Najnovije vijesti
Objavljeno vijesti danas: 182
Pošalji priču
Imaš priču, fotografiju ili video?
HIR3 opet na pučini

Spremamo se ploviti mjesec dana ne videći kopno, sa 90 l goriva i 50 l vode

23.03.2015.
u 11:00

Večernji list će, kao i prije 30 godina, biti medijski pokrovitelj novog putovanja oko svijeta

Legendarna desetmetarska jedrilica HIR 3, kojom je Mladen Šutej prije 30 godina oplovio svijet i tri puta Atlantik, ovih se dana obnavlja i sprema za novu plovidbu oko svijeta. Šutej je tada s Ozrenom Bakračem oplovio i Rt Horn, jedriličarski Mount Everest, te su tako postali prvi hrvatski jedriličari kojima je to uspjelo. Cijelom projektu medijski pokrovitelj bio je Večernji list, a na putovanju je snimana i popularna dokumentarna serija HTV-a ‘Jedrima oko svijeta’. Naš list će i ovaj put podržati posadu koju čine Saša Fegić, profesionalni skiper i urednik portala iJedrenje.com, njegova djevojka Maja Polić, povjesničarka umjetonosti i turistički vodič, te Tomislav Bradić, novinar i instruktor jedrenja u školi jedrenja ANA. Oni su na platformi TravelStarter.com pokrenuli i crowdfunding kampanju za obnovu jedrilice, koja je godinama stajala zapuštena i gotovo potonula. Nadaju se prikupiti 10.000 dolara čime bi dovršili obnovu i opremili brod za plovidbu. Fegić je jedrilicu kupio prošle godine.

Rekli mu da je lud

– Iako su mi svi koji znaju nešto o brodovima rekli da sam lud što uopće razmišljam kupiti brod u potpunom raspadu, mene mučilo hoću li se jednog dana pitati što bi bilo da sam pokušao, te sam riskirao. Jer kupnja broda zapravo nije racionalna odluka, nego bi se trebala donositi srcem – govori Fegić.

Pitanje zašto tako važan dio hrvatske nautičke baštine napušten propada i ne plovi nije mu dalo mira, a da je u odluci zaista presudilo srce govori i činjenica da je upravo na HIR-u 3, kao 14-godišnjak, napravio svoje prve jedriličarske milje. Kao i to da mu je ključnu podršku za takav potez dala upravo djevojka Maja. Mnogo mu, kaže, znači i podrška Mladena Šuteja, koji je zadovoljan što se brod obnavlja. Iako posla oko obnove, kao i problema, ima mnogo, članovi posade kažu kako su oduševljeni reakcijama kada ljudi čuju da se brod obnavlja.

– Veliki dio smo uspjeli napraviti zahvaljujući pomoći prijatelja i poznanika, koji nisu žalili vremena ni truda da pomognu u obnovi broda. Nisam ni slutio da se toliko ljudi i s toliko pozitivnih emocija sjeća njegove priče. S obzirom da nemamo previše sredstava i sve uglavnom radimo sami, ta pozitivna energija nam je glavna moneta – naglašava Fegić i predviđa da će brod biti spreman za prvu plovidbu do srpnja.

Takav interes za jedrilicu i ne čudi s obzirom na njenu uzbudljivu ‘životnu’ priču. Ime je, naime, dobila zato što je Šutejev djed koji je počeo graditi svoj prvi brod u 65-oj, svima koji su ga uznemiravali pitanjima zašto, samo oštro odgovarao – To je moj hir! A nedugo nakon što se vratila s putovanja oko svijeta, zahvatio ju je i vihor rata.

Bila je u marini u Dubrovniku kada je granatirana, a geleri su izbušili 286 rupa u trupu. Šutej se konvojem Libertas II probio do Dubrovnika i u već okupiranoj marini dogovorio slobodan prolaz za jedrilicu na samoj liniji fronte. Također, osim što je imala ‘glavnu ulogu’ u ‘Jedrima oko svijeta’ poznatog Marija Saletta, Šutej je o svojim putovanjima s HIR-om 3 napisao i dvije knjige – ‘Izazov Atlantika’ i ‘Jedrilicom oko Cape Horna’.

Izazova u u projektu ne nedostaje, pri čemu je jedan od najvećih vez, koji za posadu predstavlja gotovo nedostižan izdatak u visini od oko četiri do pet tisuća eura godišnje. A što se novog puta oko svijeta tiče, najveći izazov je uopće – krenuti.

– Ako sve bude po planu, na put od oko 35.000 milja koji bi trajao oko dvije godine, krenuli bismo u kasnu jesen sljedeće godine. Za to je potrebno temeljito pregledati brod i opremiti ga svom skupom sigurnosnom opremom. Valja fizički i psihički pripremiti posadu za boravak u ne baš komfornom i skučenom prostoru u koji, uz kapetana, stane najviše još četiri osobe – kaže Tomislav Bradić.

Pod hrvatskom zastavom

Dodaje i da iskustva svih pomoraca kažu da ploviti oko svijeta zapravo znači ‘popravljati brod na egzotičnim mjestima’.

– To znači i ploviti po 20 do 30 dana bez kopna na vidiku, s rezervoarom goriva od 90 i vode od 50-ak litara te dovoljnim zalihama hrane za četiri do pet članova posade. No, kada jednom krenemo, uvjereni smo da nas ništa neće spriječiti da ponovno s HIR-om 3, ovaj puta pod Hrvatskom zastavom, dokažemo da je Zemlja okrugla – naglašava Bradić.

– Možeš pročitati stotine knjiga i pogledati isto toliko dokumentaraca o tim mjestima, ali sve to nije to dok se sam nisi uputio u nepoznato i testirao se pred samim sobom, posadom i prirodnim silama. U tim trenucima živiš punim plućima, a dolazak na odredište slatka je nagrada – zaključuju gotovo uglas članovi posade.

Prvo javno predstavljanje projekta biti u srijedu, 25. 3., u 18 sati u STA putničkoj agenciji u Hebrangovoj 22 u Zagrebu.

>> Blog HIR 3 - brodski dnevnik

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije