno izbrisati anksioznost iz svog života, ali možete ju pokušati kontrolirati - duboko disanje, joga i zapisivanje emocija i osjećaja zaista pomaže.

Započnite neku rutinu spavanja, odlazite u krevet i budite se u isto vrijeme, a prije spavanja izbjegavajte sve aktivnosti i razgovore koji vam stvaraju nervozu. 

Trening ne poboljšava samo vaše tijelo nego i um. Samo pola sata dobrog treninga u danu može poboljšati san.
Ako ste osoba koja voli podijeliti svoje probleme s drugima i na taj način si olakšati dušu, dobra ideja je da svaki takav san prepričate bliskoj osobi. Bit će vam lakše.

Znate li? Dokazano: Spavanje u istom krevetu s vašom bebom pozitivno utječe na njih! Stvarno djeluje Imate problema sa spavanjem? Uz ovu metodu utonite u san u roku 60 sekundi Aircash Uspješni Prvi hrvatski fintech širi poslovanje na tržišta EU: Našu aplikaciju koristi više od 100.000 ljudi, a integrirani smo s velikim hrvatskim kompanijama
Nada Šarić
LJEKOVITI SLATKI PELIN
Navala na pripravke iz Hercegovine: Ljudi su zvali i zahvaljivali da im je to spasilo život
HEINEKEN Hrvatska
UTJECAJ KRIZE
Kafići su i dalje omiljena mjesta za druženje, a evo kako na izazove pandemije gledaju hrvatski ugostitelji
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.